Telvogne - Erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2014

Købmagerkonen

Tvebakken skriver:

Hej,

Tak for dit lange, personlige svar og de mange links.

Telt lyder jo ikke tosset - men har svært ved at kunne få pladsen i bilen til at rumme det også - der kan jeg læse mig til, at der er opbevaringsmulighed i en teltvogn.
Og så ender vi jo ud i, at vi under alle omstændigheder skal køre med en trailer - og så er en af fiduserne jo lidt væk...

Det skal siges, at vi kører grand c4 Picasso - men skal have 4 børn i den, så nærmest ingen baggageplads i bilen - men en easy base + bag på krogen - medmindre vi investerer i trailer eller teltvogn.

En god pointe det med at gå så meget uden om elektronik som muligt - og så i stedet fokusere på, at være sammen uden hjælpemidler. - Den vil jeg klart have i baghovedet.
Det med skænderier min mand og jeg imellem - det bliver ikke noget problem (tror jeg da ikke. ) - Vi skændes ikke så tit, og når vi gør er det som regel meget fokuseret på bolden og ikke på os - pigerne plejer mest at grine af os, når det sker.

Tog I på camping i DK eller udlandet?
Min læge har nemlig lige frarådet os at tage på camping til udlandet i de første uger af sommerferie, fordi jeg vil være så tæt på termin (36+0 - 38+0), så nu kan vi ikke lige se, hvordan det skulle være muligt i år - jeg må indrømme, at jeg nok har lidt en blokering i forhold til camping i DK - men ved ikke rigtig, hvor det kommer fra..

Jeg tror helt klart teltvogn kunne være noget for jer, når man tager i betragtning at der ikke vil være meget plads til bagage i bilen

Det lyder fornuftigt at blive i Danmark når du er så tæt på termin (Tillykke i øvrigt!). Vi var hovedsageligt på camping i Danmark og Tyskland (både Harzen og Sydslesvig), og selvom jeg som barn syntes det var sjovt at komme udenlands, var det også rart at se andre dele af Danmark + det var nemmere at tale og lege med de andre børn når vi kunne kommunikere på dansk. Camping i Danmark kan være rigtig dejligt - men det er også dyrt mange steder.

Jeg kan varmt anbefale campingpladsen Lærkelunden i Sønderjylland hvis I leder efter et sted hvor der er masser af aktiviteter for børn på pladsen, lavvandet strand og det er tæt på grænsen så man let tage dagsudflugter til Tyskland. Det er godt nok nogle år siden vi sidst var der...

Og ellers er der en virkelig naturskøn plads i Nordjylland der hedder Svinkløv. Jeg elskede det sted!

Jeg er jo også Københavnerbarn, så for mig var Jylland lidt eksotisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.