kolik Eller ondt i maven ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.953 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. august 2009

jannilaursen

Hejsa

Min datter på to mdr har grædt de sidste par dage i op til 3 timer hvergang..
Det er kun om aften efter en 19 - 20 tiden
når jeg går rundt med hende holder hun op med at græde . men kun i 10 - 15 min af gangen ..
Skal lige siges hun får Lactoloce . eller hvad det hedder

nogen ide om hvad det kan være ? .
ellerv hvad  jeg kan gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

Honningblomst

Hmm...mine fik ondt af d-vitamin....og Bertram fik faktisk også de der græde ture da han var helt bette, jeg ved ikke hvad det skyldtes men to gange hos en zoneterapeut, det satte en stopper for aftengråden..
Knus...

Anmeld

12. august 2009

Alexander&Lærke

Ja det er hårdt når de små græder, for man er så magtes løs og aner ikke helt hvad man skal gøre. Jeg er selv mor til en dreng som græd meget om aftnen de første 3 md af hans liv og det var rigtigt hårdt, så jeg føler med dig....

Ja det kan jo være kolik men det kan du nok først afgøre om noget tid når det har stået på i en længere periode, det kan også bare være en periode med luft i maven de døjer de jo ofte med de små pus.

Hvis det er luft kan du evt lave cykel bevægelse med hendes ben så hun kan komme af med lidt luft, nogle gange hjælpe et også at ligge dem på maven. Det kan også bare være at hun har behov for ekstra tryghed lige nu, så kan du evt prøve at svøbe hende i hendes dyne eller et tæppe det hjalp meget på min dreng, han var meget trygheds søgende og havde også en del luft i maven....  Ja det er svært at komme med det rigtigt svar for børn er meget forskellige men prøv dig frem og så håber jeg du får lidt ro på prinsessen. Men husk det skal nok gå over igen.        

VH Mette

Anmeld

13. august 2009

jannilaursen

Eva skriver:

Hmm...mine fik ondt af d-vitamin....og Bertram fik faktisk også de der græde ture da han var helt bette, jeg ved ikke hvad det skyldtes men to gange hos en zoneterapeut, det satte en stopper for aftengråden..
Knus...

Det må jeg prøve så .. igår havde vi en nogenlunde stille dag. men i dag græder hun hele tiden igen

Anmeld

13. august 2009

jannilaursen

Mette&Alexander skriver:

Ja det er hårdt når de små græder, for man er så magtes løs og aner ikke helt hvad man skal gøre. Jeg er selv mor til en dreng som græd meget om aftnen de første 3 md af hans liv og det var rigtigt hårdt, så jeg føler med dig....

Ja det kan jo være kolik men det kan du nok først afgøre om noget tid når det har stået på i en længere periode, det kan også bare være en periode med luft i maven de døjer de jo ofte med de små pus.

Hvis det er luft kan du evt lave cykel bevægelse med hendes ben så hun kan komme af med lidt luft, nogle gange hjælpe et også at ligge dem på maven. Det kan også bare være at hun har behov for ekstra tryghed lige nu, så kan du evt prøve at svøbe hende i hendes dyne eller et tæppe det hjalp meget på min dreng, han var meget trygheds søgende og havde også en del luft i maven....  Ja det er svært at komme med det rigtigt svar for børn er meget forskellige men prøv dig frem og så håber jeg du får lidt ro på prinsessen. Men husk det skal nok gå over igen.        

VH Mette

Ja det er rigtig rigtig hårdt..
min datter har ogs rigtig meget luft i maven ..
og hun gider ikke slippe det hverken som bøvs eller den anden vej. så jeg ved ikke hvad jeg skal stille op

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

jannilaursen skriver:

Det må jeg prøve så .. igår havde vi en nogenlunde stille dag. men i dag græder hun hele tiden igen

Prøv at droppe d-vitamin et par dage, så kan du jo se om det måske er dem og så købe nogle andre...der er noget olie i dem vidst, som nogle børn reagerer mod..
Knus..

Anmeld

13. august 2009

JonTri

Vi havde lignende problem med vores dreng... han kom til kiropraktor og det hjalp helt vildt. Ofte har børn ondt i maven selvom det er et andet sted de egentlig har ondt...

Pøj pøj med den lille...

Anmeld

14. august 2009

jannilaursen

Eva skriver:

Prøv at droppe d-vitamin et par dage, så kan du jo se om det måske er dem og så købe nogle andre...der er noget olie i dem vidst, som nogle børn reagerer mod..
Knus..

Det vil jeg prøve
Tak for rådet

Anmeld

14. august 2009

jannilaursen

rikkekrogh skriver:

Vi havde lignende problem med vores dreng... han kom til kiropraktor og det hjalp helt vildt. Ofte har børn ondt i maven selvom det er et andet sted de egentlig har ondt...

Pøj pøj med den lille...

Det må jeg prøve at snakke med lægen om så
Tusind tak

Anmeld

14. august 2009

TbCp

jannilaursen skriver:

Hejsa

Min datter på to mdr har grædt de sidste par dage i op til 3 timer hvergang..
Det er kun om aften efter en 19 - 20 tiden
når jeg går rundt med hende holder hun op med at græde . men kun i 10 - 15 min af gangen ..
Skal lige siges hun får Lactoloce . eller hvad det hedder

nogen ide om hvad det kan være ? .
ellerv hvad  jeg kan gøre ?

Vi havde det samme med Liva da hun var helt lille.
Man bliver helt desperat og vil gøre alt til sidst.

Min sundhedsplejerske foreslog zoneterapi. Vi var afsted 3 gange og så var det overstået ca en uge efter 3. gang.

Jeg ved ikke om børn reagere på samme måde på lactulose som voksne gør, men for nylig var jeg selv nødt til at tage lactulose og kunne mærke hvad det gjorde ved min mave. Det var virkelig ubehageligt da det begyndte at virke efter en lille times tid, jeg fik rigtig mange mavesmerter et par timer.
Mon det kan hænge sammen med det for jeres datter?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.