Hvilke str. tøj passede jeres de første 6 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.858 visninger
19 svar
0 synes godt om
20. maj 2014

Silke91

Når man er gravid kommer mange mennesker med rigtig mange gode råd Jeg har fået af vide at jeg ikke skal købe for meget tøj i de små str. fordi de ikke kan passe det særligt længe. 

Så i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at hører hvilke tøj størrelser jeres passede de første 6 måneder og hvor lang tid de passede de forskellige størrelser?

Håber det er forståeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

Masig

Silke91 skriver:

Når man er gravid kommer mange mennesker med rigtig mange gode råd Jeg har fået af vide at jeg ikke skal købe for meget tøj i de små str. fordi de ikke kan passe det særligt længe. 

Så i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at hører hvilke tøj størrelser jeres passede de første 6 måneder og hvor lang tid de passede de forskellige størrelser?

Håber det er forståeligt

Str. 50 i fem uger, str. 56 i fem uger, str. 62 i nogle få uger og str. 68 i nogle måneder vist...

Anmeld

20. maj 2014

lineog4

Dina startede i 62 og nåede 80/86 da hun var et halvt år. Kan ikke huske hvor længe hun var i hvad, men mener hun kom rimelig hurtigt i 68.

Liam kunne jeg lige klemme ned i str 56 de første to uger, men kunne have nøjes med 62 (havde fået noget 56 så det skulle bruges) og var i 86 da han var et halvt år.

linus der havde jeg lært det så det var minimalt hvad vi havde i 56 men han kunne dog være i det lidt længere men klarede sig også fint i 62. Han var så "kun" 74/80 da han blev 6 mnd

Anmeld

20. maj 2014

Nea85

Silke91 skriver:

Håber det er forståeligt

Med Clara passede alderen med H&Ms størrelser, men vi havde ikke købt noget i str. 50, så da hun var 6 måneder gammel brugte hun 68 og var på vej i 74

Ida, som er fra 4. marts, passede str. 50 i 2-3 uger (vi havde ikke ret meget), str. 56 til hun var to måneder, og nu bruger hun 62, som passer fint

Det er rigtigt, at de bruger noget af tøjet i meget kort tid, og det er en god ide ikke at købe alt for meget til at starte med. Butikkerne har også åbent, efter man har født, og så kan der altid suppleres op, hvis man f.eks. får et barn der gylper meget

Anmeld

20. maj 2014

Victoria2013

Hvis du går ind på min profil kan du se hvornår min pige begyndte i de forskellige tøjstørrelser - men hun var kun 48,5 cm lang som nyfødt, så hun startede i str 50 som nærmest var lidt stort

Kan huske hun kun passede str 56 i 2 uger, så måtte vi over i 62, lige dér gik det stærkt. Da hun var 6 mdr brugte hun kun str. 74... så fra 50-74 på 6 mdr

Anmeld

20. maj 2014

BigHope13

Silke91 skriver:

Håber det er forståeligt

Thor vejede 4350 g og var 52 lang da han kom ud, så han var ikke helt lille og lagde ud med str 56, det brugte vi de første 4 uger ca. 62 brugte han meget kortvarigt, det var nærmest kun bukser han kunne bruge da overkroppen voksede en del hurtigere end underdelen
Da han var 2 1/2 - 3 mdr ca brugte han kun str 68. Da han var 4 1/2 mdr begyndte vi så småt på str 74, i hel og natdragter.
Nu er hN 6 mdr + og bruger str 74/80

Anmeld

20. maj 2014

mommy1991

Håber det er forståeligt

Leander voksede meeeega hurtigt.

Han var for stor til str. 50 da han blev født. Og derefter skiftede han str. omkring hver 3. uge eller sådan noget.. Han var i hvertfald allerede i str. 74 da han var omkring de 4 måneder.. Men det blev han så også i til han var 6-7 mdr.. Nu er han næsten 10 mdr og bruger str. 80 og 86

Anmeld

20. maj 2014

Dafnies

Min Leander var 3555g og 51 cm ved fødslen. Han passede str 50 i ca 14 dage. Derefter str. 56 til han var ca 2,5 måneder. Str. 62 til han var ca 4,5 måneder. Nu passer han en størrelse 68, men kun det tøj der er lidt småt i størrelsen. Han bliver 6 måneder D. 8 juni

Anmeld

20. maj 2014

nille

Profilbillede for nille
Silke91 skriver:

Håber det er forståeligt

Her brugte vores yngste str. 50 de første 2 måneder, str 56 de næste 3 måneder, str 62 i de næste 5 måneder og str 68 derefter og fremtid nu hvor hun er 1 år, hun har få stykker tøj i str 74, men det er rigeligt stort.

Hun var 51 cm og 3000 g ved fødslen og nu hvor hun lige er rundet 1 år er hun 72 cm og 7.800g

:-)

Anmeld

20. maj 2014

Monski

Silke91 skriver:

Håber det er forståeligt

Anthon var 50 cm og 3218g - han passede 50 i ca 2 måneder.
Hjalte var 52 cm og 3848g og han kunne passe 50 i 6 uger
Så jeg vil mene at man sagtens kan købe massere i de små størrelser.
Hjalte er 4 måneder nu, vejer 8,4kg (kæmpebaby) og bruger str 68

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.