Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
23 svar
2 synes godt om
31. maj 2014

Anonym trådstarter

Hej de damer

Jeg har fået tiden med min henvisning til OUH, skal afsted den 17. juni. 

I brevet står der en helt masse man skal have tjekket hvis det ikke er blevet gjort. Det der forvirre mig er - at der står man skal have taget en blodprøve på 2. cyklusdag. 

Hvornår falder den - to dage efter endt menstruation, eller? Og kan jeg overhovedet nå det til den 17. juni?

Da jeg fik taget mine blodprøver hos lægen i starten af året, tog hun den bare - ikke ud fra nogen beregning af menstruation eller noget.

Jeg havde menstruation den 23/5, 24/5, 25/5. Og forventer igen ca. den 20/6 - normalt vare den kun i to dage. 

Håber nogen kan hjælpe mig - med denne bekymring 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2014

esioul

Anonym skriver:

Hej de damer

I brevet står der en helt masse man skal have tjekket hvis det ikke er blevet gjort. Det der forvirre mig er - at der står man skal have taget en blodprøve på 2. cyklusdag. 

Hvornår falder den - to dage efter endt menstruation, eller? Og kan jeg overhovedet nå det til den 17. juni?

Da jeg fik taget mine blodprøver hos lægen i starten af året, tog hun den bare - ikke ud fra nogen beregning af menstruation eller noget.

Jeg havde menstruation den 23/5, 24/5, 25/5. Og forventer igen ca. den 20/6 - normalt vare den kun i to dage. 

Det er 2 blødningsdag

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det er 2 blødningsdag

Hmm så er de da lidt sent ude med brevet - kan jo umuligt nå det, når jeg får brevet kun med 17 dages varsel! 

Gad vide hvad man så gør?! 

Anmeld

31. maj 2014

Jj1709

Anonym skriver:

Hej de damer

Din cyklus starter den dag du begynder at bløde, før klokken 12, dvs anden cyklus dag selvf er dagen efter.. 

Det lyder underligt du ikke har fået taget blodp. på bestemte cyklus dage, tror det var 22 og 24 cyklus dag jeg skulle have taget mine på dengang.. Men kan selvf være der er anderledes krav fra OUH.. 

Hvis du ikke kan nå at få ordnet div. prøver, så skal du ringe og snakke med dem på klinikken, og evt få en ny tid  

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Din cyklus starter den dag du begynder at bløde, før klokken 12, dvs anden cyklus dag selvf er dagen efter.. 

Det lyder underligt du ikke har fået taget blodp. på bestemte cyklus dage, tror det var 22 og 24 cyklus dag jeg skulle have taget mine på dengang.. Men kan selvf være der er anderledes krav fra OUH.. 

Hvis du ikke kan nå at få ordnet div. prøver, så skal du ringe og snakke med dem på klinikken, og evt få en ny tid  

Da mig egen læge tog dem, spurgte hun ikke ind til min menstruation - eller noget

Fik tage blodprøve den 8. januar - og havde menstruation den 24. januar 

Kan jo godt blive lidt problematisk da jeg har fået tid den 17/6 - og først forventer menstruation ca. den 20/6

Øv blev lige så glad over jeg ikke denne gang skulle vente næsten 3 måneder igen - og hvis jeg så ikke kan nå det skal det hele udskydes igen  

Tror vist jeg må ringe til dem mandag og snakke med dem.

Anmeld

31. maj 2014

Jj1709

Anonym skriver:

Da mig egen læge tog dem, spurgte hun ikke ind til min menstruation - eller noget

Fik tage blodprøve den 8. januar - og havde menstruation den 24. januar 

Kan jo godt blive lidt problematisk da jeg har fået tid den 17/6 - og først forventer menstruation ca. den 20/6

Øv blev lige så glad over jeg ikke denne gang skulle vente næsten 3 måneder igen - og hvis jeg så ikke kan nå det skal det hele udskydes igen  

Tror vist jeg må ringe til dem mandag og snakke med dem.

Okay, det lyder underligt at hun ikke spurgte ind til det..  

Jeg tror det eneste du kan gøre er at ringe og snakke med dem på klinikken, det kan være du evt kan komme til samtale og de bare kan sørge for din blodprøve kan tages efterfølgende.. Jeg fik taget en blodprøve efter vi havde været til samtale, fordi min læge ikke havde taget den rigtige.. 

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Okay, det lyder underligt at hun ikke spurgte ind til det..  

Jeg tror det eneste du kan gøre er at ringe og snakke med dem på klinikken, det kan være du evt kan komme til samtale og de bare kan sørge for din blodprøve kan tages efterfølgende.. Jeg fik taget en blodprøve efter vi havde været til samtale, fordi min læge ikke havde taget den rigtige.. 

Ja det mærkeligt, hvis det er noget man skal tage højde for -  men vi vidste jo ikke bedre og regnede med hun havde styr på det. Alt det her er jo nyt for os, og en masse nye informationer.  

Okay - det håber jeg virkelig også jeg kan så, vil bare så gerne i gang nu. Må ringe til dem som det første på mandag og høre hvad de siger til det.

alt hvad du kan for vi kan komme i gang - det er en lang process, og har næsten ikke haft andet end ventid indtil videre 

Hvilket sygehus/klinik har du været hos/på?

Anmeld

31. maj 2014

Jj1709

Anonym skriver:

Ja det mærkeligt, hvis det er noget man skal tage højde for -  men vi vidste jo ikke bedre og regnede med hun havde styr på det. Alt det her er jo nyt for os, og en masse nye informationer.  

Okay - det håber jeg virkelig også jeg kan så, vil bare så gerne i gang nu. Må ringe til dem som det første på mandag og høre hvad de siger til det.

alt hvad du kan for vi kan komme i gang - det er en lang process, og har næsten ikke haft andet end ventid indtil videre 

Hvilket sygehus/klinik har du været hos/på?

Det burde os være ens læge, og ikke en selv der havde styr på det! 

Kan godt forstå du gerne vil igang, men bare fordi man kommer til samtale kan der godt gå langtid før man kommer igang, det afhænger af ventetider hos klinikken man er koblet til hos.. At være i behandling er en stor ventetid, det kan du ligeså godt forberede dig på 

Men jeg  selvf 

Jeg er tilkoblet Dronninglund, i Nordjylland.. 

Anmeld

31. maj 2014

mpr

Anonym skriver:

Hej de damer

2. cyklus dag er dagen efter din menstruation er startet Så at du skulle kunne nå at få lavet dine ting inden d. 2 cyklus dag er jo muligt når du først regner med at den kommer igen d. 20 juni  

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Det burde os være ens læge, og ikke en selv der havde styr på det! 

Kan godt forstå du gerne vil igang, men bare fordi man kommer til samtale kan der godt gå langtid før man kommer igang, det afhænger af ventetider hos klinikken man er koblet til hos.. At være i behandling er en stor ventetid, det kan du ligeså godt forberede dig på 

Men jeg  selvf 

Jeg er tilkoblet Dronninglund, i Nordjylland.. 

Ja, ved godt der er meget ventetid hele vejen igennem. Men har været til to samtaler hos egen lægen + en på det lokale sygehus. Så vil egentlig bare gerne have den samtale "overstået" der hvor behandlingen skal foregå, så vi måske kan blive lidt klogere på hvad det hele indebære og hvad vi evt. skal igennem/forvente 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.