Hvilken autostol...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

770 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. august 2009

Honningblomst

Min kære mor har lige meddelt at hun vil give Konrad en autostol, den gamle er slidt og gammel...snart 12 år, så det er vidst tid..men hvilken en skal jeg vælge??
Og hvad med Bertram på 6 år...ville I købe en stol eller sæde til ham eller bare lade ham sidde i tre punkt selen uden noget...?tænker om det ene er bedre end det andet?
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2009

Christinahr

Gad vide om det ikke er lovpligtigt at bertram sidder på pude? Det er ikke længe siden der kom nye regler. Værd at undersøge for det giver vist et klip hvis ikke ungerne er spændt rigtigt fast.

Jeg tror jeg ville købe en maxi cose eller en rømer til den lille

Anmeld

11. august 2009

ekzunz

Vi har valgt en Rømer Kid - uden Isofix da vi ikke har det i bilen. Rømer klarer sig altid godt i test, og det er begrundelsen for valget.

Børn op til 135 cm skal være fastspændt i autostol eller på pude, så du har nok ikke noget valg - og jeg ville nok gøre det alligevel selv om han var 137....

Anmeld

11. august 2009

linemus

Her er et godt link om sikkerhed for børn i bilen:  www.rfsf.dk/606000c

Vi har også en Rømer Kid til Sebastian (næsten 5 år), som er selepude med ryglæn, hvor man bruger trepunktselen (15-36 kg). Mon ikke Konrad er stor nok til den? Det vil være træls at skulle skifte igen allerede om et års tid. Ang. Bertram, så er en pude med ryglæn det bedste, hvis han stadig kan passe den.

- Line

Anmeld

12. august 2009

Brams

Vi har lige været ude og kigge og få spurgt om en masse ting omkring autostole. Vi har valgt en Römer og vi har valgt at købe den med isofix, da det er det mest sikre du kan få (kræver dog at bilen har isofix-beslag).

Trine

Anmeld

12. august 2009

Christinahr

Brams skriver:

Vi har lige været ude og kigge og få spurgt om en masse ting omkring autostole. Vi har valgt en Römer og vi har valgt at købe den med isofix, da det er det mest sikre du kan få (kræver dog at bilen har isofix-beslag).

Trine

Mener nu ikke at isofix som sådan gør det mere sikkert - det gør det bare nemmere at få stolen ind og ud af bilen

Anmeld

12. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg tænkte lige på at flytte den, men dine børn er så store, at det jo ikke just går ind under baby udstyr - så den må blive..

Jeg er blevet ret meget sådan HMMM med det der isofix halløj. Jeg vil til hver en tid sige, noget der bliver SOLIDT spændt fast med sikkerhedsselen og med en solid sele i selve stolen, med mindre det er selen der spænder barnet fast. (altså Idun har nu sådan en, der er en selepude med ryg, hvor hun sidder fast med selve selen fra bilen. Den er rigtig god syntes jeg)...

Men det vil jeg sådan set sige. Vi har også de der isofix beslag i den nye bil, men ligner ikke noget jeg tør bruge til at sætte børn fast med...

Anmeld

12. august 2009

LotteGabriella

Christinahr skriver:

Mener nu ikke at isofix som sådan gør det mere sikkert - det gør det bare nemmere at få stolen ind og ud af bilen

ja det er også hvad jeg har hørt

Anmeld

12. august 2009

clss

Eva skriver:

Min kære mor har lige meddelt at hun vil give Konrad en autostol, den gamle er slidt og gammel...snart 12 år, så det er vidst tid..men hvilken en skal jeg vælge??
Og hvad med Bertram på 6 år...ville I købe en stol eller sæde til ham eller bare lade ham sidde i tre punkt selen uden noget...?tænker om det ene er bedre end det andet?
Knus Eva..

ja helt klart ville jeg vælge en rømer model

til bertram kommer det an på hvor høj han er de skal sidde på sæde indtil de er 135 cm høje

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

Tak for jeres svar....
Jeg må ud og se på en Rømer til Konrad, synes bare hans autostol virker mere sikker, men han er ved at vokse ud af den...øvøv....og der er nok ikke andet end de der puder med ryg på nu til ham.
Bertram synes jeg sidder bedst udenn pude, det er så mast det andet for ham, synes jeg...men altså, hvis det er mere sikkert at han sidder i den end bare almindeligt som andre, så må jeg jo tvinge drengen-griner- tænkte barr der var en grund til man ikke skulle fra en vis højde og ville jo ikke gøre det mere farligt for ham.
Har lige talt med en betjent i skolen og de havde lige snuppet en mor som kørte i sådan en kassevogn med et 6 års barn siddende i uden sele...hvordan tør man!!??
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.