sosu-assistenter - Hvad drømmer du om i dit fag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

--Line..

*Pingvinen* skriver:

Jeg er assistent på et plejehjem, som skal lukkes.
Vi bliver hørt di kan ønske, hvad vi gerne vil arbejde med, hvor vi vil hen, evt nye arbejdstider osv.
Men det er da SVÆRT, hvad man skal...
Skal jeg ''bare følge med'' di se hver det bringer mig...
Skal jeg mon prøve at søge nye udfordringer indenfor pædagogikken og arbejde med fysisk og psykisk udviklingshæmmede....
Skal jeg mon prøve at sende uopfordringer til fx Visitationen, sygehuse, psykiatrien....

Hvad ville i gerne arbejde med, ønske og prøve kræfter med..?

når jeg bliver uddannet Sosu- assistent, vil jeg arbejde med børn eller unge, som er psykisk sårbare på en eller anden måde.

som assistent har du, noget pædagogik, psykologi og medicin, så en god blanding af det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
*Pingvinen* skriver:

Får assistenterne overhovedet lov til noget sejt på et Sygehus

Det med hvad ssa'ernes opgaver er varierer meget fra afd til afd og fra sted til sted. Der findes mange afdelinger hvor ssa'erne og spl arbejder på lige fod.

Er selv SSA. Jeg er av på Solgaven et plejehjem for svagtseende og blinde. Synes det er enormt hyggeligt især fordi vi ikke er så beskåret som andre(hører under handicap og psykiatri og ikke ældreområdet)

Hvis jeg skulle søge nye vinkler tror jeg ville overveje at arbejde med psykisk syge. Var i praktik på Oringe i Vordingborg. Hvor man er kontaktperson for patienterne. Der er det også ligemeget om man et det ene eller det andet. Hjælpe andre og bruge meget faglig viden mv. Super spændende.

Held og lykke 

Anmeld

15. maj 2014

ESV

*Pingvinen* skriver:

Får assistenterne overhovedet lov til noget sejt på et Sygehus

Jeg har fået job på en ortopædkirurgisk afd pr 1/7 (godt nok som ny udd sygeplejerske). Men jeg har været i 20 ugers klinik på afd og der får ass altså virkelig lov til mange ting

Anmeld

18. maj 2014

MorDk

*Pingvinen* skriver:

Sekretær i lægepraksis - er det ikke lægesekretær? Spørger nok dumt...
Men når det er en uddannelse for sig selv, kan en assistent vel ikke blive det..?

Jo det kan en assistent sagtens. Kender flere der er ansat i lægepraksis. Min egen læge har også en assistetent ansat som sekretær. Hun tager også blodsukker, måler blodtryk, renser sår m.m. Så jo.... nogle læger vælger netop assistenter da de kan oplærer dem og de er blilligere end sygeplejersker eller sekretærer f.eks

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.