Hvornår må man holde en nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2014

Marts<3

Da jeg havde født og vi kom op på barselsgangen, så faldt vi hurtigt i søvn(manglede en nattesøvn, plus det er ok hårdt og føde)

Jeg vågnede ved at min svigermor pludselig stod inde på stuen, og tog min søn med det samme. Derfra kom der gæster!

Jeg er aldrig helt kommet mig over det. Jeg følte slet ikke jeg havde nået og se, røre eller føle min søn. Det var så grænseoverskridende at hun sad med MIT nyfødte barn, og viste ham frem til mine forældre plus søskende... Blir helt ked af bare og snakke om det. Jeg havde det fint med folk holdte ham. Næste gang, så kommer der til at gå flere timer før nogle skal komme og hilse på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2014

Bertris

farmor og faster holdte vores datter et par timer efter fødslen hvor de var på besøg kort. 
dagen efter kom to af oldeforældrene og holdte og nogle dage efter kom mine forældre og søskende og holdte også. 
De spurgte først om de måtte og det så jeg intet problem i.  
Ingen kom ligefrem og hev hende ud af armene på os, eller bare tog hende op uden videre

Anmeld

18. maj 2014

maria_wlt

Lillepigen2 skriver:

Hvornår blev jeres lille ny holdt af andre?

Hvornår af bedsteforældre?

Hvornår af søskende(jeres)?

Hvornår af venner og bekendte?

Jeg/Vi havde ingen regler for hvornår folk måtte holde dem

Dem der ville, måtte

Anmeld

18. maj 2014

Carina:-)

Vores har været indlagt på neo så der er gået nogen timer-dage inden andre end os har rort/holdt-Men det har jo været af nodvendighed og ikke fordi ingen måtte. 

Har intet prob. med at andre holder mine born,ville være ked af det hvis jeg ikke havde fået lov til at holde mit barnebarn så er glad for at min svigerdatter og son havde det ligesom mig . 

Anmeld

18. maj 2014

Bshizzle

Ved den store af mine drenge holdet bedsteforældrene ham 1 døgn efter.

(undtaget min Mor som kom springene få timer efter jeg havde født) 

Ved den lille dreng holdte Svigermor og Svigerinde ham 1 time efter han blev født, da de var med til fødslen 

Resten af de nærmeste kom døgnet efter. 

(Undtaget min Mor som endnu engang kom springene få timer efter fødslen). 

Jeg var/er ikke sart ang hvornår de holder dem.. 

Bare vi forældre havde holdt dem først 

Anmeld

18. maj 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Lillepigen2 skriver:

mine forældre og svigermor var med da min datter blev født, så de holdte hende efter få timer....

de venner og familie der besøgte os på sygehuset fik lov til at holde hende....

Anmeld

18. maj 2014

Mettefpigen

Med det samme :-) har aldrig haft et problem med at folk jeg kender har holdt Lukas :-)

Anmeld

18. maj 2014

Stivdie

Prinsessen var 1 1/2 Døgn gammel, da bedsteforældrene holdt hende første gang. Det meste af familien bor i den anden ende af landet, så derfor gik der lidt tid. Det er tradition i vores familie at folk holder første gang de ser.
Hun havde kolik, så der gik faktisk næsten 3 måneder før jeg havde det godt med at andre holdt hende. Næste gang tror jeg, at jeg vil følge min mave lidt mere.

Anmeld

20. maj 2014

Faby1989

Marts<3 skriver:

Da jeg havde født og vi kom op på barselsgangen, så faldt vi hurtigt i søvn(manglede en nattesøvn, plus det er ok hårdt og føde)

Jeg vågnede ved at min svigermor pludselig stod inde på stuen, og tog min søn med det samme. Derfra kom der gæster!

Jeg er aldrig helt kommet mig over det. Jeg følte slet ikke jeg havde nået og se, røre eller føle min søn. Det var så grænseoverskridende at hun sad med MIT nyfødte barn, og viste ham frem til mine forældre plus søskende... Blir helt ked af bare og snakke om det. Jeg havde det fint med folk holdte ham. Næste gang, så kommer der til at gå flere timer før nogle skal komme og hilse på...

Puha! Jeg får helt undt i min mave af og lære din oplevelse!! Håber du næste gang får lov til selv og holde DIT EGET barn! og at svigermor lige slapper lidt mere af!! 

Anmeld

20. maj 2014

Clisolka

Lillepigen2 skriver:

Få timer efter fødslen begge gange 

Dog var det specielt 2 gang, da storesøster kom forbi dagen efter, og holdte sin lillebror for første gang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.