Min mor og pap datters mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2014

Christine

Anonym skriver:

Hej piger. Håber på et godt råd. 

Min mand har en datter fra tidligere forhold på 10 år. Hendes mor og jeg har altid haft et rimelig godt forhold. Vi ser tid datteren udenfor de faste weekender.. 

I weekenden havde min mor så min nevø på weekend. De skal så i zoo lørdag. Min pap datter ringer til min mor og spørger om hvor længe de har min nevø.
Min mor siger så til søndag. Okay siger pap datteren og lægger derefter røret på. Min mor taler med min stedfar omkring om de skal tage pap datteren med i zoo.
De ringer så tilbage til hende og spørger om hun vil med, men at hendes mor skal betale for indgangen.
Det vil hun selvfølgelig super gerne og ringer til sin mor for at spørge.
Lidt efter ringer moren til min mand og er skide sur. For hun har ikke pengene men nu føler hun at hun ikke kan sige nej eftersom at datteren glæder sig.
Hun bliver enig med min mand om at hun ringer til min mor for at sige at hun synes det er noget lort at de ikke ringede til hende først. 

Som sagt så gjort. Hun ringer til min mor og skælder hende ud. Det er så slemt at min stedfar kan høre hende gennem telefonen. Min mor bliver tosset og siger at så gider de slet ikke ha hende med. Det ender dog med at hun kommer med alligevel og hendes mor betaler. 

Min mor er stadig tosset over at hun ringede og flippede på den måde.. Jeg siger så at jeg godt kan forstå at hun synes det er irriterende hvis hun virkelig ikke har pengene. Men at hun selvfølgelig kunne ha sagt det på en anden måde. Men nu gider min mor aldrig have min pap datter med igen.

Synes det hele er noget rod og skide træls.. Og ved ikke lige hvordan vi finder en god løsning på det hele..

Tak fordi du nåede så langt, havde bare brug for luft.  

Må desværre erklære mig enig med de fleste andre. Din mor skulle ikkd invitere pigen, men spørge de voksne der har ansvaret for hende pågældende dag. Derudover forstår jeg ikke hvorfor dine forældre ikke bare betalte når de nu inviterede. Det burde ikke vælte budgettet, når det er en børnebillet. Som en der ghar været det tynde øl på sidefløjen i form af papbarn, så kan jeg love dig for at børn nemt opfatter den slags og det sårer mere end i måske umiddelbart har tænkt over. Håber i forklarer hende situationen og at det ikke hhar noget med hende at gøre, men at de voksne bare ikke kunne finde ud af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

mpr

Anonym skriver:

Hej piger. Håber på et godt råd. 

Min mand har en datter fra tidligere forhold på 10 år. Hendes mor og jeg har altid haft et rimelig godt forhold. Vi ser tid datteren udenfor de faste weekender.. 

I weekenden havde min mor så min nevø på weekend. De skal så i zoo lørdag. Min pap datter ringer til min mor og spørger om hvor længe de har min nevø.
Min mor siger så til søndag. Okay siger pap datteren og lægger derefter røret på. Min mor taler med min stedfar omkring om de skal tage pap datteren med i zoo.
De ringer så tilbage til hende og spørger om hun vil med, men at hendes mor skal betale for indgangen.
Det vil hun selvfølgelig super gerne og ringer til sin mor for at spørge.
Lidt efter ringer moren til min mand og er skide sur. For hun har ikke pengene men nu føler hun at hun ikke kan sige nej eftersom at datteren glæder sig.
Hun bliver enig med min mand om at hun ringer til min mor for at sige at hun synes det er noget lort at de ikke ringede til hende først. 

Som sagt så gjort. Hun ringer til min mor og skælder hende ud. Det er så slemt at min stedfar kan høre hende gennem telefonen. Min mor bliver tosset og siger at så gider de slet ikke ha hende med. Det ender dog med at hun kommer med alligevel og hendes mor betaler. 

Min mor er stadig tosset over at hun ringede og flippede på den måde.. Jeg siger så at jeg godt kan forstå at hun synes det er irriterende hvis hun virkelig ikke har pengene. Men at hun selvfølgelig kunne ha sagt det på en anden måde. Men nu gider min mor aldrig have min pap datter med igen.

Synes det hele er noget rod og skide træls.. Og ved ikke lige hvordan vi finder en god løsning på det hele..

Tak fordi du nåede så langt, havde bare brug for luft.  

Min første tanke er, hvorfor din papdatter overhovedet ringede til din mor i første omgang? 

At den måske ikke var så heldig skruet sammen fra din mors side var så det, for generelt synes jeg ikke man skal lave aftaler gennem børn men ringe til de voksne.. Personligt er jeg stor modstander af at min familie skal have direkte kontakt med bio's familie eller bio med mindre manden og jeg er i rum med dem begge, mest af alt fordi bio ikke anerkender min mors tilstædeværelse, men det er så en hel anden ting.. Men igen ting der foregår i bio's weekender skal nok helst i fremtiden ikke blandes sammen med din mor.. Så slipper I ihvert fald for den slags konflikter.. Tænker det kan være de heller ikke lige havde råd til at have et ekstra barn med og havde det været jeres weekend havde det nok lige lagt til højre benet at det var jer der skulle betale  

At bio så i vrede ser sit snit til at svine din mor til synes jeg heller ikke er okay, (igen fantastisk grund til at bio og ens egne forældre ikke skal have kontakt) på trods af at I valgte at tilbyde at betale.. Så er det bio's ære der bliver trådt på åbenbart og hun vil ikke lade jer betale fordi hun vil vise hun kan forsørge sit barn.. - hvilket jeg synes er rigtig barnligt.. Og tror du ikke din mor falder ned igen? Bare sørg for at kontakten med din familie holdes i jeres weekender  

Held og lykke med det hele 

Anmeld

2. juni 2014

stjernehimmel

Jeg var altså os blevet godt knotten hvis det var sket mht min datter.....

Hvis folk vil have min datter med så spørg det den voksne og ikke barnet...

Jeg synes ikke det er en fair situation hverken for barnet eller moderen at gør det sådan... 

Det er nærmest frivillig tvang, at hun finder pengene, eller at hun bliver upopulær og får en datter der er ked af det....

Nogle har bare ikke penge til det, og selvom jeg havde så ville jeg stadig synes det var respektløs og forkert at spørge barnet istedet for den voksne.....

Og så synes jeg din mor skal opføre sig som en voksen og bide i det sure æble, erkende sin fejl og ikke lade det gå ud over datteren, for det er hverken hendes eller hendes mors skyld at dette er sket....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.