Udvid min mad-horisont :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2014

Loa

SanJose skriver:

Hvis du giver mig din mail kan jeg sende dig et lille kompendie jeg lavede dengang jeg flyttede hjemmefra. Det er ikke helt færdigt, men der er mange gode opskrifter i.

Ej det må du virkelig gerne
Leakertesz@gmail.com
Super pænt af dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2014

StineC

Har lavet en super lækkert kyllingeret med kokosmælk i dag.

450 g kyllingebryst
1 dåse kokosmælk
125 g champignon
1 rødløg
1 bundt forårsløg
1 rød peber
½ bundt frisk basilikum
1 tsk stødt koriander
Jasminris eller nudler til

Marinade:
2 spsk karry
3 spsk sesamolie (kan fås i Rema1000)
2 spsk mild chilisauce
1 tsk sambal oelek (fås i bl.a. Netto og Rema1000)
2 spsk soya
Salt og peber

Bland marinaden og skær kyllingen i mindre stykker eller strimler. Mariner kødet i cirka 15 minutter.
Imens kyllingen trækker i marinaden skærer du rødløg, forårsløg og champignoner i skiver og peberfrugt i strimler. Skyl og hak basilikumbladene.

Hæld kylling og marinade (vigtigt at bruge hele marinaden da smagen sidder deri) i en stor pande eller wok og brun kødet. Derefter svitser du grøntsagerne og når løg og champignon er blevet tilpas bløde tilsætter du kokosmælken. Lad det simre i 5-10 minutter. Serveres med jasminris eller nudler.

Smager virkelig godt og det eneste der tager tid er at skære grøntsagerne hvilket man jo kan gøre i forvejen

Ellers smager laksepakker i ovnen også godt. Jeg smører olivenolie på stanniol, placerer laksefileten på og pynter den med frisk spinat, cherrytomater, citronsaft og finthakket hvidløg. Pakker den ind og bager den i ovnen i cirka 20-25 minutter. Vi får kogte nye kartofler og skyrdressing til. Skyrdressingen kan enten være den færdige man kan købe eller en man selv blander. Evt med presset hvidløg, hakket dild, salt og peber. Eller hvad man har lyst til.

Hjemmelavet lasagne med fuldkornsplader. I kødsaucen tilsætter jeg revet gulerod og fintsnittet hvidkål. Hvidkålen gør lasagnen frisk og lidt sprød. Bruger let mornaysauce som bechamelsauce. Putter tomatskiver ovenpå det sidste lag kødsauce, giver den 20 minutter i ovnen, tager den ud og putter revet mozzarella på og giver den 10 minutter mere til osten er gylden. Mums

Anmeld

28. maj 2014

tarkoflen

-1001 nats boller i karry (med oksekød og rød karrypasta)
-Risotto, det kan varieres på virkelig mange måder
-Farsbrød
-Fyldt pasta med ristede svampe, grøn pesto, parmesan og brødcroutoner
-Kylling med bacon ind i ovnensammen med en omgang rodfrugter og så en kold sovs af et surmælksprodukt, karse, purløg og nogle krydderier
- kylling i grøn karry med ris
-pulled pork med coleslaw og bagekartofler

Hmm det var lige vad jeg hurtigt kunne komme i tanke om

Anmeld

28. maj 2014

SanJose

Loa skriver:

Ej det må du virkelig gerne
Leakertesz@gmail.com
Super pænt af dig.

Sendt

Anmeld

29. maj 2014

A.n.onym.

Tit synes jeg de retter de laver på tv2 goappetit er super gode - de er tit lidt mere spændende end hverdagsmad, men samtidig ikke alt for fancy. 

Anmeld

29. maj 2014

A.n.onym.

...og så er der videoer til de urutinerede

Anmeld

29. maj 2014

ano14316

Loa skriver:

Ja kan i ikke komme med jeres lækre madretter.
Det må ikke være alt for fancy, men stadig gerne mere interessant end spaghetti og frikadeller.

Kom frisk

Her i grillsæsonen er en af mine absolut farvoritter BBQ kylling.. 

Marinaden består af:

2 dl ketchup, 1/2 dl olie, 2 spsk brun farin, 1 spsk Soya, 1-2 spsk worcestershiresauce, 1 tsk cayennepeber, 2 fed hvidløg  og min "hemmelige" ingrediens 1/2-1 tsk lakrids pulver.. 

Der hele blendes sammen.. 

Kyllingen marineres og smøres mange gange undervejs.. 

Grilles i ca. 1,5-2 timer, med fuld åben bundspjæld og halv åben top og gerne en god omgang rygeflis... 

Bruger man en stor kylling (Rema har 1800 gr til 49 kr for tiden) Så på dag 1, spiser vi halvdelen med hjemmelavet agurkesalat, majs, tomatsalat og flute eller noget i den dur Evt tzatziki.. 

Og på dag 2 piller jeg kødet af, vender det i marinaden, luner det i ovenen og så spiser vi det i burgere..

1800 gr er nok til 1 dag 4 voksne og 2 børn. Og altså er 1/2 nok til 2 voksne og 1 barn..

Så har man altså god spise til et par dage for under 150 kr.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.