Hvilken autostol...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2009

ekzunz

Christinahr skriver:

Mener nu ikke at isofix som sådan gør det mere sikkert - det gør det bare nemmere at få stolen ind og ud af bilen

Det tror jeg faktisk ikke du har ret i (uden at være helt sikker) Jeg synes bare at dem der vinder div. tests er dem med isofix. Så mit bud er at det er både nemmere og mere sikkert.

Rikke - som ikke selv har isofix...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

Christinahr

Men det er jo ikke sikkert det pga isofixen. Min mekaniker har fortalt mig isofixen ikke har noget med sikekrhed at gøre - regner med han har ret

Anmeld

12. august 2009

ekzunz

Christinahr skriver:

Men det er jo ikke sikkert det pga isofixen. Min mekaniker har fortalt mig isofixen ikke har noget med sikekrhed at gøre - regner med han har ret

Koieret fra Tænk.

Hvis du har isofix i bilen, bør du vælge en isofix-monteret babystol. Sikkerhedsmæssigt klarer isofix-modellerne sig nemlig lidt bedre end almindelige bagudvendte babystole, som monteres med 3-punkts-sele. Desuden gør monteringen i isofix-basen det meget lettere at få barn og babystol ind og ud af bilen.

Anmeld

12. august 2009

ekzunz

Christinahr skriver:

Og det her er Tænk testresultat af en rømer kidfix:

Til børn 15-36 kg. Dette er isofix-versionen af Rømer Kid Plus. Fremadvendt stol der fæstes med isofix, mens barnet spændes fast med bilens 3-punktssele.

En god stol for børn fra fire år og opefter. God bedømmelse både ved frontal- og sidekollision. Seleføringen er udmærket, og justeringen i forhold til barnets højde er enkel at udføre. Stolen lader sig stabilt montere i bilsædet, og støtten for barnets hoved er god. Installation er enkel, og der er lille risko for at montere stolen forkert. Fastspænding af barnet er heller ikke vanskelig. Instruktionerne er nemme at forstå.

De officielle kollisionsresultater for denne model er fra test med isofix. Uden isofix er resultaterne noget svagere.

Denne stol er identisk med BRITAX Kidfix"

Så Isofix er altså lidt mere sikkert......

Rikke - som stadig ikke har isofix...

Anmeld

12. august 2009

Christinahr

Znuzke skriver:

Og det her er Tænk testresultat af en rømer kidfix:

Til børn 15-36 kg. Dette er isofix-versionen af Rømer Kid Plus. Fremadvendt stol der fæstes med isofix, mens barnet spændes fast med bilens 3-punktssele.

En god stol for børn fra fire år og opefter. God bedømmelse både ved frontal- og sidekollision. Seleføringen er udmærket, og justeringen i forhold til barnets højde er enkel at udføre. Stolen lader sig stabilt montere i bilsædet, og støtten for barnets hoved er god. Installation er enkel, og der er lille risko for at montere stolen forkert. Fastspænding af barnet er heller ikke vanskelig. Instruktionerne er nemme at forstå.

De officielle kollisionsresultater for denne model er fra test med isofix. Uden isofix er resultaterne noget svagere.

Denne stol er identisk med BRITAX Kidfix"

Så Isofix er altså lidt mere sikkert......

Rikke - som stadig ikke har isofix...

ok, tak for det, så blev vi det klogere

Anmeld

12. august 2009

malou

Min mor er sådan en sikkerheds guru... der undersøger ALT når jeg skal have nyt til Victor... smiler... dejlig mor jeg har. Men hun fandt ud af, at den nye europæiske sikkerheds-undersøgelse af autostole kan downloades fra TÆNK´s hjemmeside men jeg vil gerne røbe at det er Rømers king plus der i alle lande løb af med førstepladsen Vi var så endda så heldige at FDM havde dem sat 1000 kr ned for medlemmer  så vi købte 2, en til hver bil men om det tilbud stadig findes ved jeg ikke Eva men det er da værd at undersøge....

knus malou

Anmeld

12. august 2009

Muffinmus

malou skriver:

Min mor er sådan en sikkerheds guru... der undersøger ALT når jeg skal have nyt til Victor... smiler... dejlig mor jeg har. Men hun fandt ud af, at den nye europæiske sikkerheds-undersøgelse af autostole kan downloades fra TÆNK´s hjemmeside men jeg vil gerne røbe at det er Rømers king plus der i alle lande løb af med førstepladsen Vi var så endda så heldige at FDM havde dem sat 1000 kr ned for medlemmer  så vi købte 2, en til hver bil men om det tilbud stadig findes ved jeg ikke Eva men det er da værd at undersøge....

knus malou

også den vi har til sønnike og den søster skal have når vi skal finde en til hende..alletiders nemme stol.

Anmeld

12. august 2009

Brams

Christinahr skriver:

Mener nu ikke at isofix som sådan gør det mere sikkert - det gør det bare nemmere at få stolen ind og ud af bilen

Et isofix-beslager fæstner til selve karosseriet i bilen og er derfor mere sikkert end hvis man spænder stolen alm. fast med selen på sædet. Udover det har isofix´en en stang som går fra stolen og ned til gulvet af bilen for at stabilisere yderligere. Det gør at stolen ikke rykker sig en tomme hvis man skulle komme ud for et uheld, man kan tydelig mærke forskel hvis man prøver at sætte de to forskellige stole i en bil og prøver at "rykke" i dem.

Blot til info

Anmeld

12. august 2009

Christinahr

Brams skriver:

Et isofix-beslager fæstner til selve karosseriet i bilen og er derfor mere sikkert end hvis man spænder stolen alm. fast med selen på sædet. Udover det har isofix´en en stang som går fra stolen og ned til gulvet af bilen for at stabilisere yderligere. Det gør at stolen ikke rykker sig en tomme hvis man skulle komme ud for et uheld, man kan tydelig mærke forskel hvis man prøver at sætte de to forskellige stole i en bil og prøver at "rykke" i dem.

Blot til info

I know

Jeg har blot hørt et par gange at isofix er mere til bekvæmligheden end sikkerheden, men den blev skudt i sænk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.