Våde tæer igen?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2014

Rødhætte

Anonym skriver:

Kan det virkelig være rigtigt, at jeg gang på gang skal hente mine børn der enten har drivvåde strømper eller bukser på?!

De er li blevet 3 og 4 år, og går i samme børnehave, 4 dage i sidste uge og begge dage i denne uge har de haft sjaskvåde strømper på, når jeg har hentet????

Kan det virkelig være rigtigt, at mine børn skal gå med våde fusser fra de kommer ind ca. kl 13-13.30 til jeg henter mellem 14.30-15.30?!

Selvfølgelig er det ikke okay. Bliv ved med at nævne det overfor pædagogerne. Til sidst skal de nok reagere og være  opmærksomme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

AnneBJ

Jeg er selv pædagog i en børnehave! Og jo, når det har regnet meget mens vi var ude, eller inden vi gik ud, tjekker jeg børnenes ærmer, bukseben og strømper når vi kommer ind. Ikke alle 18 på én gang, men løbende fra vi kommer ind og som jeg får tid til det. Det er ikke fair at de skal gå med vådt tøj. Når det er sagt er det jo selvfølgelig en stor hjælp, når der er sørget for regntøj, gummistøvler, skfitetøj osv., hvilket desværre ikke er en selvfølge.

Med morhatten på, kan jeg virkelig godt følge dig TS. Jeg henter også ofte min søn, som lige nøjagtigt er blevet 3 år, med våde strømper og DRIVvåde kondisko. Der er ikke nogen der guider ham til at tage et på gummistøvler på, og det er muligt han selv bør kunne regne ud, at græsset er vådt og kondisko derfor er usmart (det synes jeg ikke han bør kunne....) men jeg har påtalt det 3 gange siden han startede 1. april.. 

Så nej - jeg synes ikke det er ok at de går og er våde, uanset hvordan man vender og drejer den. Selvfølgelig kan der være undtagelser, pædagoger er også kun mennesker, men det skal simpelthen ikke ske gang på gang og slet ikke når det påtales. Så må de gøre sig mere umage!

Anmeld

15. maj 2014

Løvemor10

Jeg tror jeg ville snakke med mit barn om, at man kan blive syg af at gå med våde strømper.

Derfor skal de huske at mærke efter om strømperne er våde og hvis de er det skal de tage fat i en pædagog og/eller selv skifte strømper.

Jeg siger f.eks. til min søn om morgenen: "I dag er det meget koldt, så husk at tage termojakken på under regnjakken".

Eller: "I dag skal du huske at tage gummistøvler på, for der er meget mudret udenfor".

Jeg forstår din frustration, men du kan være helt sikker på, at pædagogerne gør det så godt de kan. 

Anmeld

15. maj 2014

Vik

Kunne det være fordi regntøj var ikke trukket over gummistøvlerne?? Vi har nu kæmpet med bh siden august om dette. Igen i mandags fik jeg et barn med total våde fødder og nu ligger hun syg derhjemme ! (( møg irriterende. Denne gang var vi 3 forældre som haft brokket os og jeg skrev en skilt "husk regntøj over støvlerne!!" Lad os se om det hjælper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.