Su og baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2014

LilleSmølf

KThomsen skriver:

Tak syntes det er så forvirrende med alle de regler. Er helt forvirret over det med de 12 ekstra klip og så kan man vælge at få dem udbetalt dobbelt men så har man jo kun til 6 måneder hvad så med de sidste måneder man er på barsel?

Tja, de sidste 6 måneder er man så enten på barsel uden indkomst, ellers er man ikke på barsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

Mami

Jeg er på SU og min kæreste arbejder.

Jeg får den alm SU, har SU lån, og det suplerende lån til forsørgere.
Ialt får jeg omkring 9500 udbetalt.

Får det samme og på barsel får man lån og su klip (svarende til almindelig su) men man kan ikke få forsøger tillæg

hov det var til ts, men håber hun læser her

Anmeld

21. maj 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Mami skriver:

Ukorrekt, du kan tage det almindelige lån på lidt over 4.000 kr og det supplerende forsøger lån på knapt 1500, det står på su.dks hjemmeside

Jep, derfor skrev jeg også  ekstra lån  Det kommer oven i det almindelige lån. 

Til TS: hvis du vælger at tage dobbeltklip i seks måneder, så er din barsel kun på seks måneder, medmindre du vælger at have barsel uden indtægt i den resterende periode. Det skal gøre systemet mere fleksibelt. Husk, du også kan arrangere det således at du tager almindelige klip i seks måneder, og så dobbelt klip i tre måneder. Det er nemmere på denne måde at time barsel i forhold til uddannelsen (fag starter ofte kun få gange om året). 

Anmeld

21. maj 2014

KThomsen

LilleSmølf skriver:

Tja, de sidste 6 måneder er man så enten på barsel uden indkomst, ellers er man ikke på barsel

Tak for det ☺

Anmeld

21. maj 2014

KThomsen

Demosan skriver:

Jep, derfor skrev jeg også  ekstra lån  Det kommer oven i det almindelige lån. 

Til TS: hvis du vælger at tage dobbeltklip i seks måneder, så er din barsel kun på seks måneder, medmindre du vælger at have barsel uden indtægt i den resterende periode. Det skal gøre systemet mere fleksibelt. Husk, du også kan arrangere det således at du tager almindelige klip i seks måneder, og så dobbelt klip i tre måneder. Det er nemmere på denne måde at time barsel i forhold til uddannelsen (fag starter ofte kun få gange om året). 

Tak for hjælpen☺ syntes det er en jungle at finde rundt i��

Anmeld

21. maj 2014

LilleSmølf

KThomsen skriver:

Tak for det ☺

Den "funktion" kan jo bruges hvis nu manden tager noget af barselen. Så kan du fx. tage 6 måned og komme tilbage til undervising og han tager så fx. de sidste 6 måneder (som mænd har ret til på SU).

Det var ikke for at lyde næsvis eller noget - bare lige så der ingen misforståelse er

Anmeld

28. maj 2014

Liiiine

Hvornår kan man så få forsørgertillæg ?? 

Både jeg og min kæreste er på SU 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.