Astma og snot, måske pga hund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2014

Lukas&Liam<3

Rikke Rasmussen skriver:

Akkurat det samme skete med min søn, til sidst hamrede jeg i bordet og forlangte en blodprøve, og ganske rigtig min Lucas var allergisk overfor både hund og kat .
Det var hårdt men vi kom af med vores hund, og siden da, er han gået fri fra maske, han er en helt anden dreng nu, der pludselig har en masse mere energi ..

Du skal bare fortælle din læge at du forlanger en blodprøve, men i mine øre lyder det nu meget som om han er allergisk overfor hunde

Det vil jeg gøre så på onsdag der skal i hvertfald ske noget nu. Er ikke vild med alt det medicin og slet ikke når det kan være væksthæmmende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2014

Lukas&Liam<3

Mack skriver:

Lidt ulækkert, måske, men når du siger snottet, hvordan er konsistensen så? Er det som ved en almindelig forkølelse, hvidt-gulligt og tyktflydende, eller er det klart og tyndt?

Det er bare klart tyndt flydende noget

Anmeld

1. juni 2014

tweety2060

Ofte tester man ikke når de er så små... Tidligst omkring 2 års alderen allerhelst omkring 3-4 år....
Så det er ikke sikker din læge vil være med ...
Ingen indlæggelser?
Klart snot tyder på virus og ikke bakterier..
Nu går der jo ca 2 mdr inden den brune medicin virker optimalt så derfor kan virkning/bedring være længe under vejs..
God bedring med ham.

Anmeld

1. juni 2014

tweety2060

Maria&Lukas skriver:

Lukas har længe været snottet og har i nogle måneder fået både fået medicin mod astma og astmatisk bronkitis.

Han har nu været hos morfar og bedste i weekenden og min far ringer og siger at han næsten ikke er snottet mere. Lægen mener ikke det er hunden. Er bare begyndt at tvivle /:

BLiver han 'kun' snottet eller også vejrtrækningsbesvær?

Anmeld

1. juni 2014

Mack

Maria&Lukas skriver:

Det er bare klart tyndt flydende noget

Okay, det lyder så klart som allergi. Men det behøver ikke være hunden. Det ville vel have vist sig meget tidligt hvis hunden altså var i familien da han blev født? Kunne være fødevare allergi. Måske giver I ham noget dagligt som han ikke får hos bedsteforældrene? Jeg skal f.eks. helt undgå rapsolie, som desværre er i alt fra smaakager til pizza, så det kan være noget I slet ikke er klar over.

Anmeld

1. juni 2014

Lukas&Liam<3

tweety2060 skriver:

BLiver han 'kun' snottet eller også vejrtrækningsbesvær?

Efter han har været der i weekenden og er kommet hjem har han haft lidt vejrtræknings besvær og det piver når han trækker vejret så han har måtte få ekstra medicin.

Anmeld

1. juni 2014

Lukas&Liam<3

Mack skriver:

Okay, det lyder så klart som allergi. Men det behøver ikke være hunden. Det ville vel have vist sig meget tidligt hvis hunden altså var i familien da han blev født? Kunne være fødevare allergi. Måske giver I ham noget dagligt som han ikke får hos bedsteforældrene? Jeg skal f.eks. helt undgå rapsolie, som desværre er i alt fra smaakager til pizza, så det kan være noget I slet ikke er klar over.

Vi har altid haft hunden, men hvis allergi normal først kommer når de er nogle år kan det vel også komme når de er 1 år selvom hunden altid har været der. Må slå i bordet onsdag efter den blodprøve. Kan næsten ikke vente nu på at finde ud af om det er hunden der gør det. For så må vi bare af med ham med det samme så vi forhåbentlig kan slippe af med det medicin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.