Anonym skriver:
Sidder og putter min 8 måneder gamle dreng, og har tårer i øjnene og dårlig samvittighed...
Det hele startede med at jeg var sammen med en veninde i dag, i godt 5 timer. Farmand passer så baby mens jeg er væk, og alt er godt og lillemanden er ved at få rugbrød da jeg går. Han har passet ham før så tænker at det kan han sagtens klare og vores dreng er meget nem.
Da der så er gået de der 4 og en halv time, ringer han så til mig og siger at baby er helt umulig og han har både fået mad, skiftet ble og sovet. Nå okay, så jeg tager hjem.
Lillemanden havde det fint, jeg gav ham lidt frugtmos og legede lidt. Resten af aftenen er gået fint, lige indtil lillemanden skal i seng og have sin godnat flaske. Han bliver ked af det og græder, han har skidt lidt op ad ryggen så jeg skifter ham men han er stadig meget utilfreds. Min kæreste er sur og taler meget højt og siger 'ssssh, så stopper du!' til min dreng.. Jeg siger så stille og roligt til ham at han kan gå ud af værelset hvis han ikke gider høre på det.
Jeg har før oplevet at han bliver sur og nærmest råber af vores søn når han er ked af det og græder
Jeg siger selvfølgelig til ham at det der er absolut ikke nødvendigt og at han altså er en baby og bliver kun mere ked af det hvis han råber af ham! Men det virker som om at han ikke helt forstår det, han bliver bare mere sur på mig når jeg retter/siger at han skal stoppe...
Og nu sidder jeg så her med min sovende guldklump i armene og har dårlig samvittighed over jeg ikke var hjemme i dag, for hvad nu hvis min kæreste har været sur og råbte af vores søn? Og han så har været helt grædefærdig og mor ikke har været der til at trøste?
Det skal lige siges at min kæreste normalt ikke er aggressiv eller voldelig, og for det meste er han en rigtig god far for vores søn.
Tak fordi du læste med, hvis du nåede så langt 
Jeg tror din kæreste føler jeg komplet magtesløs og mangler nogen værktøjer til at rumme at jeres søn er ked af det og hvordan han skal reagere...
Og hvis det ikke er så ofte han har haft ham alene så kan det være han bliver rigtig usikker, måske skal i øve jer med lidt kortere perioder 1-2 timer af gangen..
I skal måske snakke lidt om at jeres søn godt kan være ked af det uden grund og det er okay, det er ikke fars skyld og hvis det er så hvad han kan prøve.. god en tur med ham i barnevognen eller lign.
Og lav også en aftale om hvad han gør når temperamentet er ved at løbe af med ham.. er det fordi at lyden af jeres søns gråd skær ind i hjertet og han ikke kan holde det ud, så må han luge sætte ham 2 min i tremmesengen imens får går udenfor og trækker vejret dybt et par gange..
I kan også aftale nogen vendinger som han kan ty til.. "far kan godt høre du er rigtig ked af det, jeg gør alt hvad jeg kan for at trøste dig"
En ting er ihvertfald vigtig I er nød til at snakke om det, og det skal være når der er helt ro på.. Og ikke når I står i det... Og i skal have en handlingsplan som giver får en fair chance..
Bekræft ham også i at det var godt han ringede til dig, at han altid bare skal ringe, også selvom jeres søn var stille og rolig da du kom hjem.. Måske fordi far endelig kunne slappe af for nu var hjælpen på vej...
Og i kan lige så godt vende jer til at snakke om den slags ting selvom det er svært for i kommer til det sååå mange gange endnu..