Kæreste i fængsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2014

Kay

Fuck hvor må det være hårdt, har ikke selv prøvet noget lignende... men er kun et par uger længere hende end dig... og kan slet ikke forestille mig at skulle undvære min mand 

Du må gerne skrive hvis du har brug for at komme ud med noget eller bare snakke baby ting  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2014

MHB

Jeg har ikke selv erfaringer jeg kan dele, men prøv eventueltbat kontakte foreningen SAVN! Det er en forening for pårørende til fængslede og de vil helt sikkert gerne hører på alt hvad du har at dele og dele deres erfaringer med dig! 

Kram herfra

Anmeld

26. maj 2014

Kornblomst

Luiebuie skriver:

Hej medmaver<3 jeg føler stadig det en ond drøm jeg vil vågne fra! Min kæreste er kommet i fængsel og har været i  varetægten i snart 2 mdr;( jeg er gravid snart 16 uger og fremtiden kan se ud til jeg  skal være alene i denne graviditet og måske baby s Første år hvis det værste  sker  - jeg sys det hårdt dels fordi min kæreste ikk er kriminel eller rocker vi begge 2 selvstændige med egen butikker så det kommer om et chok og det hårdt at se ham derinde. Vi ser desværre kun hinanden 30 min 1 gang om ugen  Jeg søger lidt nogen som har eller sidder i samme sitation , ku ære rart med lidt trøst og høre fra andre der klarede det sig igennem dette helved- det var ikk vores drøm det skulle ende sådan her vi havde drømt og snakket længe om det og så skete alt det her... Har ik brug for nedladende kommentar  omkring en kæreste der sidder inde 

Hej. Jeg husker situationen fra min tidligste ungdom: Min forlovede blev fængslet ganske kort efter, at jeg var blevet gravid. - Flere dage før jeg stod med den positive test.

... Og ja: Det var et helvede! Jeg følte mig ekstremt ensom og var smådepressiv de første mange måneder af graviditeten. Foruden meget syg med kvalme og opkast. Nu hjalp det så heller ikke, at jeg dengang boede i udlandet. Selvom min svigerfamilie og udenlandske venner var søde og støttede mig så godt de kunne, var det svært. Jeg havde brug for nære venner og familie omkring mig.

Det var et dilemma: Rejste jeg hjem til Danmark, ville jeg ikke længere kunne besøge min forlovede de få gange om ugen, hvor det var muligt. Men blev jeg, - ja, så stod jeg med ensomheden også som ung, "enlig" mor.

Det endte med, at jeg tog hjem til Danmark, da jeg var godt 3 måneder henne. Jeg fødte mit barn i Danmark (desværre gik det helt galt ved fødslen, men det er en anden historie), og rejste først tilbage til min kæreste, da han kom i et åbent fængsel, hvor han var ude hver anden weekend, og hvor der var meget mere frie rammer omkring besøg mv.
...Jeg blev (planlagt) gravid igen, men forholdet til min forlovede gik i stykker tidligt i graviditeten.  Men underligt nok var det slet ikke hårdt anden gang. Bruddet var svær beslutning, men det var mig, der traf den, og denne gang "valgte" jeg at blive enlig mor, hvorimod det første gang var dramatisk og traumatisk. Jeg elskede mit liv som enlig mor!    - Jeg  var enlig mor, indtil jeg et par år senere fandt ham, som skulle blive min mand igennem 14 år - indtil vi desværre blev skilt sidste efterår. ... Så nu er jeg "enestående" mor med seks børn i alderen 1-17 år. Det er ok. Jeg fungerer fint med det, selvom jeg ikke ville have valgt skilsmissen, hvis det havde stået til mig. Men det var ikke min afgørelse. 

For mig var det afgørende at søge nærvær og støtte hos familie og gode venner. Et minus var, at mange var fordømmende overfor min kærestes situation. Men der var også nogle, der bare var der for mig, og det var så dem, jeg brugte megen tid med.

Har du nogen i din omgangskreds, du kan bruge?

Mange tanker herfra! Skriv endelig igen herinde, hvis du har brug for det.

Anmeld

27. maj 2014

Luiebuie

Kære kornblomst . 1000 tak for din historie betyder meget at høre andre der kommet ud over den anden side<3 må man spørge hvor. Længe han fik???

Anmeld

27. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Luiebuie skriver:

Kære kornblomst . 1000 tak for din historie betyder meget at høre andre der kommet ud over den anden side<3 må man spørge hvor. Længe han fik???

Husk at trykke besvar indlæg, oppe i højre hjørne, i hendes hvis du gerne vil skrive direkte til hende. Så ka hun se du har skrevet! Vh stine

Anmeld

28. maj 2014

Kornblomst

Han fik 2½ år - hvilket kom som et chok. Men han var heller ikke helt uskyldig. Desuden tror jeg også, at straffene er hårdere i det land end her i Danmark.

Anmeld

28. maj 2014

Kornblomst

... Hov, jeg skrev forkert: Det var 2½ år. Det føltes dengang som en uendelighed. 

Han har i øvrigt også siden fået sig et familieliv med kone og fire børn

Anmeld

28. maj 2014

CarinaSB

Luiebuie skriver:

Hej medmaver<3 jeg føler stadig det en ond drøm jeg vil vågne fra! Min kæreste er kommet i fængsel og har været i  varetægten i snart 2 mdr;( jeg er gravid snart 16 uger og fremtiden kan se ud til jeg  skal være alene i denne graviditet og måske baby s Første år hvis det værste  sker  - jeg sys det hårdt dels fordi min kæreste ikk er kriminel eller rocker vi begge 2 selvstændige med egen butikker så det kommer om et chok og det hårdt at se ham derinde. Vi ser desværre kun hinanden 30 min 1 gang om ugen  Jeg søger lidt nogen som har eller sidder i samme sitation , ku ære rart med lidt trøst og høre fra andre der klarede det sig igennem dette helved- det var ikk vores drøm det skulle ende sådan her vi havde drømt og snakket længe om det og så skete alt det her... Har ik brug for nedladende kommentar  omkring en kæreste der sidder inde 

Min mand sad inde i 3 mdr .. På det tidspunkt var vores drenge 2,5 og 4 mdr .. Det var super hårdt at være alene mor i de 3 mdr .. Men vi klarede det .. Og selvom at 3 mdr lyder som lidt så var det mega hårdt da vi jo plejede at være 2 om det hele :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.