Su og baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
16 svar
3 synes godt om
21. maj 2014

KThomsen

Hej alle sammen.

Er der nogle der har erfaring med SU og baby på samme tid? kan man få ekstra tillæg eller en højre SU eller? Håber der er nogle der kan hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

http://www.su.dk/SaerligStoette/satser/Sider/default.aspxH

Hvis du er enlig forsørger får du dobbelt SU (5839 kr + 5839 kr).

Hvis din kæreste er på SU får du et supplerende tillæg på 2332 kr (5839 kr + 2332 kr)

Hvis intet af ovenstående er gældende så kan du  låne et ekstra beløb på 1496 kr. 

Anmeld

21. maj 2014

Sahara82

KThomsen skriver:

Hej alle sammen.

Er der nogle der har erfaring med SU og baby på samme tid? kan man få ekstra tillæg eller en højre SU eller? Håber der er nogle der kan hjælpe 

Jeg fik min søn mens jeg stadig havde et år tilbage på min uddannelse, men valgte at fortsætte på uddannelse og brede fagene ud over et ekstra år, så han kun skulle med et par få timer om ugen. Men det lykkedes fint, og pga jeg gjorde det fik jeg dobbelt su et år. Der var ikke vildt meget at gøre med, men det kunne sagtens slå til. Så go for it!

Anmeld

21. maj 2014

KThomsen

Demosan skriver:

http://www.su.dk/SaerligStoette/satser/Sider/default.aspxH

Hvis du er enlig forsørger får du dobbelt SU (5839 kr + 5839 kr).

Hvis din kæreste er på SU får du et supplerende tillæg på 2332 kr (5839 kr + 2332 kr)

Hvis intet af ovenstående er gældende så kan du  låne et ekstra beløb på 1496 kr. 

Hvis min kæreste har arbejde og jeg er på su så kan jeg kun få det ekstra lån på 1496 kr?

Anmeld

21. maj 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
KThomsen skriver:

Hvis min kæreste har arbejde og jeg er på su så kan jeg kun få det ekstra lån på 1496 kr?

Korrekt

Anmeld

21. maj 2014

KThomsen

Demosan skriver:

Korrekt

Tak syntes det er så forvirrende med alle de regler. Er helt forvirret over det med de 12 ekstra klip og så kan man vælge at få dem udbetalt dobbelt men så har man jo kun til 6 måneder hvad så med de sidste måneder man er på barsel?

Anmeld

21. maj 2014

Mami

Demosan skriver:

Klik her og skriv...

Ukorrekt, du kan tage det almindelige lån på lidt over 4.000 kr og det supplerende forsøger lån på knapt 1500, det står på su.dks hjemmeside

Anmeld

21. maj 2014

KThomsen

Mami skriver:

Ukorrekt, du kan tage det almindelige lån på lidt over 4.000 kr og det supplerende forsøger lån på knapt 1500, det står på su.dks hjemmeside

Det almindelige lån er på 2900 pr måned☺

Anmeld

21. maj 2014

CaWi

KThomsen skriver:

Jeg er på SU og min kæreste arbejder.

Jeg får den alm SU, har SU lån, og det suplerende lån til forsørgere.
Ialt får jeg omkring 9500 udbetalt.

Anmeld

21. maj 2014

KThomsen

CAWI skriver:

Jeg er på SU og min kæreste arbejder.

Jeg får den alm SU, har SU lån, og det suplerende lån til forsørgere.
Ialt får jeg omkring 9500 udbetalt.

Tak☺ dejligt at høre☺ 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.