Hvad stemmer du til EU-valget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.276 visninger
20 svar
20 synes godt om
20. maj 2014

Celine89

ja, kort og godt, hvad stemmer du til EU-valget d. 25. maj? og hvorfor?

Jeg er imod EU, da jeg synes, der er alt for lidt oplysning og medbestemmelse for os almindelige borgere, til trods for at så mange beslutninger påvirker os direkte. F.eks. så jeg lige på facebook, at der nu skal være parabener i solcremen til småbørn, det har EU bestemt
http://eufordig.dk/der-er-langt-skadeligere-stoffer-end-parabener/

Jeg stemmer på Folkebevægelsen mod EU, hvad stemmer du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

Røverdatter

Jeg stemmer det samme som dig. Nej og nej! ;-)

Anmeld

20. maj 2014

lineog4

Folkebevægelsen mod.
Var ellers blevet moderat fortaler, dog med et ønske om nogen tilbagerulninger, men stadig deltagelse.
Nu er jeg igen blevet modstander ved mere granskning og ville ønske en tilbagerulninger til alene et handelssamarbejde.

Anmeld

20. maj 2014

Ploffer

Celine89 skriver:

Jeg er imod EU, da jeg synes, der er alt for lidt oplysning og medbestemmelse for os almindelige borgere, til trods for at så mange beslutninger påvirker os direkte. F.eks. så jeg lige på facebook, at der nu skal være parabener i solcremen til småbørn, det har EU bestemt

Nej!!! Til begge dele

Anmeld

20. maj 2014

L&V

Celine89 skriver:

Jeg stemmer absolut også Nej, jeg syntes ikke EU har noget godt at byde på mere og syntes man kan se en tendens der siger at euroen kan vi ikke komme uden om men de lande der har euroen har en skidt økonomi.. Ja det var bare en af mange ting jeg syntes er helt galt, men den med solcremen er da helt ude i hampen

Anmeld

20. maj 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Venstre! 

Jeg er for EU. Hvorfor?

- Fordi vi trods alt har mere indflydelse på europæiske forhold i EU end udenfor. EU er bygget sådan op at de mindste lande har proportionelt flere stemmer. Hvis vi meldte os ud nu, så ville vi blive sat helt uden for indflydelse. Vi har ikke samme muligheder som Norge. 

- Vi har muligheden for at højne levestandarden for andre lande i EU. 

- Selvom der er problemer med den fri bevægelighed, så er mange danske arbejdspladser afhængige af denne bevægelighed. Jeg mener vi vinder mere ved det end vi taber. 

- Samarbejde mindsker militære konflikter i Europa. 

Så lige en kommentar til det med parabener. Det er blevet stemplet som farligt, men de fleste parabener er altså helt harmløse. Eller det er det bedste alternativ. Det er et konserveringsmiddel. Der skal være et konserveringsmiddel i disse produkter, ellers ville det gå i forrådnelse. Mange af de nye parabener frie-produkter indeholder nye konserveringsmidler, som ikke er blevet testet. Så der er langt værre stoffer end parabener. Parabener er egentlig ret skånsomme mod huden og forårsager sjældent allergi. Man skal altså huske at skelne mellem de forskellige parabener. 

Anmeld

20. maj 2014

FruStolpe

Jeg sætter mit kryds ved DF.

Jeg kan helt sikkert godt se at EU har mange positive ting at byde på.

Men jeg mener til gengæld også at vi har nogle rigtig gode EU-forbehold som er vigtige for os.

Anmeld

20. maj 2014

Louise H.

Jeg stemmer df :-)

Anmeld

20. maj 2014

Sandratoft

Celine89 skriver:

Jeg stemmer DF, mere bestemt på Morten Messerschmidt Dog er min bekymring at han ikke rigtig får nogen indflydelse nede i Bruxelles alligevel, da han vidst endnu ikke er tilknyttet noget parti dernede. Det ser dog ud til at han får en kæmpe sejt herhjemme. 

Jeg er imod EU ganske enkelt fordi det ikke er fordelagtigt for os at være med i, pga opbygningen af vores velfæærdssystem. Der er helt klart fordele ved at være med ja, men synes ulemperne overskygger. Norge er heller ikke med i EU, og de klarer sig rigtig godt (ja, de har også olien) men det viser at EU ikke er en absolut nødvendighed for os

Anmeld

20. maj 2014

Røverdatter

Det er magt, penge og kontrol det hele handler om. De som sidder i EU er i bund og grund ligeglade med individet. Jeg gyser ved tanken om at SÅ mange mennesker tror og stoler blindt på, at de vil os det bedste. De er drevet af penge og kontrol.

Det kan vel ikke være rigtigt at vi skal lægges under en patentdomstol? De vil styre sundhedssystemet - hvorfor ikke lade det enkelte individ styre sin egen fødevareindtagen? Desuden kan vi ikke bare hapse og snapse fra moderjord. Patent på frugt og grønt? Wtf?

Synes det er ærgerligt at man er kommet så langt ud i politikken, at ingen ser andet end den profit der ligger for øje.

Men der ligger så meget bag som vi ikke ved en skid om. Og beslutningerne er jo alligevel taget på forhånd. Vi har ikke længere noget at skulle have sagt. Desværre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.