ulykkelig nyhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2014

Muhmi

Jeg må indrømme at jeg godt forstår din forlovede... Hvis du ikke kan overskue en hverdag i skolen hvordan bliver det så ikke når det er et barn du skal overkue? Jeg ved godt du har én på snart 2 men to børn er altså LANGT hårdere at overskue end bare én.

Håber da for dig og din forlovede at du en dag får det meget bedre så I igen kan snakke om pb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Jeg må indrømme at jeg godt forstår din forlovede... Hvis du ikke kan overskue en hverdag i skolen hvordan bliver det så ikke når det er et barn du skal overkue? Jeg ved godt du har én på snart 2 men to børn er altså LANGT hårdere at overskue end bare én.

Håber da for dig og din forlovede at du en dag får det meget bedre så I igen kan snakke om pb

Det jo ikke selve skolen men de mange timer. Kunne timerne skæres lidt ned var det meget nemmer for mig :-) kender bare ingen skoler hvor man kan få mindre i timer :s. Går på speciel skole for voksne med adhd og add osv

Anmeld

20. maj 2014

Muhmi

Anonym skriver:

Det jo ikke selve skolen men de mange timer. Kunne timerne skæres lidt ned var det meget nemmer for mig :-) kender bare ingen skoler hvor man kan få mindre i timer :s. Går på speciel skole for voksne med adhd og add osv

Okay, jamen skal du gå på den skole eller er det en måde at optjene kontanthjælp eller andet udbetalt på? For hvis det ikke er "tvunget" så kunne du vel bare holde og så prøve at finde dig et arbejde på 20 timer om ugen?

Anmeld

20. maj 2014

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Okay, jamen skal du gå på den skole eller er det en måde at optjene kontanthjælp eller andet udbetalt på? For hvis det ikke er "tvunget" så kunne du vel bare holde og så prøve at finde dig et arbejde på 20 timer om ugen?

Ærlig sag er det for at få udbetalt min kontant hjælp :/ har ikke om så at sige råd til at gå sygemeldt dsv. Men lyder faktisk som en god ide med 20 timers job tak for den fantastiske ide

Anmeld

20. maj 2014

Morjanne76

Er der nogen inden over i forhold til vurdering af din arbejdsevne? 

Anmeld

20. maj 2014

Muhmi

Anonym skriver:

Ærlig sag er det for at få udbetalt min kontant hjælp :/ har ikke om så at sige råd til at gå sygemeldt dsv. Men lyder faktisk som en god ide med 20 timers job tak for den fantastiske ide

Always glad to help

Anmeld

20. maj 2014

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Er der nogen inden over i forhold til vurdering af din arbejdsevne? 

Nej. Har faktisk snakket med job centreret de vil skide på min læges udtalelser. Skolen vudere at jeg ikke vil kunne klare 37 timer plus de kan mærke på mig at jeg er træt hovedpine konstant. Lige indtil jeg kommer hjem så er al energi ved mig igen :-).

Anmeld

20. maj 2014

VIPpigen

Først skal du snakke med kommunen. Du skal i arbejdsprøvning i stedet for, hvis det skal undersøges om du kan få fleksjob. De vil klart inden lave en vurdering om du kan tage en uddannelse i stedet.

Jeg var hele møllen igennem for nogen år siden. Dog på den gamle reform.

og jeg forstår faktisk hvad du mener. Her var skole heller aldrig realistisk, da jeg ikke kunne få så få timer at jeg kunne holde til det. Derfor var næste skridt fleksjob, og nu er jeg nede på kun 4 timer om ugen. Det vigtigste for mig er at fungere for min familie. Og vi har netop barn 2 på vej. Dog ikke planlagt.

Men jeg ville selv sætte baby projektet i bero, indtil kommunen evt vil lave en arbejdsprøvning.

Held og lykke. Og du er velkommen til at spørge løs, kender da lidt til systemet ��

Anmeld

20. maj 2014

katrine7

Jeg kan godt forstå både dig og ham. 

Jeg kan godt forstå du føler dig sur, for hvorfor har han så ikke sagt fra noget før? 

Men jeg kan også godt forstå ham. Han siger det jo nok kun fordi han er bekymret for om du kan klare det eller ej

men jeg synes helt bestemt i skal tage en snak om det, for ellers går i begge med klemte følelser omkring det. 

Og kram til dig, det tror jeg du kan bruge lige nu 

Anmeld

20. maj 2014

christina1234

Hej. .

Håber ikke det kommer til at lyde forkert..

Men tænker også at det vil være bedst at vente... Har selv en datter på 2, 5 år og en søn på 4 måneder og der er MEGET arbejde ( har endda meget nemme børn) 

Der er stor forskel på at have et barn og to børn, når begge er så små... Og hvis hverdagen er svær at overskue, vil det være synd for jer alle ( især din søn) 

Tænker også at det vil være rart for dig/ jer at have en plan for fremtiden, da der vel også er noget økonomi i det... ( ved selvfølgelig ikke, hvad din kæreste laver/ tjener... Men det er jo lidt af en udgift...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.