Hvilke str. tøj passede jeres de første 6 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2014

tarkoflen

Thea var en lille fis og nåede vist kun til str 62 det første halve år, dog str 68 i bukser

Hun er 13 måneder nu og jeg har først lige pakket de sidste bodyer i str 68 væk. Bukser er hun dog i str 80 ellers synes jeg de stumper. Bodyer bruger hun 74 og nogle enkelte i 80

Så ja det er virkelig forskelligt både fra barn til barn men også fra mærke til mærke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

mrhl

Da Freja blev født var størrelse 50 lidt stort til hende, så den var hun i i et par uger. 56 synes jeg hun kom hurtigt igennem. Det samme med 62. 68 var hun i, i et stykke tid, og nu 5,5 måned gammel er hun i 74. Men hun er også en lang spilopmager!

Vi havde sindssygt meget tøj i størrelse 50/56 fordi det er det folk synes er nuttet at købe. I de næste størrelser har jeg bare taget det hen ad vejen. For det er surt at anskaffe sig en kæmpe gadarobe i en størrelse hun passer i en uge!

Jeg vil så også sige at, for min datters vedkommende, svinger det altså også med hvad slags tøj hun kan passe i hvilke størrelser. Nu passer hun bodyer i 74, men hun kan godt passe strømpebukser i 62, fordi de er elastiske, og hun er en baby til den slanke side

Anmeld

21. maj 2014

Clisolka

Silke91 skriver:

Når man er gravid kommer mange mennesker med rigtig mange gode råd Jeg har fået af vide at jeg ikke skal købe for meget tøj i de små str. fordi de ikke kan passe det særligt længe. 

Så i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at hører hvilke tøj størrelser jeres passede de første 6 måneder og hvor lang tid de passede de forskellige størrelser?

Håber det er forståeligt

Her har det været lidt forskelligt i tøjstørrelserne 

Min første var fra start en stor pige på 4 kg ved fødslen - hende kunne vi ikke få i en str. 50, men startede i 56. Lillebror startede i 50, og var det i mange uger. 

Nu er han 8½ mrd. og er kan stadig passe lidt i str. 68, men godt på vej i en str. 74 

Str. 50, 56 og 62 gik rigtigt hurtigt 

Jeg synes det er meget forskelligt fra barn til barn - og fra mærke til mærke 

Anmeld

21. maj 2014

M&J87

74-80 og han er 5 mdr. 

Brugte aldrig str.50

Anmeld

21. maj 2014

sulo

Kristian vejede 2306 gram og var 48 cm ved fødslen, han svømmede i str 50 da vi skulle hjem fra sygehuset 10 dage senere

Han brugte str 50 i 2½ mdr, vi havde enormt meget tøj i str 56, men det brugte han kun i tre uger.

Str 62 fra han var 3-4½ mdr

Kristian er en lang og slank dreng, selve hans krop er lang, men han lidt kortbenet (efter hans far)

Fra han var 4 mdr har han brugt en størelse strørre i bodyer, heldragter, natdragter og smækbukser, end i bukser og jakker/trøjer.

str 68 i længden fra 4-5½ mdr

Str 74 i længden fra 5½ mdr til nu (knap 7 mdr) og str 68 i bukser (de fleste er stadig for store i livet).

Er ved at finde str 80 frem i bodyer til ham, men det er svært at finde nogen der er smalle nok

Anmeld

21. maj 2014

Ciss

Min den første var lille og sled med vægten de første mange måneder, så hun brugte 50 i en måneds tid, og så 56 i to måneder til. Ved 6 måneder var det stort set 62 som passede.

Min anden var gennemsnitlig ved fødslen og spiste godt og jævnt hele vejen. Alligevel brugte han 56 de første 6 uger, derefter 62 frem til ca 5. måned og så 68 ved 6 mndr.

Jeg synes, jeg fik rigtig god brug for tøjet i de små størrelser.

Til gengæld mærkede jeg jo, at de aller fleste gav tøj i str 62/68, så på den tid havde de masser af tøj. Når vi ramte 74 var der pludselig næsten ikke noget i skuffen. Så nu giver jeg ofte selv 74 i gave, selv om det ikke er så puttenutted babyagtig, for jeg var selv så glad for de få ting, jeg havde fået i den str.

Anmeld

21. maj 2014

Mor til Frederic og Freya

Silke91 skriver:

Når man er gravid kommer mange mennesker med rigtig mange gode råd Jeg har fået af vide at jeg ikke skal købe for meget tøj i de små str. fordi de ikke kan passe det særligt længe. 

Så i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at hører hvilke tøj størrelser jeres passede de første 6 måneder og hvor lang tid de passede de forskellige størrelser?

Håber det er forståeligt

Altså vi har haft en af hver slags...

Frederic voksede 21 cm de første 6 mdr fra 52 cm til 73 cm - så vi nåde ikke ikke at være længe i de forskellige str. Han voksede i alt 31 cm det første leveår. Han har altid været en lang slank dreng, så vi har altid kørt med 2 str. eks 56 i bluser og 62 i bukser.

Freya voksede 17 cm de første 6 mdr og voksede 'kun' 25 cm det første leveår... Hun var lang tid i str 56, da hun tabte sig en del og var længe om at tage på. Og det samme med de andre str.

Anmeld

25. maj 2014

M (:

Silke91 skriver:

Håber det er forståeligt

Str. 50 i 2 mdr., str. 56 i 2 mdr., str. 62 i 3 uger, str. 68 i et par måneder.. (:

Anmeld

25. maj 2014

MissTas

Silke91 skriver:

Håber det er forståeligt

Annastacia var lige hoppet i 68 da hun var 6 mrd.

Anmeld

25. maj 2014

M (:

lineog4 skriver:

Dina startede i 62 og nåede 80/86 da hun var et halvt år. Kan ikke huske hvor længe hun var i hvad, men mener hun kom rimelig hurtigt i 68.

Liam kunne jeg lige klemme ned i str 56 de første to uger, men kunne have nøjes med 62 (havde fået noget 56 så det skulle bruges) og var i 86 da han var et halvt år.

linus der havde jeg lært det så det var minimalt hvad vi havde i 56 men han kunne dog være i det lidt længere men klarede sig også fint i 62. Han var så "kun" 74/80 da han blev 6 mnd

Vildt nok! Hjalte er 14 mdr., og er 80/86 i tøj! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.