Offentlige pusleborde og mænd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2014

Sandratoft

fo82 skriver:

Godt skrevet :-) 

spædbørnsverden er totalt domineret af kvinder, som ikke er blege for at klage over at det altid er dem der skal klare bleskift og altid hænger på ungen - Well - som man siger når du peger på en anden vender 4 fingre mod dig selv :-)

totalt relevant indlæg - du har min fulde opbakning :-)

Det er ikke mig der har skrevet det, men end frustreret mand  

Men ja, vi glemmer tit de 3(4) fingre der peger mod os selv  

Problemer ligger jo så bare i at pusleborde må installeres et mere neutralt sted, fx handicaptoiletterne som jeg heldigvis ofte ser, eller at pusleborde installeres på begge toiletter. Ved faktisk ikke om der også er puslefaciliteter i mændenes omklædningsrum i fx svømmehallerne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2014

fo82

Sandratoft skriver:

Det er ikke mig der har skrevet det, men end frustreret mand  

Men ja, vi glemmer tit de 3(4) fingre der peger mod os selv  

Problemer ligger jo så bare i at pusleborde må installeres et mere neutralt sted, fx handicaptoiletterne som jeg heldigvis ofte ser, eller at pusleborde installeres på begge toiletter. Ved faktisk ikke om der også er puslefaciliteter i mændenes omklædningsrum i fx svømmehallerne?

Yep det opdagede jeg bagefter :-D

jeg har heller ikke været i mændenes omklædningsrum (af hvad jeg kan huske) så jeg er også svar skyldig :-D 

jeg kan dog tilstadighed undre mig over at det offentlige rum stadig er så kønsopdelt på den måde, for helt tilbage til da jeg var barn i firserne var fædre afsted alene med poderne. Så man kan sige at der er det offentlige rum (og arkitekter, byggeherrer osv) håbløst bagud :-P

Anmeld

24. maj 2014

Anonymo

LinLin skriver:

Har også altid undret mig over hvorfor der mange steder kun er puslebord på kvindetoilettet... Dog synes jeg også de ofte er på handicaptoilettet - og det bør jo ikke give den slags problemer

MEN når det så er placeret hos kvinderne, skal en mand selvfølgelig have lov at gå ind og skifte sit barn der! Og de emsige ammende kvinder i babyen-loungerne skal også bare finde sig i at der sjovt nok er en far til de fleste børn

Jeg har faktisk kun oplevet at puslepladsen var på et handicaptoilet og der var da også engang jeg gik derind, hvor jeg fik dømmende øjne ved at gå derind og skifte mit barn. 

Anmeld

24. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ikke hvis du har en hypermobil tommelfinger :-P :-D (jeg nægter at give dig helt ret :-D)

i øvrigt - ammehjørner?!? Bliver man mon sendt væk eller skulet til hvis man giver flaske sådan et sted? 

Haha - så må vi sige 3,5 fingre

Det var oppe på øverste etage, bag en restaurant, bag et forhæng (ved ikke om det er lavet om idag). Det hed ikke ammehjørne - det er min egen beskrivelse

men den dag blev jeg skulet til og der faldt kommentar om mig blandt nogle kvinder. Siden har jeg ikke været der. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.