Graviditet- hvordan er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2009

LauraLW

Miamaja skriver:

er kvalme mest almindeligt kun om morgenen eller er det hele dognet??

- og jeg har kvalme døgnet rundt... det er en ond cirkel forbundet med sult, og vågner tit om natten også, da jeg enten er møg sulten, eller da det er for sent og kvalmen har taget over.

Måske ikke lige det svar du ønsker, men sådan er det for mig 24 - 7.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

DK

Hvis man elsker at være oppustet, have ondt i ryggen og lænden, have verdens mindste blære, have tykke tunge væskefyldte ben, have sure opstød, og være konstant sulten uden at kunne spise ret meget, så er graviditet helt sikkert fantastisk!!!

Selve TANKEN om at bære barnet, og de spark barnet giver er helt klart fantastisk. Men alle de fysiske gener der er ved det, er der helt klart ikke noget at råbe hurra for.

Knus Ditte, der var i god form og slank inden hun blev gravid. Og vil anbefale alle at prøve det 

Anmeld

12. august 2009

Miamaja

LauraLW skriver:

pt føler jeg at jeg er syg. hele tiden. Lidt influenza agtigt, lidt feber, kvalme, ingen energi, træthed, utilpashed, tristhed, frustration (over alt det jeg lige har nævnt) - you name it. - Håber dog det "kun" er her i starten, for ellers er jeg en af dem der aldrig kommer til at elske at være gravid.

ja, flere af mine veninder har naevnt det samme - de synes der var intet vidunderligt ved at vaere gravid for de havde det bare ikke godt(samme symptomer som du naevner) og ville bare have det overstaaet. saa man bliver jo helt urolig naar nu jeg har de samme symptomer. Yikes!

Anmeld

12. august 2009

Miamaja

DK skriver:

Hvis man elsker at være oppustet, have ondt i ryggen og lænden, have verdens mindste blære, have tykke tunge væskefyldte ben, have sure opstød, og være konstant sulten uden at kunne spise ret meget, så er graviditet helt sikkert fantastisk!!!

Selve TANKEN om at bære barnet, og de spark barnet giver er helt klart fantastisk. Men alle de fysiske gener der er ved det, er der helt klart ikke noget at råbe hurra for.

Knus Ditte, der var i god form og slank inden hun blev gravid. Og vil anbefale alle at prøve det 

HAHAHA..

Anmeld

12. august 2009

LauraLW

Miamaja skriver:

ja, flere af mine veninder har naevnt det samme - de synes der var intet vidunderligt ved at vaere gravid for de havde det bare ikke godt(samme symptomer som du naevner) og ville bare have det overstaaet. saa man bliver jo helt urolig naar nu jeg har de samme symptomer. Yikes!

Nej det lyder ikke så godt... Men det skal lige siges at jeg først fik det rigtig skidt da jeg ca var 5 - 6 uger henne (dvs 3 - 4 uger efter befrugtning). - MEN der er mange der oplever de dumme symptomer tidligere.

Kan næsten regne ud at det ikke er planlagt, men ved du hvad du vil gøre hvis det viser sig at du er gravid?

Anmeld

12. august 2009

Miamaja

LauraLW skriver:

Nej det lyder ikke så godt... Men det skal lige siges at jeg først fik det rigtig skidt da jeg ca var 5 - 6 uger henne (dvs 3 - 4 uger efter befrugtning). - MEN der er mange der oplever de dumme symptomer tidligere.

Kan næsten regne ud at det ikke er planlagt, men ved du hvad du vil gøre hvis det viser sig at du er gravid?

hvis det kun stod til mig saa ville jeg nok vaelge abort og vente de 5 aar jeg havde forestillet mig, men nu er min mand helt imod at jeg skulle vaelge den mulighed, saa det kan kun blive til en uplanlagt lille soster eller lille bror til guldklumpen.

Men jeg haaber min menses kommer saa kryds derude at det bare var sygdom!!!

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

Miamaja skriver:

hvis det kun stod til mig saa ville jeg nok vaelge abort og vente de 5 aar jeg havde forestillet mig, men nu er min mand helt imod at jeg skulle vaelge den mulighed, saa det kan kun blive til en uplanlagt lille soster eller lille bror til guldklumpen.

Men jeg haaber min menses kommer saa kryds derude at det bare var sygdom!!!

Kan du ikke få lagt en spiral op, det skulle fjerne ægget hvis der er et...men altså, skulle du have haft ægløsning lørdag så har ægget jo ikke engang sat sig fast endnu, så symtomer tror jeg ikke på endnu...og ønsker du ikke barn, så kan du jo nemt få en abrt uden at han ved det...det er da synd at sætte børn i verden som ikke er ønsket.
/Eva

Anmeld

12. august 2009

Miamaja

Eva skriver:

Kan du ikke få lagt en spiral op, det skulle fjerne ægget hvis der er et...men altså, skulle du have haft ægløsning lørdag så har ægget jo ikke engang sat sig fast endnu, så symtomer tror jeg ikke på endnu...og ønsker du ikke barn, så kan du jo nemt få en abrt uden at han ved det...det er da synd at sætte børn i verden som ikke er ønsket.
/Eva

Hmm det tror jeg ikke jeg kunne gore uden at sige. det ville ihvertfald komme frem for eller siden og saadanne skjulte ting odelaegger forhold, saa tror ikke jeg kunne gore det. Niks nej.

selvom et barn ikke er planlagt behover det ikke vaere uonsket.

maaske spiral var en god ide. det lyder lidt ubehageligt. Nogle derude der har brugt spiral for?

Anmeld

13. august 2009

LauraLW

Miamaja skriver:

Hmm det tror jeg ikke jeg kunne gore uden at sige. det ville ihvertfald komme frem for eller siden og saadanne skjulte ting odelaegger forhold, saa tror ikke jeg kunne gore det. Niks nej.

maaske spiral var en god ide. det lyder lidt ubehageligt. Nogle derude der har brugt spiral for?

Har ingen erfaringer med spiral, men synes ikke du skal begynde at overveje en abort uden at sige noget - som du også selv skriver. En abort kan gøre mange ting ved en, både fysisk, men især psykisk. - Nogle går helt ned med flaget, da det er en voldsom ting. Det skal man ikke kimse af!

Anmeld

13. august 2009

DK

Miamaja skriver:

Det har jeg haft, og mens smerter var lange og hårde, og blødte MEGET mere end jeg ellers gør.

Derudover så mener jeg at det kan være lidt problematisk at have en spiral i, hvis man ikke har været gravid, da livmoderen vist ikke er stor/udvidet nok. Men spørg din læge, han vil vide det!!

Ihh det er altså lidt spændende med det hele med dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.