Kvælertag og bid.... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2014

S*DD

Yurie skriver:

Det er meget synd for din pige, men når jeg læser det, lyder han ikke som (jeg vil ikke sige ond) men en voldlig dreng, for han gør det jo ikke bare, han spørg først, og at han så ikke accepterer et nej, er en anden sag.
Jeg tænker at han har set det/eller en anden har gjort det, og han vil prøve, og desværre går det udover din datter. Dels fordi han spørg; Gør det her ondt? Det er ligesom der tankerne går; Hvorfor undre han sig over det?
For når man er 6-7år går man jo ikke rundt og bider folk.

For du siger selv at både dig og læreren er chokeret over det, så han har jo ikke gjort sådan noget før.

Jeg kan godt forstå at du er nervøs, men når nu læreren ved det, sørger de jo nok for at der er en der har øje på drengene, og de tager en snak med forældrene.

Jeg tror du har fat i noget af det rigtige. Barnet lyder til at være nysgerrig på hvordan andre reagerer ved at blive bidt og taget kvælertag på. Det må være noget han har set på film måske. 

Hvis datteren og drengen ellers normalt er glade for hinanden, kan det være han har valgt hende,  for hende er han tryg ved. 

Ikke at det gør det mere ok. Men det er vigtigt at forstå hvorfor han gør det. 

Men det er da bbestemt ikke rart for datteren, at det går ud over hende, og hun ikke forstår hvorfor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2014

TNBC

Dolowy skriver:

Jeg tror du har fat i noget af det rigtige. Barnet lyder til at være nysgerrig på hvordan andre reagerer ved at blive bidt og taget kvælertag på. Det må være noget han har set på film måske. 

Hvis datteren og drengen ellers normalt er glade for hinanden, kan det være han har valgt hende,  for hende er han tryg ved. 

Ikke at det gør det mere ok. Men det er vigtigt at forstå hvorfor han gør det. 

Men det er da bbestemt ikke rart for datteren, at det går ud over hende, og hun ikke forstår hvorfor.

Det er aldrig ok, men han er kun 6-7år, og hvis han har set det i en film, eller en ældre søskende/eller bare et ældre barn gøre det, tror han jo at det er ok, og tænker det vil jeg også prøve.

Du har nok ret i det, han måske er tryg ved hende, for han gør det jo ikke bare, han spørg jo først.

Men det er bare at sætte sig ned med drengen og fortælle ham at det er forkert og det gør ondt på pigen, uden at være sur på ham og så spørge hvorfor han gjorde det.

Anmeld

23. maj 2014

Anonym trådstarter

Update: Tak for alle jeres forskellige svar.

Det har været rart at se hvordan i hver især analyserer sagen. Og også at andre lærer har givet deres mening til kende.

Min datter kom hjem i går og fortalte at læren på klassen havde taget en snak med alle eleverne om generelt hvad man må og ikke må ved hinanden. Der var ikke blevet nævnt navne.

Jeg har tænkt mig i eftermiddag når jeg henter hende, lige at høre læren om der bliver andre tiltag evt. talt med forældrene og drengen.

Ellers vil jeg højst sandsynligt selv lige nævne det for dem.

Jeg ønsker på ingen måder at det skal blive til en heksejagt, og at drengen på nogen måder skal lide under dette. Ønsker blot at han måske lige kort får forklaret at det havde gjort hende ked af det, eller lign.

Eller måske jeg bare skal lade den ligge og se om der forekommer flere episoder. I såfald vil jeg tage yderligere affære, da det jo ikke skal ende galt.
Synes kvælertag er en alvorlig ting, og jeg bliver ved med at få dårlige kvalmende billeder i hovedet når jeg tænker på det. Det er jo min lille guldklump.

Men tak for jeres svar, og støttende indlæg i denne debat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.