Min mor og pap datters mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men det er vel også okay at din mor får at vide at det ikke er i orden så hun ikke laver den fejl igen. 

Det er vist heller ikke så meget det min mor er sur over. Men mere måden hun ringede på og flippede. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er vist heller ikke så meget det min mor er sur over. Men mere måden hun ringede på og flippede. 

Ja det er da også uheldigt, men kan du ikke forklare din mor at det nok har været en reaktion drevet af frustration over måden din mor inviterede på. 

Anmeld

2. juni 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg er helt enig. Men det kan jeg ikke forklare min mor. 

Ville ikke acceptere det på din papdatters vegne, så ville jeg trække mig lidt indtil hun evt. kommer på fornuftigere tanker.

Kan godt forstå det er en rigtig træls situation for dig, det må være svært at stå sådan midt i mellem. Men ville tage din papdatter under dine vinger, og så må din mor komme til jer, når hun er kølet lidt ned.

Synes dog også at moderen overreagerede lidt ved at overfuse din mor, men hun har nok følt sig trængt op i en krog.

Anmeld

2. juni 2014

GUSO

Jeg kan godt forstå din papdatters mor og hvor må det være meget lidt sjovt at skulle sige nej til en pige der rigtig gerne vil med de andre, jeg syntes din mors reaktion er for meget og hun skulle ærlig talt skamme sig håber i finder en løsning der er holdbar for jer alle

Anmeld

2. juni 2014

ano14316

Anonym skriver:

Hej piger. Håber på et godt råd. 

Min mand har en datter fra tidligere forhold på 10 år. Hendes mor og jeg har altid haft et rimelig godt forhold. Vi ser tid datteren udenfor de faste weekender.. 

I weekenden havde min mor så min nevø på weekend. De skal så i zoo lørdag. Min pap datter ringer til min mor og spørger om hvor længe de har min nevø.
Min mor siger så til søndag. Okay siger pap datteren og lægger derefter røret på. Min mor taler med min stedfar omkring om de skal tage pap datteren med i zoo.
De ringer så tilbage til hende og spørger om hun vil med, men at hendes mor skal betale for indgangen.
Det vil hun selvfølgelig super gerne og ringer til sin mor for at spørge.
Lidt efter ringer moren til min mand og er skide sur. For hun har ikke pengene men nu føler hun at hun ikke kan sige nej eftersom at datteren glæder sig.
Hun bliver enig med min mand om at hun ringer til min mor for at sige at hun synes det er noget lort at de ikke ringede til hende først. 

Som sagt så gjort. Hun ringer til min mor og skælder hende ud. Det er så slemt at min stedfar kan høre hende gennem telefonen. Min mor bliver tosset og siger at så gider de slet ikke ha hende med. Det ender dog med at hun kommer med alligevel og hendes mor betaler. 

Min mor er stadig tosset over at hun ringede og flippede på den måde.. Jeg siger så at jeg godt kan forstå at hun synes det er irriterende hvis hun virkelig ikke har pengene. Men at hun selvfølgelig kunne ha sagt det på en anden måde. Men nu gider min mor aldrig have min pap datter med igen.

Synes det hele er noget rod og skide træls.. Og ved ikke lige hvordan vi finder en god løsning på det hele..

Tak fordi du nåede så langt, havde bare brug for luft.  

Jeg svarer lige inden jeg læser de andre svar..

Jeg synes helt klart det er sin mor der laver en ordentlig kvajert...
Hun kan ikke "invitere" en 10-årig med et "men"... Hun skulle helt klart have ringet til enten jer eller moren og spurgt inden hun spurgte pigen..
Og jeg synes faktisk det er helt okay at moren bliver rigtig vred, det var jeg sørme også blevet, og jeg havde nok også talt med store bogstaver..

Din mand burde have afværget konflikten da hans x ringet og sagt at hun havde ret i at det var dumt af din mor og at håb selvfølgelig nok skulle betale - han er på en måde lidt ansvarlig for hvad der sker på hans side af familien..
Nåhh men det er jo nemt at være bag klog..

Jeg synes så din mor opfører sig meget barnligt ved at lave en konflikt imellem hende og pigens mor gå direkte ud over et barb, det er virkelig NO GO og REGEL NR. 1 i alle skilsmisse forhold...

Det bedste du kan gøre er at være helt ærlig overfor pigens mor og din mor.. Det vil nok give en konflikt i forhold til din mor hvis vi deler holdning, men jeg synes også hun skal have at vide at hun har handlet helt forkert..

Du kan også gøre det at du siger til din mor at du synes hele denne situation er så svær at du har søgt hjælp på en forum og du synes hun skal se svarene..

Jeg håber det løser sig.. held og lykke ihvertfald..

Anmeld

2. juni 2014

L&V

Anonym skriver:

Dette er ikke vores weekend så hun var hjemme ved moren.. Og vi tilbød at betale for hende, men alligevel ringede hun til min mor.. 

Nårh oki forstod det bare sådan. Jeg havde nok reageret i retning af pigens mor. Syntes ik det er fair at invitere med men der er betingelser i form af at hendes mor betaler. Hun må da os ha følt sig mindre værd i form af at nevøen (som det lyder får turen) men hvis hun ska med så er det for egen regning.

Jeg ville godt nok blive vred og skuffet hvis det var min mor der havde den opførsel

Anmeld

2. juni 2014

Fine_007

Anonym skriver:

Hej piger. Håber på et godt råd. 

Min mand har en datter fra tidligere forhold på 10 år. Hendes mor og jeg har altid haft et rimelig godt forhold. Vi ser tid datteren udenfor de faste weekender.. 

I weekenden havde min mor så min nevø på weekend. De skal så i zoo lørdag. Min pap datter ringer til min mor og spørger om hvor længe de har min nevø.
Min mor siger så til søndag. Okay siger pap datteren og lægger derefter røret på. Min mor taler med min stedfar omkring om de skal tage pap datteren med i zoo.
De ringer så tilbage til hende og spørger om hun vil med, men at hendes mor skal betale for indgangen.
Det vil hun selvfølgelig super gerne og ringer til sin mor for at spørge.
Lidt efter ringer moren til min mand og er skide sur. For hun har ikke pengene men nu føler hun at hun ikke kan sige nej eftersom at datteren glæder sig.
Hun bliver enig med min mand om at hun ringer til min mor for at sige at hun synes det er noget lort at de ikke ringede til hende først. 

Som sagt så gjort. Hun ringer til min mor og skælder hende ud. Det er så slemt at min stedfar kan høre hende gennem telefonen. Min mor bliver tosset og siger at så gider de slet ikke ha hende med. Det ender dog med at hun kommer med alligevel og hendes mor betaler. 

Min mor er stadig tosset over at hun ringede og flippede på den måde.. Jeg siger så at jeg godt kan forstå at hun synes det er irriterende hvis hun virkelig ikke har pengene. Men at hun selvfølgelig kunne ha sagt det på en anden måde. Men nu gider min mor aldrig have min pap datter med igen.

Synes det hele er noget rod og skide træls.. Og ved ikke lige hvordan vi finder en god løsning på det hele..

Tak fordi du nåede så langt, havde bare brug for luft.  

Hej

Jeg kan godt forstå din frustration. Jeg ville dog personlig aldrig inviterer et barn med i zoo, og så ikke selv stå for betalingen. Efter min mening skulle din mor højst have spurgt jer om betaling for indgang - det var muligvis ikke jeres weekend, men det er jo stadig din mands datter de dage datteren ikke er hos jer. I skulle efter min mening have tilbudt din mor at betale.

Du nævner, at I tilbød datterens mor at betale, og derved synes jeg det er forkert af datterens mor ikke at tage imod den håndsoprækning, hvis hun ikke har pengene. Og ja, hun overreagerer da ved at råbe af din mor i telefonen. men jeg kan godt forstå, at hun blev bare lidt sur, for kommunikation vedr. penge brude aldrig gå gennem barnet.

Jeg må dog indrømme, at jeg synes, at din mor hovedsagligt står for problematikken i den her situation. Det er ikke helt i orden med en udtalelse om,at datteren ikke kommer med en anden gang - det burde du snakke med hende om. Derudover synes jeg, det er synd for datteren, at hun selv skulle ringe til sin mor og sige at hun kunne måtte komme med, hvis moderen betalte. Bare min mening.

Jeg håber I får clearet luften lidt

Anmeld

2. juni 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Jeg synes godt nok at de (din mor og papdatters mor) begge har en stor del af skylden. Måske ikke 50/50, men næsten.

Selvfølgelig burde din mor nok have ringet og hørt PD's mor, men det kan være at hun ikke lige tænkte over det i farten.

Og ja, det kan godt være at PD's mor bliver frustreret hvis hun ikke har pengene, men når I tilbyder, så kan hun jo tage imod det, og så lige køle ned INDEN hun ringer og råber af din mor. Det synes jeg på ingen måde er i orden uanset hvad. Man råber simpelthen ikke af et andet voksent menneske (eller et barn) pga. en tanketorsk.

synes simpelthen det er så uopdragent at gøre, uanset hvad. Især når din mor inviterede PD i en god mening.

Tænker at din mors udtalelse mht at hun aldrig ville have PD med igen, var sagt i frustration over at blive råbt af efter man har forsøgt at gøre noget godt. Og derfor tænker jeg ikke du skal lægge så meget i det - medmindre hun stadig har det sådan om en uges tid (eller to, afhængigt af hvor længe hun er om at køle ned). Hvis hun stadig har den holdning, så ville jeg snakke med hende om at hun ødelægger meget for barnet, som ikke har gjort noget galt. 

Og så synes jeg at du skal fortælle PD's mor, at du godt kan forstå hun bliver frustreret, men når man råber af andre, i stedet for at forklare dem at de har dummet sig (på en pæn måde), så risikerer man at ødelægge meget for sit barn. 

Håber at I alle finder ud af det. Og at de to lærer at kommunikere som voksne mennesker så du og din mand ikke kommer til at være i klemme mellem de to. 

Anmeld

2. juni 2014

Kløver

Hold da op

må da sige øv for bøv for din mor, synes godt nok ikke hun kan være bekendt at gøre forskel på den måde og blive sur, fair nok hun ikke vil overfuser, men der er de begge fejl, og har taklet det forkert men at hun efterfølgende vil lade det gå ud over barnet, synes jeg er lidt lavt  

synes es da på ingen måde det er ok opførsel hun ringer på den måde, så kan forstå begge parter. Vil dog sige at næste gang bør de snakke sammen som voksne og eller i fungerer som mellemled, hvis hun virkelig ikke har pengene ville jeg nok have overvejet at give billetten, hvis vi havde pengene til dem. 

Synes de begge burde opføre sig som voksne og tænke på pigen i det her som betaler prisen

Anmeld

2. juni 2014

Newsence

Det virker som om der bliver gjort forskel på børnene fordi hun ikke er din eller skulle din nevøs forældre også betale ??? Det er helt uacceptabelt af din mor og jeg ville sige til hende at I ikke vil have mere med hende at gøre før hun behandler din papdatter ordenligt..

Kan godt forstå eks. Bliver sur men I to burde have taget den og ikke sendt eks videre til din mor... I skal glatte ud og så derefter tage den med din mor...

Så din mor er meget forkert på den og I SKAL sige fra og stoppe det for pigens skyld
OG I har virkelig efter min mening ikke været jeres ansvar voksent...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.