Hvor begge parter helt eller delvist føler man er gledet fra hinanden?
Min partner og jeg havde igår en længere samtale, vi ikke fik gjort færdigt omkring det her. Vi er begge enige om at det er vores egen skyld, men også at vi stadig elsker hinanden, dog er jeg ikke sikker på jeg elsker min partner på samme måde mere og føler mere vi er venner med børn, som samtidig bor sammen. Vi har igennem et par år gået i terapi både sammen, men også hver for sig.
Grundlæggende handler det om at vi ikke snakker sammen, eller jo vi snakker børn, praktiske ting, om emner vi lige falder over via forskellige ting, men vi snakker ikke om os og når vi gør har vi langt hen af vejen forskellige drømme. Mine drømme er dog begyndt at fylde mindre, jeg ønsker ikke længere at blive gift f.eks, det fylder langt mindre for mig nu end det har gjort.
Min partners drømme er "bare" at være os og børnene og der er vi allerede. Lige så snart nogle af mine drømme kommer på tale, så bliver de hurtigt fejet af vejen, med beskeden om at min partner ikke kan planlægge så langt ude i fremtiden.
Er virkelig i syv sind over om forholdet trods alt det her bør fortsætte eller om det skal stoppe, mens vi stadig er venner og kan snakke?
Hvis I stod her, hvad havde I så valgt?
Anmeld