barsel og institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
11 svar
7 synes godt om
2. juni 2014

isabellasmor

Jeg går på barsel om 1 mdr. Vores datter er lige startet i institution, vuggestue. Hun skal i børnehave efter sommerferien.  

Jeg vil gerne holde hende hjemme nogle dage i ugen og så give hende 2-3 korte dage i ugen . Hvordan kunne sådan en uge se ud? Tænker det er bedst for både pædagoger og vores datter hvis det blev fast e dage . Har også overvejet at tage hende ud, men så skal hun starte op igen om 1 år, til den tid vil hun næsten Være 4 år, og trods min "modstand" mod institutioner,  så synes jeg det ville Være bedst for hende at bibeholde et par dage om ugen i institution for legens skyld . 

Hvad tænker i? Hvordan har i selv gjort? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

Ciss

I vores vs sagde de, at det bedste for børnene, hvis de skulle fortsætte at gå der, var mindst 3 dage om ugen. Ellers var deres erfaring, at barnet ikke var i rutinen med at være der, og det kunne blive vanskeligt at aflevere om morgenen f eks, fordi barnet hele tiden på nyt skulle vænne sig til at være der.

Vi lod storesøster have fuld plads, mens jeg var på barsel med lillebror, men hun fik ekstra fridage, når det passede sådan og korte dage. Det fungerede vældig godt både for hende og os. Lillebror var af den slags som sled med nattesøvnen. (Det viste sig senere, at det skyldtes ørene). Da var det rigtig godt, at hun kunne være i vs nogle timer, mens jeg fik sovet lidt og hentet mig ind igen, og så hentede jeg hende tidligt og vi havde en dejlig dag sammen resten af dagen.

Anmeld

2. juni 2014

TNBC

isabellasmor skriver:

Jeg går på barsel om 1 mdr. Vores datter er lige startet i institution, vuggestue. Hun skal i børnehave efter sommerferien.  

Jeg vil gerne holde hende hjemme nogle dage i ugen og så give hende 2-3 korte dage i ugen . Hvordan kunne sådan en uge se ud? Tænker det er bedst for både pædagoger og vores datter hvis det blev fast e dage . Har også overvejet at tage hende ud, men så skal hun starte op igen om 1 år, til den tid vil hun næsten Være 4 år, og trods min "modstand" mod institutioner,  så synes jeg det ville Være bedst for hende at bibeholde et par dage om ugen i institution for legens skyld . 

De dage hvor de er på tur, kl.9, så hun har lidt tid inden de skal af sted, og så måske hente hende når de kommer hjem. ved 1-2tiden.

Andre dage, måske ved 10tiden og så igen ved tretiden.

Måske en fri dag om ugen, så hun har en chance for at lære de andre børn, de voksne og stedet at kende.

Anmeld

2. juni 2014

StudPsyk

isabellasmor skriver:

Da jeg var på barsel med Rose havde hun fast fri om fredagen, så hun havde lang weekend, og de andre dage var hun der 9-14.30. Vi kunne godt have givet hende kortere dage, men med det skema var hun med i deres daglige rutiner, hvilket jeg synes er en vigtig del af vuggestuelivet. Dvs. frugt og morgensang kl. 9, frokost kl. 11, middagslur, og når hun vågnede fra middagslur var der ikke længe til eftermiddagsmad kl. 14, og derfor blev hun hentet 14.30. Det fungerede godt

Anmeld

2. juni 2014

Trekløver(:

isabellasmor skriver:

Hvor er det dejligt at du vil gå hjemme med din datter, jeg er stærkt fortaler for at gå hjemme med sine unger til de er i børnehavealderen, HVIS man har mulighed for det.

Mit bud på en uge vil se sådan her ud:

Mandag: 09.00-14.00

Tirsdag: FRI

Onsdag: 09.00-15.00

Torsdag: 8.00-12.00

Fredag: FRI hver anden fredag og hver anden fredag 08.00-13.00

Så er din datter med til alle rutinerne i institutionen

Anmeld

3. juni 2014

isabellasmor

M_V skriver:

Hvor er det dejligt at du vil gå hjemme med din datter, jeg er stærkt fortaler for at gå hjemme med sine unger til de er i børnehavealderen, HVIS man har mulighed for det.

Mit bud på en uge vil se sådan her ud:

Mandag: 09.00-14.00

Tirsdag: FRI

Onsdag: 09.00-15.00

Torsdag: 8.00-12.00

Fredag: FRI hver anden fredag og hver anden fredag 08.00-13.00

Så er din datter med til alle rutinerne i institutionen

Jeg har haft hende hjemme til hun var 2 1/2 år , og det har været GULD!  Men så startede jeg udd.  Og så måtte hun afsted.  

Tak for jeres svar! Laver lige en fælles her..

Tirsdag har de tur dag, så tænker at man måske kunne lave en uge der hedder 

Mandag fri

Tirsdag 8:30/9 (alt efter hvornår de skal afsted på tur) og så til hun har sovet hvilket er omkring kl 14

Onsdag 9-14 

Torsdag 9-12 (efter frokost, inden puttetid)

Fredag fri

Eller måske torsdag fri og fredag afsted eller? Der er jeg lidt i tvivl... 

Anmeld

3. juni 2014

Hvem?

Jeg er på barsel med nr. 3 - nr. 1 og 2. går i samme børnehave og deres dage ser nogenlunde således ud:

Mandag: Fri

Tirsdag - Torsdag: ca. 09.30 - 15.00
Fredag: Enten fri ellers fra ca. 08.45 (eller 09.30) - 14.30

Ingen fridage midt på ugen, det forvirrer den store på 4, mere end det gavner

Vi begynder så småt at trappe lidt op stille og roligt om nogle uger, da jeg starter på 40 timers uge slut August ... Og de li har 5-6 uger ferie imellem ..

Anmeld

3. juni 2014

Laulund87

Maria har fri mange mandage..

I vores børnehave vil de helst at de har fridage før eller efter en weekend og ikke midt på ugen.

Jeg ville vælge fridage mandage og fredage og afsted tirsdag-onsdag-torsdag.

Anmeld

3. juni 2014

Bertris

Vores datter går i vuggestue lige nu, hun bliver afleveret kl. 9 ca. og når sommerferien rigtig starter så får hun fri hver fredag, havde også overvejet hver mandag men tror hun ville nå at glemme det for meget hvis hun var hjemme i 4 dage i ugen og kun afsted 3 gange  
Jeg går på barsel her til august og ved ikke om vi fortsætter med 4 eller går op på 5 dage igen når baby kommer, da jeg synes det afhænger meget af det kommende barn  

Anmeld

3. juni 2014

isabellasmor

Vi har valgt det således : 

Mandag fri

Tirsdag 9-14 sålænge hun stadig sover derovre

Onsdag 9-14

Torsdag 9-12 altså efter frokost og inden lur

Fredag fri

Altså sådan ca med tiderne,  det kan jo også Være det ender med hun kommer hjem før lur alle dage 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.