en læge til stede som kan forklare noget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2014

Kamilla-m

Åh, stakkels hende, og stakkels jer <3
Håber i får positive svar mandag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2014

MissTas

MortilMogL skriver:

Åh, stakkels hende, og stakkels jer <3
Håber i får positive svar mandag.

Ja det er noget træls noget mest synd for hende og skal alt det igennem! Min bette pige 

Anmeld

24. maj 2014

vitapigen

Puha mange tanker til jer i den kommende tid hvor man går i uvished hvad ens datter fejler... Har selv for nylig stået i den situation med vores datter at de ikke kunne finde ud af hvad hun fejlede og at det forsvandt af sig selv uden vi fik en yderligere diagnose. Det var en møg svær tid med vanvittig mange bekymringer for ens et og alt...
Mange tanker herfra. Håber de finder ud af hvad der er galt med hende...

Anmeld

24. maj 2014

MissTas

vitapigen skriver:

Puha mange tanker til jer i den kommende tid hvor man går i uvished hvad ens datter fejler... Har selv for nylig stået i den situation med vores datter at de ikke kunne finde ud af hvad hun fejlede og at det forsvandt af sig selv uden vi fik en yderligere diagnose. Det var en møg svær tid med vanvittig mange bekymringer for ens et og alt...
Mange tanker herfra. Håber de finder ud af hvad der er galt med hende...

Jamen er det så forsvundet ved din datter? Og hvad var galt med hende da? Men ja, det er dybt frustrerende og hårdt  

Anmeld

24. maj 2014

vitapigen

MissTas skriver:

Jamen er det så forsvundet ved din datter? Og hvad var galt med hende da? Men ja, det er dybt frustrerende og hårdt  

Hun havde vedvarende feber i 1 mdr uden de kunne finde en årsag. De kunne bare se at hun havde en meget høj betændelses reaktion i blodet (sænkning hed den) og den var så høj at de enten tænkte en bindevævssygdom, gigt eller kræft. Hun blev udredt for alt og hendes feber og betændelses reaktion forsvandt spontant. Så vi har ikke fundet ud af hvad det var... Men hovedsagen er at hun er rask nu... Men alt det med blodprøver var rigtig traumatisk både for hende og for os som forældre. Så ved hvad i gennemlever lige nu. Den uvished er bare så ubehagelig og man kan ikke lade være med at tænke det værste... Håber det bedste for din datter...

Anmeld

24. maj 2014

Mor til F

MissTas skriver:

jeg tænker selv leukæmi, men vile hæmoglobinen ikke ofte være meget lav så? eller afhænger det af hvilken type leukæmi det er?

Vi skal til stuegang på sygehuset på mandag, så må jeg snakke med dem om min bekymring. og så har jeg skrevet til egen læge for at få hans syn på det.

Synes bare det er mærkeligt at de pludselig falder og er yderligere faldende når ikke hun er syg eller har været det og de var normale da hun var helt lille..

Hæmoglobin eller blodprocenten,  vil normalt falde over tid,  hvis man har leukæmi - hurtigst hvis det opstår akut.

Der bliver de umodne røde blodlegemer smidt ud i blodet, for at kompensere og holde hæmoglobin niveauet oppe.

Det kan være et symptom. Som regel bliver man meget træt, fordi hæmoglobinen er lav. Det er også normalt at tabe sig. Nogle gange,  kan der være feber samtidig. 

Jeg håber i får mere vished på mandag  og  for din lille pige.

Anmeld

25. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min læge gav mig engang et godt råd da jeg havde en knop der så mærkelig ud. Den blev skåret væk og blev sendt til analyse for at være sikker på der ikke var tale om kræft. Inden jeg gik hjem sagde min læge at jeg ikke skulle google eller spørge omkring, for det er unødvendig stress og informationer som man sådan ikke kan bruge, da der oftest er flete faktorer i spil og det er ret individuelt. 

Så mit råd til dig er: tal med egen læge om det

Anmeld

26. maj 2014

Mor til Frederic og Freya

hvordan gik det i dag?

Har tænkt på jer..

Anmeld

26. maj 2014

lineog4

Har også tjekket ind med håbet om godt nyt

Anmeld

26. maj 2014

MissTas

Mor til Frederic og Freya skriver:

hvordan gik det i dag?

Har tænkt på jer..

Hendes hvide og røde blodlegemer samt blodplader holder de øje med for at bekræfte eller forhåbentlig afkræfte leukæmi. Eller skal vi til en ekstra scanning af hjertet, da de mistænker en supraventrikulær takykardi. Derudover skal hun have holtermonotorering og en scanning af nyrene pga for højt blodtryk. Så der skal ske en del endnu før vi er mere afklaret omkring tingene. Tak for jeres tanker alle sammen Det er en hård tid. Brød sammen på afdelingen i dag, men er ved godt mod af hensyn til min datter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.