Børn og sengetider på camping

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2014

SanJose

Bshizzle skriver:

På den campingplads vi ligger fast på, da skal der være ro på pladsen kl 22. 

Og mine børn på 2 og 8 år er  altid inde når det blir mørkt! 

Dvs før 22!. 

Om de sover kl 22 sker ikke altid.

Men så er vi inde i vognen og snakker, hygger aller ser film. 

Ikke så mange præcise tidspunkter hvornår de SKAL sove. 

Det er lige præcis det jeg mener! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

M&F&C

Nu er min datter snart 6 år…..og er rigtig god til at lege, både alene og med andre. Bruger stort hele sin dag på legepladsen når vi er afsted.
Her er reglen, at alle måltider spiser vi sammen - så vi får set hinanden. Efter aftensmaden kl. ca 18 må man lege til kl. 20, hvor man skal vaskes - og så kan man lege i campingvognen til 21.00 - 21.30, hvor hun så er faldet til ro og klar til at putte - hun beder faktisk selv tit om at komme i seng, inden jeg får kigget på uret.

Lillesøster på 1 1/2 år følger sin vante rytme, da hun bliver bund hysterisk hvis hun bliver overtræt. Og det er mit ansvar at sørge for, at hun bliver skånet for det.

Jeg synes at man som det mindste, kan overholde campingpladsens regler om ro. Og holde støj på et minimum, af hensyn til de andre campister.

Anmeld

21. maj 2014

Heidimed lea

Jeg er også sippet mht sengetider 

mine børn får ikke lov at være meget længe oppe i weekender. 1 de sover ikke længere om morgene.  2. weekenden skal også bruges på at blive udhvilet inden skole og børnehave.

Heidi

Anmeld

21. maj 2014

EAF

Jeg er hverken sippet eller gammeldags, men er respektfuld overfor regler og min søn skulle vi være på camping et sted og der skal være ro på pladsen kl. 22 - hvilket vist er ganske normalt, så var det der var. Men ikke med henblik på at sove absolut, kun hvis han havde lyst - men han ville være i selskab med hans far og jeg - om så det var en film vi så, gik en tur, spiste en is eller spillede spil og lyttede til sagte musik så ville der være ro ude omkring de andre campister. Alt med måde og regler skal overholdes! 

Anmeld

21. maj 2014

melila

SanJose skriver:

Der er én ting som jeg virkelig har undret mig over de sidste par dage, mens kæresten og jeg har været på miniferie i mine forældres campingvogn, og det er børns sengetider.

Burde små børn (3-10 år) ikke være i seng på nuværende tidspunkt (kl.22:30), eller er det bare mig, der er snerpet og gammeldags?

Jeg er sådan set ligeglad med at børnene er længere oppe i weekenden, men når der stadig kl.22:30 lyder skrig og skrål overalt på hele pladsen, får jeg lidt anspændte tics.

Dengang jeg var lille og mine forældre stadig sejlede måtte jeg da også være længe oppe, men aldrig til så sent. I så fald jeg stadig var oppe sad jeg altid og puttede ved mine forældre og rendte ikke rundt på havnen og råbte og skreg.

Hvad er jeres mening?

Jeg syntes ikke du er snerpet :-)

Jeg ville selv blive lidt anspændt hvis der var skrig og skrål kl. 22:30 på en camping plads (En af de grunde til jeg bare ikke er egnet som campist og aldrig bliver det :-P )

Men har vi været på ferie, har børnene også fået lov til at være længere oppe! Dog med respekten om, at andre nok ønsker ro når man når de sene aften tider. Så er det ikke vild leg mere, men de kan sagtens stadig være oppe :-) Vi køre også reglen derhjemme i weekenderne, fordi vi bor i lejlighed. Så hopper og tramper man ikke i gulvet efter 20:00.

Anmeld

21. maj 2014

Isabella_mor

SanJose skriver:

Jeg er ikke uenig med dig, men samtidig synes jeg ikke at børn skal rende rundt uden opsyn så sent på aftenen og specielt ikke når pladsens regler hedder at der skal være ro kl.22:00.

Jeg har intet imod at børnene er oppe og f.eks. sidder og spiller/leger/hvad end det nu er i forteltet eller i campingvognen.

selvfølgelig er det noget andet når børnene ikke er under opsyn eller når de forstyrre. jeg havde set på det som at nogen havde ondt i røven over at naboens unger bare var sent oppe... så må man jo kontakte campingpladsen og klage over larm, og så er det deres opgave at opretholde ro og orden ved at henvende sig til de pågældende forældre. især hvis det er små børn... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.