Jeg synes vi har en uligevægt i vores parforhold, som er meget svær at komme ud over.
- Han prioriterer sig selv meget samt karriere
- Jeg sætter mig selv i sidste række og prioritere familielivet højt
Det burde måske komplimentere hinanden, men det synes jeg ikke det gør, fordi det ender med, at jeg typisk står med det meste selv, hvilket går ud over mit eget studie. Fx hvis børnene har feber om aftenen, men ingen om morgenen, så vil han sende dem afsted, men jeg lader dem blive hjemme velvidende at den nok stiger igen senere som den plejer. Og fordi det er mig der træffer det valg, er det mig der bliver hjemme. Det er også mig, der tager fri til lægebesøg og den slags, fordi han så siger han har en eller anden opgave eller et eller andet projekt, som han bare SKAL lave dér. Og så er det mig der må nedprioritere mit studie igen.
Det samme herhjemme. Han kunne måske godt tage fri kl. 15.30, men han prioriterer at han VIL være færdig den og den dag, og vil absolut ikke rykke det til dagen efter, så derfor må jeg hente fra institution kl. 15, og han er så ofte først hjemme 17.15, selvom han bare er studerende.
Dvs. jeg står med ulvetimen de fleste dage, hvilket er hårdt med 2 små børn med masser af temperament! Også at jeg er nødt til at kunne hente dem kl. 15, for han gør det ikke! Mit studie er mere fleksibelt end hans, så til en hvis grad er del vel ok at jeg må rykke rundt på tingene, det er bare FOR meget jeg må nedprioritere mit eget. Og jeg er ikke villig til først at hente ungerne i VS kl. 16 eller senere, fordi de begge får for meget af alle de indtryk og har brug for at komme hjem, og igen: Jeg prioriterer så meget tid som muligt med børnene, når nu muligheden er der!
Jeg er bare så træt af, at i hans verden er det ham ham ham, karriere karriere karriere, og jeg så må fungere som både husmor OG studerende, det er bare hårdt.. Men sådan tænker han bare. I morges gav jeg begge børn ren ble på, tøj, solcreme, børstede tænder, gjorde morgenmad klar, lavede madpakker, pakkede tasken, gav børnene overtøj på. Det eneste han gjorde var at komme havregrøden i mikroovnen og fodre vores søn med morgenmad. Resten af tiden brugte han på at gøre sig selv klar, fordi han er så pisseforfængelig og åbenbart skal bruge over en time på det!
Det betyder at jeg må blive hjemme frem for at sætte mig op på skolen og læse, for kommer man efter 9 er alle de gode læsepladser taget.
Jeg synes bare han har svært ved at forstå, at når nu man har valgt at få børn, så er det bare nogen gange "tough shit", så er der bare nogen ting man ikke kan, eller må springe over, eller gøre for sent, fordi man er nødt til at sætte dem først, når de fx er syge osv!
Jeg ved ikke hvad en løsning skal være, for det er jo svært at ændre på hans personlighed og den måde han tænker på.. er bare ret træt af det!