FruOlsen skriver:
Jeg kan sagtens forstå tanken omkring øget luksus i teltvognene, men jeg tror egentlig ikke forskellen på telt og vogn behøver være så stor. Telte (selv de helt store) er billigere end vogne og man kan jo derfor tillade sig at bruge lidt flere penge på at købe gode senge og teltkøkkener.
Jeg har selv kigget meget på det der med at gøre teltturen behagelig og fandt bl.a. frem til en ny type seng som Outwell har lanceret... den ser ret behagelig ud. Men jeg ved også der er folk der sværger til tykke luftmadrasser eller feltsenge. Jeg mindes at madrasserne i vores camp-let var meget tynde, så jeg tror næsten det ville være lige så behageligt at sove på en god feltseng eller luftmadras. Køkkenet der følger med i camp-let kan sagtens efterlignes i et telt, da der findes flere forskellige typer klap-op-køkkener.
Det er ikke fordi jeg vil tale dig fra at finde en vogn (jeg elskede vores camp-let som barn), jeg er bare selv kommet frem til at telt er mere noget for mig, da komfort og luksus nemt kan tilkøbes et telt alt efter hvilket behov man har. Og så er det nemmere at opbevare 
Hvad husker jeg mest fra vores ferier?
- jeg husker bedst de lune sommeraftener hvor vi grillede og snakkede, spillede spil og blev oppe indtil vi drættede om af træthed... og at være på legepladsen hele dagen!
Og hvad ønsker jeg at videreføre?
- det er de samme ting som ovenstående. Jeg vil gøre en stor ting ud af at gøre turen så lidt digitalt som muligt og sørge for at opleve ting og være nærværende. Tage på ture, grille, pjatte og hygge mig.
Og hvad ønsker jeg at ændre?
- dette er et personligt mål, men mine forældre skændtes også meget på vores ferier, og det vil jeg meget nødig have at mine egne børn skal huske som et minde fra deres ferier.
Bare lige for at vise mulighederne fandt jeg et par billeder af nogle af Outwells store telte 
Hej,
Tak for dit lange, personlige svar og de mange links.
Telt lyder jo ikke tosset - men har svært ved at kunne få pladsen i bilen til at rumme det også - der kan jeg læse mig til, at der er opbevaringsmulighed i en teltvogn.
Og så ender vi jo ud i, at vi under alle omstændigheder skal køre med en trailer - og så er en af fiduserne jo lidt væk...
Det skal siges, at vi kører grand c4 Picasso - men skal have 4 børn i den, så nærmest ingen baggageplads i bilen - men en easy base + bag på krogen - medmindre vi investerer i trailer eller teltvogn.
En god pointe det med at gå så meget uden om elektronik som muligt - og så i stedet fokusere på, at være sammen uden hjælpemidler. - Den vil jeg klart have i baghovedet.

Det med skænderier min mand og jeg imellem - det bliver ikke noget problem (tror jeg da ikke.

) - Vi skændes ikke så tit, og når vi gør er det som regel meget fokuseret på bolden og ikke på os - pigerne plejer mest at grine af os, når det sker.

Tog I på camping i DK eller udlandet?
Min læge har nemlig lige frarådet os at tage på camping til udlandet i de første uger af sommerferie, fordi jeg vil være så tæt på termin (36+0 - 38+0), så nu kan vi ikke lige se, hvordan det skulle være muligt i år - jeg må indrømme, at jeg nok har lidt en blokering i forhold til camping i DK - men ved ikke rigtig, hvor det kommer fra..