Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:
Jeg stemmer absolut også Nej, jeg syntes ikke EU har noget godt at byde på mere og syntes man kan se en tendens der siger at euroen kan vi ikke komme uden om men de lande der har euroen har en skidt økonomi.. Ja det var bare en af mange ting jeg syntes er helt galt, men den med solcremen er da helt ude i hampen
Jeg ved ikke hvad jeg skal stemme, og min kære kæreste synes jeg er helt håbløst! Haha! Det er i øvrigt ham der står bag den side, eufordig 
Men jeg tænkte det samme som dig mht solcremen, men har du så læst den medfølgende artikel? FOr det satte tingene i perspektiv for mig.
Ifølge Miljøstyrelsen kan parabenerne være hormonforstyrrende, da de kan have en vis østrogenaktivitet. Men forsøg med mus viser, at de reagerer meget svagt på parabenerne i forhold til andre stoffer, som vi glædeligt smører os med.
- Når man har sprøjtet parabener ind i blodet på mus, har enkelte haft en svag reaktion. Det er en anden historie med aloe vera. Når det er sprøjtet direkte ind i musenes blodårer, har de reageret ved at blive meget syge, fortæller Eva Daniél.
I følge Astma-Allergi Danmark, bør vi rette vores blikke mod helt andre stoffer end parabenere, som yderst sjældent udvikler kontaktallergi – en lidelse, man får ved nærkontakt med stofferne og har resten af livet. Det gælder eksempelvis konserveringsmidlet MI, der mange steder har erstattet parabener og er meget allergifremkaldende.
Anmeld