Anonym skriver:
Hej piger. Håber på et godt råd.
Min mand har en datter fra tidligere forhold på 10 år. Hendes mor og jeg har altid haft et rimelig godt forhold. Vi ser tid datteren udenfor de faste weekender..
I weekenden havde min mor så min nevø på weekend. De skal så i zoo lørdag. Min pap datter ringer til min mor og spørger om hvor længe de har min nevø.
Min mor siger så til søndag. Okay siger pap datteren og lægger derefter røret på. Min mor taler med min stedfar omkring om de skal tage pap datteren med i zoo.
De ringer så tilbage til hende og spørger om hun vil med, men at hendes mor skal betale for indgangen.
Det vil hun selvfølgelig super gerne og ringer til sin mor for at spørge.
Lidt efter ringer moren til min mand og er skide sur. For hun har ikke pengene men nu føler hun at hun ikke kan sige nej eftersom at datteren glæder sig.
Hun bliver enig med min mand om at hun ringer til min mor for at sige at hun synes det er noget lort at de ikke ringede til hende først.
Som sagt så gjort. Hun ringer til min mor og skælder hende ud. Det er så slemt at min stedfar kan høre hende gennem telefonen. Min mor bliver tosset og siger at så gider de slet ikke ha hende med. Det ender dog med at hun kommer med alligevel og hendes mor betaler.
Min mor er stadig tosset over at hun ringede og flippede på den måde.. Jeg siger så at jeg godt kan forstå at hun synes det er irriterende hvis hun virkelig ikke har pengene. Men at hun selvfølgelig kunne ha sagt det på en anden måde. Men nu gider min mor aldrig have min pap datter med igen.
Synes det hele er noget rod og skide træls.. Og ved ikke lige hvordan vi finder en god løsning på det hele..
Tak fordi du nåede så langt, havde bare brug for luft.
Jeg svarer lige inden jeg læser de andre svar..
Jeg synes helt klart det er sin mor der laver en ordentlig kvajert...
Hun kan ikke "invitere" en 10-årig med et "men"... Hun skulle helt klart have ringet til enten jer eller moren og spurgt inden hun spurgte pigen..
Og jeg synes faktisk det er helt okay at moren bliver rigtig vred, det var jeg sørme også blevet, og jeg havde nok også talt med store bogstaver..
Din mand burde have afværget konflikten da hans x ringet og sagt at hun havde ret i at det var dumt af din mor og at håb selvfølgelig nok skulle betale - han er på en måde lidt ansvarlig for hvad der sker på hans side af familien..
Nåhh men det er jo nemt at være bag klog..
Jeg synes så din mor opfører sig meget barnligt ved at lave en konflikt imellem hende og pigens mor gå direkte ud over et barb, det er virkelig NO GO og REGEL NR. 1 i alle skilsmisse forhold...
Det bedste du kan gøre er at være helt ærlig overfor pigens mor og din mor.. Det vil nok give en konflikt i forhold til din mor hvis vi deler holdning, men jeg synes også hun skal have at vide at hun har handlet helt forkert..
Du kan også gøre det at du siger til din mor at du synes hele denne situation er så svær at du har søgt hjælp på en forum og du synes hun skal se svarene..

Jeg håber det løser sig.. held og lykke ihvertfald..