Graviditet- hvordan er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.547 visninger
22 svar
0 synes godt om
11. august 2009

Miamaja

Har aldrig provet det saa hvordan foltes det for dig at vare gravid? Var det som folelsen af at vaere syg det meste af tiden eller hvordan? Minder det om influenza symptomer - altsaa kvalme, diarre, ondt i hovedet og ondt i kroppen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2009

Honningblomst

Har aldrig provet det saa hvordan foltes det for dig at vare gravid? Var det som folelsen af at vaere syg det meste af tiden eller hvordan? Minder det om influenza symptomer - altsaa kvalme, diarre, ondt i hovedet og ondt i kroppen?

Det var bare det mest fantastiske man kan forestille sig...tænk engang hvad ens krop kan, større bliver det ikke....så nej, det er ikke som sygdom eller andet i denne verden, det er nok det der gør det fantastisk...for det er jo "bare" lige præcis det vi er skabt til...og jo ikke bare en fysisk ting at være gravid, det berører alle områder i en kvinde...det er i hvert fald min oplevelse og syn på det...FANTASTISK...og uden sammenligning.
Knus Eva.

Anmeld

11. august 2009

saxa

Ihhh altså, hende Eva er jo bare super til at formulere det.. Kan give hende ret i alt hun har skrevet - da det er den absolutte mest fantastiske følelse, at mærke liv indeni sig.. Der er ingen sammenligning.. Og vil ikke kalde det en sygdom overhovedet!!! Jeg døjede slet ikke med de der trælse symptomer nogle får - så jeg vil sige jeg havde en super dejlig og nem graviditet...
Og glæder mig allerede til næste gang jeg bliver gravid Da det er en ubeskrivelig følelse...

Anmeld

11. august 2009

Tina2

Kan også kun give Eva ret:-)
Det er virkelig HELT fantastisk..... Og det selvom jeg døjede med kvalme i starten af 1. graviditet, bækkenløsning fra uge 16 begge gange og sygemelding fra uge 22 begge gange.....

Faktisk synes jeg det allerværste var at tage så meget på (+25 kg og +31 kg), det var såååå træls og generede mig helt ubeskrivelig meget!

MEN de er heldigvis væk ALLE kg den dag idag og når jeg tænker tilbage overskygger alt det gode og fantastiske det jo:-) Helt sikkert!

At mærke de første  små bitte spark- det kan overhovedet ikke beskrives:-) Det er intet mindre end fantastisk:-)

Så intet der minder og influenza osv:-)

Anmeld

12. august 2009

starsofheaven

det er en fantastisk oplevelse og den er svbær at beskrive, en følelse af man bare er lykkelig og at ´man er stolt over at bære sit barn. jeg havde meget kvalme og var meget træt men det er noget der føler med nogle gange jjo, men nød hverat v dag i hele min graviditet, og elsker vrære gravid! Så glædermig til vi skal igang igen

Anmeld

12. august 2009

Miamaja

Tina2 skriver:

Kan også kun give Eva ret:-)
Det er virkelig HELT fantastisk..... Og det selvom jeg døjede med kvalme i starten af 1. graviditet, bækkenløsning fra uge 16 begge gange og sygemelding fra uge 22 begge gange.....

Faktisk synes jeg det allerværste var at tage så meget på (+25 kg og +31 kg), det var såååå træls og generede mig helt ubeskrivelig meget!

MEN de er heldigvis væk ALLE kg den dag idag og når jeg tænker tilbage overskygger alt det gode og fantastiske det jo:-) Helt sikkert!

At mærke de første  små bitte spark- det kan overhovedet ikke beskrives:-) Det er intet mindre end fantastisk:-)

Så intet der minder og influenza osv:-)

Ok, saa er jeg mere rolig. jeg har skiftet p-piller og har siden lordags efter en tur i byen haft ondt i maven, svimmel, kvalme hele dognet (ikke kastet op) og er bare general utilpas, lidt diarre og prutter mere. jeg faar kvalme af lugten af mad og synet af det. Og mave influenza plejer aldrig at vare saa laenge for mig, saa jeg taenkte, om det kunne vaere graviditet.

jeg synes ikke jeg foler mig i en speciel stor lykkerus, men er bare utrolig traet og torstig hele tiden, og har det bedst naar jeg ligger vandret.

det er stadig for tidligt til at jeg vil tage en test. havde sex i lordags og gik i byen samme aften. saa haaber det er den ahi tun salat jeg fik. et barn lige nu er bare ikke mit projekt nu

Anmeld

12. august 2009

Miamaja

starsofheaven skriver:

det er en fantastisk oplevelse og den er svbær at beskrive, en følelse af man bare er lykkelig og at ´man er stolt over at bære sit barn. jeg havde meget kvalme og var meget træt men det er noget der føler med nogle gange jjo, men nød hverat v dag i hele min graviditet, og elsker vrære gravid! Så glædermig til vi skal igang igen

er kvalme mest almindeligt kun om morgenen eller er det hele dognet??

Anmeld

12. august 2009

MaleneG

Miamaja skriver:

er kvalme mest almindeligt kun om morgenen eller er det hele dognet??

Det er mindst lige så normalt at have hele døgnet, som det er at have det om morgenen.

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

Miamaja skriver:

Ok, saa er jeg mere rolig. jeg har skiftet p-piller og har siden lordags efter en tur i byen haft ondt i maven, svimmel, kvalme hele dognet (ikke kastet op) og er bare general utilpas, lidt diarre og prutter mere. jeg faar kvalme af lugten af mad og synet af det. Og mave influenza plejer aldrig at vare saa laenge for mig, saa jeg taenkte, om det kunne vaere graviditet.

jeg synes ikke jeg foler mig i en speciel stor lykkerus, men er bare utrolig traet og torstig hele tiden, og har det bedst naar jeg ligger vandret.

det er stadig for tidligt til at jeg vil tage en test. havde sex i lordags og gik i byen samme aften. saa haaber det er den ahi tun salat jeg fik. et barn lige nu er bare ikke mit projekt nu

hæhæ...symptomerne kommer nok heller ikke liiiiige så hurtigt...du er nok bare ikke rask.
Knus..

Anmeld

12. august 2009

LauraLW

Miamaja skriver:

pt føler jeg at jeg er syg. hele tiden. Lidt influenza agtigt, lidt feber, kvalme, ingen energi, træthed, utilpashed, tristhed, frustration (over alt det jeg lige har nævnt) - you name it. - Håber dog det "kun" er her i starten, for ellers er jeg en af dem der aldrig kommer til at elske at være gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.