ka-ri-na skriver:
ja jeg tænkte også at lægen nemt kunne teste.... men der skal blodprøve osv. til og de mener ikke det er mælk med mindre den lille får tynd mave
Det ved de ikke så! Det er forskelligt hvordan børn reagerer på mælkeallergi.....
Er der eksem, skal du prøve at stoppe med mælk og mælkeprodukter i 4 uger og se om det har nogen virkning. Hvor sidder det eksem?
Min søn (nu 2 år) har haft slem mælkeallergi og brækkede sig i lårfede stråler... Da han var 10 mdr og vi ikke vidste hvad det var brækkede han sig 20 gange på en uge- tabte sig 2 kg....! Det er rigtig meget for sådan en lille str.
Han blev priktestet.... Ingenting viste det.....
Så blev han testet af børnelægen hvor han først fik 5 ml.... Så sku vi vente ½ time, så 10 ml, vente ½ time osv, og da han fik 50 ml brækkede han sig......
Vi startede med rismælk, men det ville han ikke ha, så fik lov at give ham soyamælk (er den der smager mest af mælk) dog måtte han kun få det ovenpå sine havregryn, da han er under 3 år og det derved ikke er godt at give dem soya..... De kan udvikle meget voldsom allergi overfor det :-(
Vi startede så op med mælk igen her i foråret, for at prøve igen. Så gik han eksem (som ellers var HELT væk) totalt amok.... Så stoppede igen.....
Så Milas får soyamælk på sine havregryn, lidt ost i ny og næ (han elsker det) og så får han 1 kalktablet+ 1 vitaminpille pr dag.
Han brækker sig ikke af mælk mere, derfor kan han godt få lidt ost osv, men eksemen går helt amok hvis han får for meget......
Men det er i hvert fald en god ide at prøve at stoppe med mælkeprodukter ved voldsom eksem.... Min 4 uger, for at se om det har effekt....
Vi fik heldigvis henvisning til børnelægen som bare er superdygtig på området...... Synes ikke de praktiserende læger er så meget værd der:-(