Prævention hvor længe? Graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.390 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej 

Her for lidt over en uge siden fik jeg aks, desværre gik vores lille baby bort efter 4 dage. 

Men jeg har ikke fået meget Info omkring mit Ks, skal jeg bruge kondom i de her 8 uger? Og i såfald hvorfor? Og er det  8 fulde uger? 

Og hvornår må jeg blive gravid igen? Jeg skal til 8 ugers undersøgelse om et stykke tid, men de her spørgsmål fylder meget, så hvis en kender svarene ville det være rigtig rart

håber i vil svarer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2014

Bak

Anonym skriver:

Hej 

Her for lidt over en uge siden fik jeg aks, desværre gik vores lille baby bort efter 4 dage. 

Men jeg har ikke fået meget Info omkring mit Ks, skal jeg bruge kondom i de her 8 uger? Og i såfald hvorfor? Og er det  8 fulde uger? 

Og hvornår må jeg blive gravid igen? Jeg skal til 8 ugers undersøgelse om et stykke tid, men de her spørgsmål fylder meget, så hvis en kender svarene ville det være rigtig rart

håber i vil svarer  

Kondolerer for jeres tab.
Du skal i hvert fald bruge kondom/prævention til du får andet at vide. Din livmoder har brug for tid til at vokse sammen. Hvis du bliver gravid for hurtigt er der risiko for, at din livmoder brister. Jeg ved desværre ikke, hvor lang tid, man skal vente.
Hvis du bliver gravid hurtigere end 1 år fra kejsersnittet anbefaler man kejsersnit igen i stedet for vaginal fødsel pga risiko for bristning af livmoderen under fødslen.

Anmeld

1. juni 2014

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Kondolerer for jeres tab.
Du skal i hvert fald bruge kondom/prævention til du får andet at vide. Din livmoder har brug for tid til at vokse sammen. Hvis du bliver gravid for hurtigt er der risiko for, at din livmoder brister. Jeg ved desværre ikke, hvor lang tid, man skal vente.
Hvis du bliver gravid hurtigere end 1 år fra kejsersnittet anbefaler man kejsersnit igen i stedet for vaginal fødsel pga risiko for bristning af livmoderen under fødslen.

Tak 

alle de ting jeg kan finde. Siger De at risikoen for bristning af livmoderen er 1% og det er under de stærke veer/presse veer, og risikoen for dobles hvis man bliver gravid inde for et år? 

Jeg har ikke været sammen med manden endnu, men det er selfølgelig med kondom 

Anmeld

1. juni 2014

Anonym trådstarter

1. juni 2014

Clisolka

Hej 

håber i vil svarer  

Det gør mig ondt at høre 

Det bedste vil være at i bruger kondom, indtil du har været til 8-ugers undersøgelse hos lægen - det er i tilfælde af infektioner i underlivet. 

Når man får et kejsersnit anbefales det at vente 1 år med at blive gravid igen, for at arret ikke skal springe op. 

Anmeld

1. juni 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Det gør mig ondt at høre 

Det bedste vil være at i bruger kondom, indtil du har været til 8-ugers undersøgelse hos lægen - det er i tilfælde af infektioner i underlivet. 

Når man får et kejsersnit anbefales det at vente 1 år med at blive gravid igen, for at arret ikke skal springe op. 

Tak 

jeg kan bare ikke finde noget der understøtter det? Altså at man skal vente et år, der står kun risikoen er der ved stærke veer/presse veer? 

Og chancen er 2% når det er inde for et år 

Anmeld

1. juni 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Tak 

jeg kan bare ikke finde noget der understøtter det? Altså at man skal vente et år, der står kun risikoen er der ved stærke veer/presse veer? 

Og chancen er 2% når det er inde for et år 

Jeg fik selv et AKS første gang, og det var hvad overlægen fortalte mig 

Anmeld

1. juni 2014

Blop2

Jeg har også fået akut kejsersnit, og har også fået at vide, at der skal gå mindst 18 måneder hvis man ønsker at føde selv, da der er stor risiko for at arret springer op under fødslen, hvis man bliver gravid inden. 

Anmeld

1. juni 2014

Anonym trådstarter

Det er ikk fødsel jeg mener, men om der er faste retningslinjer for graviditet 

Anmeld

2. juni 2014

grinny

Jeg kondolere Jeg mistede selv min søn i december og vi fik af vide at vi skulle vente de 8 uger så lægen lige fik kigget om livmoderen var trukket ordentlig sammen og om alt ellers var ok. Jeg fik dog ikke kejsersnit så ved ikke om man bør vente længere når det er tilfældet, men vi er i hvert fald godt i gang med at lave nr. 2 nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.