Hvornår må man holde en nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2014

Matuk

Lillepigen2 skriver:

Hvornår blev jeres lille ny holdt af andre?

Hvornår af bedsteforældre?

Hvornår af søskende(jeres)?

Hvornår af venner og bekendte?

Adam blev holdt af sin bedstemor samme aften, som han blev født. 

Næste dag blev han holdt af min svoger og svigerinde og af bedstefar. 

Han blev holdt af venner når de kom på barselsvisit. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

lineog4

Dina blev født om aftenen og husker det som der var besøg af min mor og min mands søn dagen efter og de holdt hende begge to.

Både Lia, Liam og Linus blev holdt af deres søskende så snart de så dem - tror Liam og Linus kun var et par timer gammel, mens Lia var en nat. Husker det som de faldt til ro hos deres søskende for de kendte jo deres stemmer. Dina var 7 da vi fik Linus og hun måtte endda også bære ham fra begyndelsen.

Men det er jo op til en selv og barnet

Anmeld

14. maj 2014

Lukas&Liam<3

1. Gang holdte de ham alle sammen ved 1. Besøg på patient hotellet. 2. Gang fik folk ikke lov, følte mig ikke klar og følte heller ikke at han var klar. Kærestens familie gjorde det bare og det var vildt grænseoverskridende. Ved ikke hvad det var der gjorde at jeg følte han ikke var klar, men 1 uge senere blev vi indlagt med gulsot fordi han var alt for sløv, ved ikke om det var det jeg har kunne mærke

Anmeld

14. maj 2014

Lilotte87

Der gik 6 dage! På hospitalet ville min mand og jeg gerne, at det kun var os der holdte. Hun lå også kun i vuggen 10 minutter, resten lå hun hos os. Min mælk havde problemer med at løbe til, gjorde det på 5. dagen og på 6. dagen blev hun holdt. 

Nogle var fulde af forståelse andre slet ikke. 

Man skal gøre som man har det bedst med :-)

Anmeld

14. maj 2014

Pigent

Lillepigen2 skriver:

Ved min niece, fik bedsteforældre på farens side og hans søskende lov til at holde hende da hun var nogle timer gammel. Jeg fik selv lov til at holde hende da hun var en dag gammel hvornår resten af familien og venner har fået lov ved jeg ikke
Det bestemmer i jo selv

Anmeld

14. maj 2014

Laulund87

Som folk havde lyst til.. Det var jeg slet ikke sart med

Dog var hun meget syg og det første stykke tid var det en hånd der var sprittet af inde i kuvøsen.

Anmeld

15. maj 2014

JacobsMoar

Med den store væltede familien ind på sygehuset da han var et par timer gammel, der lå han hos mig.. De holdt ham da de kom på besøg de efterfølgende dage.. Venner ovs holdt ham når de var på besøg..
Med vores datter (9 dage) har det været det samme på sygehuset, dem der ville har holdt hende, men efter vi er kommet hjem er jeg blevet lidt mere sart.. Hun er nemmere at påvirke end storebror og bliver ret så ked og pyldret (når folk er gået) hvis hun bliver flyttet for meget rundt.. Så der har det været meget hvad jeg føler, vi havde bla et par venner på besøg, der ikke fik lov, kunne helt klart mærke på hende at hun havde brug for bare at ligge med næsen meget langt inde i mit bryst

Anmeld

15. maj 2014

Lullaby

Lillepigen2 skriver:

30 min efter fødslen.  Har født 3 gange og de sidste 2 gange har enten min svigermor/mor været med. Så efter fødslen og jeg har skullet på toilettet har de fået lov. Og derefter har det været naturligt at andre har holdt efter behov. Har dog holdt på at hun ikke skulle smides rundt.. 

Anmeld

18. maj 2014

Lillepigen2

Lilotte87 skriver:

Der gik 6 dage! På hospitalet ville min mand og jeg gerne, at det kun var os der holdte. Hun lå også kun i vuggen 10 minutter, resten lå hun hos os. Min mælk havde problemer med at løbe til, gjorde det på 5. dagen og på 6. dagen blev hun holdt. 

Nogle var fulde af forståelse andre slet ikke. 

Man skal gøre som man har det bedst med :-)

Det var præcist sådan vi gjorde også..

Anmeld

18. maj 2014

L&V

Lillepigen2 skriver:

Min søster var med til fødslen så han var ik mange minutter. Bedsteforældrene holdte ham da han var en dag lige som hans storesøster og venner/bekendte når de nu kom på barselsvisit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.