Hvad skal man tænke på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

684 visninger
15 svar
2 synes godt om
1. juni 2014

S*DD

Hej folkens

Jeg har smidt p-pillerne i denne weekend. 

Planen er at vi vil starte projekt baby til september. 

Jeg er begyndt på folinsyre også. 

Er der andet jeg skal tænke på nu hvor vi skal i gang med PB? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2014

Chellie

Jeg har intet belæg for at sige dette, men jeg hører *virkelig* ofte, at man er allermest fertil de første 1-2 måneder efter man har smidt pillerne... Måske høre lægen om det passer, og så fortsætte med dem til september, hvis svaret er ja?

Anmeld

1. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Overvej generelt vitaminpiller

Overvej mindre kaffe, og sukker og sure ting så er det ikke ligeså svært når du er gravid at undvære det

Sæt de gode vaner ind i skemaet med det samme, såsom gåture efter måltiderne og faste rytmer med spisning og dagligdagsopgaverne...

det hjalp mig rigtig meget med at få det gjort da sønnen var født at vi havde faste rytmer med vaskedage og semifaste spisetider af de store måltider...

Anmeld

1. juni 2014

S*DD

Chellie skriver:

Jeg har intet belæg for at sige dette, men jeg hører *virkelig* ofte, at man er allermest fertil de første 1-2 måneder efter man har smidt pillerne... Måske høre lægen om det passer, og så fortsætte med dem til september, hvis svaret er ja?

Lægen sagde man bare skulle stoppe en måned før man planlagde, så man lige havde haft en normal cyklus. 

JJeg har selv valgt at stoppe 3 måneder før,  da jeg gerne lige vil have min krop finder sig selv først. Også selvom man måske er mest fertil efter stop af pillerne :-) 

Anmeld

1. juni 2014

S*DD

Wampires skriver:

Overvej generelt vitaminpiller

Overvej mindre kaffe, og sukker og sure ting så er det ikke ligeså svært når du er gravid at undvære det

Sæt de gode vaner ind i skemaet med det samme, såsom gåture efter måltiderne og faste rytmer med spisning og dagligdagsopgaverne...

det hjalp mig rigtig meget med at få det gjort da sønnen var født at vi havde faste rytmer med vaskedage og semifaste spisetider af de store måltider...

Jeg hverken ryger,  drikker alkohol eller kaffe. Jeg går ture hver dag med hundene. Stort set faste tidspunkter for spisning. 

Men ja kunne være at jeg også skulle tage nogle multivitamins 

:-) 

Anmeld

1. juni 2014

mit1barn

Jeg har hørt at sødmælk skulle hjælpe på at blive gravid, haha. Du kan jo altid prøve det

Anmeld

1. juni 2014

S*DD

mit1barn skriver:

Jeg har hørt at sødmælk skulle hjælpe på at blive gravid, haha. Du kan jo altid prøve det

Puha.. Sødmælk går nok ikke lige når jeg også gerne vil tabe mig:-) men Mælk får jeg. Det må være bedre end ingenting:-) 

Anmeld

1. juni 2014

EnGodMor

Dolowy skriver:

Hej folkens

Jeg har smidt p-pillerne i denne weekend. 

Planen er at vi vil starte projekt baby til september. 

Jeg er begyndt på folinsyre også. 

Er der andet jeg skal tænke på nu hvor vi skal i gang med PB? 

Du skal begynde allerede nu med at spise gravidtamin,

Og når du bliver gravid, så skal du måske supplerer med jern, fiskeolie og d vitamin.

Anmeld

1. juni 2014

S*DD

EnGodMor skriver:

Du skal begynde allerede nu med at spise gravidtamin,

Og når du bliver gravid, så skal du måske supplerer med jern, fiskeolie og d vitamin.

Okay.. Min læge sagde at jeg bare skulle tage folinsyren:-) 

Men det skader jo ikke at tage gravitamin :-) 

Anmeld

1. juni 2014

EnGodMor

Dolowy skriver:

Okay.. Min læge sagde at jeg bare skulle tage folinsyren:-) 

Men det skader jo ikke at tage gravitamin :-) 

På pakkerne står der at det anbefales at begynde at tage dem, tre måneder inden man bliver gravid/påbegynder at skulle blive det

Det stod hvertfaldt på mine pakke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.