Jeg er selv pædagog i en børnehave! Og jo, når det har regnet meget mens vi var ude, eller inden vi gik ud, tjekker jeg børnenes ærmer, bukseben og strømper når vi kommer ind. Ikke alle 18 på én gang, men løbende fra vi kommer ind og som jeg får tid til det. Det er ikke fair at de skal gå med vådt tøj. Når det er sagt er det jo selvfølgelig en stor hjælp, når der er sørget for regntøj, gummistøvler, skfitetøj osv., hvilket desværre ikke er en selvfølge.
Med morhatten på, kan jeg virkelig godt følge dig TS. Jeg henter også ofte min søn, som lige nøjagtigt er blevet 3 år, med våde strømper og DRIVvåde kondisko. Der er ikke nogen der guider ham til at tage et på gummistøvler på, og det er muligt han selv bør kunne regne ud, at græsset er vådt og kondisko derfor er usmart (det synes jeg ikke han bør kunne....) men jeg har påtalt det 3 gange siden han startede 1. april..
Så nej - jeg synes ikke det er ok at de går og er våde, uanset hvordan man vender og drejer den. Selvfølgelig kan der være undtagelser, pædagoger er også kun mennesker, men det skal simpelthen ikke ske gang på gang og slet ikke når det påtales. Så må de gøre sig mere umage!
Anmeld