Hvorfor mon nogle børn bliver tykke???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.486 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. august 2009

Honningblomst

Der har jo altid været tykke børn....men hvorfor mon de bliver det...

Jeg har selv en for stor dreng og det går mig virkelig på, han har to brødre som jo slet ikke er for store, tværtimod næsten og alligevel er Bertram stor. Han får jo samme mad som de andre og rør sig faktisk mere end dem.
Mon der bare er nogle børn der er disponerede til det??

De børn I kender der er tykke...er det mad der er skyld I det tror I...er søskende og forældre også tykke, for det har jo desværre vist sig at hænge sammen...tykke mødre=tykke døtre og det samme med mænd og sønner...

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

Mira0911

I min søskende flok er jeg og min lillesøster to streger i luften... Vores storesøster er derimod overvægtig... Ved faktisk ikke lige hvad der har gjort hun er stor den dag idag... Hun siger tit, nu skal jeg os starte på slankekur om 14 dage... Jaaah tænker jeg, hun er aldrig kommet igang når hun har planer om det...

Kender ikke nogen børn som er store..

Anmeld

12. august 2009

3rollinger

Mine naboer, da jeg boede hjemme, var MEGET tykke. Og boernene var ingen undtagelse. Den mindste vejede omkring 80 kg som 10 aarig. Og det var klart kosten den var gal med. Og at moderen saa valgte at koere datteren i skole hver dag,hvor jeg og min bror og alle de andre boern i omraadet gik eller koerte paa cykel. Og pigen elskede at spise, moderen kunne ikke sige nej og gav saa desuden den forkerte kost.

Den aeldste soen fik kontrol over sin vaegt da han flyttede hjemmefra med en pige som havde meget mere styr paa kosten.

Personligt har jeg altid vaeret let overvaegtig mens min mor altid har vaeret slank, ligesom hendes soeskende og hendes mor. Min fars soester, til gengaeld, har altid vaeret tyk. Jeg har dog ogsaa faaet mere styr paa vaegten med alderen.

Anmeld

12. august 2009

Henriette72

Min bror er 1.90 og vejer omkring 90 kg, min søster (den mellemste af os) er 1,75 og vejer 45 kg på en rigtig god dag og jeg er 1,56 (den yngste så der var ikk mere tilbage til mig) og vejer 55 kg. Min søster slægter helt sikkert min fars familie på. Min far er lidt lavere og vejer det samme og min farmor så også sådan ud. Jeg slægter min mor på, og min bror min fars familie igen (min oldefar var meget høj)
Vi har alle fået det samme og spise og har rørt os lige meget, så et eller andet sted, tror jeg at det ligger i generne...

Anmeld

12. august 2009

Mca<3

Tja sjov tanke   Min søster er meget overvægtig og jeg er spinkel ,, (normalt) Vi har altid spist det samme som børn .

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

I bekræftede så lige mine egne tanker og overvejelser...arv spiller i høj grad ind.
Min søn ligner sin farfar i bygning fuldstændig og farfar er en kæmpe mand...robust og meget stor. Og det samme er Bertram..hans vægt siger han er for tyk, men måske han bare skal være sådan...tænker at man vel ikke kan føre alle ind i et skema..men hvor må det være endnu hårdere i vores dage at være børn i den tunge ende, fordi det jo vitterlig er noget der er negativ fokus på...kan huske da jeg var lille, da var jeg også altid tungest...ikke tyk, men tungest og de var bare ikke sjovt. Mine to søstre er små bitte nips og jeg er bare ikke bygget som dem og har desværre meget nemmere ved at blive stor.
Men der er nok dem der arver tendensen og dem der fedes op til det...
Knus og tak for svar..

Anmeld

12. august 2009

wamse

Her i min familie er både min bror og jeg svært overvægtige, men ingen andre i familien overhovedet. Mine 3 børn er alle høje og tynde/normalvægtige. Min største skræk er altså at min datter skulle blive overvægtig, så tænker meget over det i kosten og så håber jeg på hun har hendes fasr gener lige der, for han kan stoppe ALT i munden uden han tager det mindste på.

Anmeld

12. august 2009

ekzunz

En af vores drenge var buttet da han var mindre. Han er og har altid være utrolig madglad, men har samtidig også rørt sig meget. Da han blev 11-12 år begyndte han så at vokse, men uden at tage på og nu har vi den lækreste lange 16 årige dreng/mand!
Jeg har da gjort en del for at ændre hans kostvaner, men jeg tror simpelthen bare at det var sådan han så ud i den alder - og nu er han så vokset fra det.

De 5 andre børn er meget slanke

Anmeld

12. august 2009

Vingummien

Eva skriver:

Der har jo altid været tykke børn....men hvorfor mon de bliver det...

Jeg har selv en for stor dreng og det går mig virkelig på, han har to brødre som jo slet ikke er for store, tværtimod næsten og alligevel er Bertram stor. Han får jo samme mad som de andre og rør sig faktisk mere end dem.
Mon der bare er nogle børn der er disponerede til det??

De børn I kender der er tykke...er det mad der er skyld I det tror I...er søskende og forældre også tykke, for det har jo desværre vist sig at hænge sammen...tykke mødre=tykke døtre og det samme med mænd og sønner...

Knus Eva..

Jeg tror det er forskelligt hvad det er der gør det.
Jeg er selv til den store side, og det ligger til min familie, vi har alle meget store knogler og skal bare tænke på en burger så sætter det sig. Den eneste der faktisk ikke er det er min bror som er virkelig tynd, eller er vi det alle, både i min mors familie og min fars.
Frygter også Emil skal blive det og tror faktisk han har fået det for han vokser rigtig meget, men Franks familie er meget små og tynde, havde håbet han fik lidt derfra, men ser ikke sådan ud, men det kan jo nå at ændre sig.
Jeg kan træne alt det jeg vil, men kommer ikke under en bestemt vægt uanset kost og træning.

Men tror også at nogengange er det forældrenes skyld fordi de giver dem forkert mad.

Anmeld

12. august 2009

FruPudderkvast

Jeg tror bestemt at det er meget individuelt hvad der gør børn tykke..

Nogle får forkert kost og nogle er bare mere robuste af bygning end andre..

I min familie er det meget forskelligt.. Min lillebror er bare tynd, min søster er meget normalt bygget, (og jeg har trukket nitten) og blevet kraftigere bygget.. Og vi har altså altid spist det samme.. Min mor er kraftigt bygget og min far er tynd.. Og ligegyldigt hvad jeg gjorde ville jeg fx ALDRIG kunne se ud som min søster, for hun er bare anderledes bygget..

Men jeg tror som du siger, Eva heller ikke at man kan sætte alle i et skema.. Tilgengæld kan man jo gå ind og måle fedtprocent osv. og så kan man få et billede af om man er for tyk eller tynd..

Mht. din søn, så tror jeg bestemt ikke at det er noget du skal være nervøs for.. Men så sund en mor som dig, så tror jeg sgu ikke på at han bliver overvægtig.. Det skal nok forsvinde igen

Sarah - som alligevel glæder sig til at blive normalvægtig igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.