Veninder med børn, hvordan får man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg får bare angst af at møde op til en hel gruppe. Det kan jeg slet ikke klare 

Men måske jeg kan søge efter en god veninde på nogle forum'er. Men synes bare hurtigt det bliver akavet. Prøvede på ungmor.dk og det blev aldrig rigtig til noget med de møder  

Og facebook vil jeg helst ikke bruge til at søge på, for det rager ikke min omgangskreds at jeg er i så desperat veninde med børn mangel at jeg simpelthen søger det på nettet 

Gruppen Unge mødre/gravide er en lukket gruppe, så din øvrige omgangskreds vil ikke kunne se hvad du slår op i den gruppe

Men ja, det kan da hurtigt blive en smule akavet at skulle møde et menneske man kun har skrevet sammen med. 

Men held og lykke med at få fundet nogle veninder med børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2014

Anonym trådstarter

TanyaGR skriver:

Gruppen Unge mødre/gravide er en lukket gruppe, så din øvrige omgangskreds vil ikke kunne se hvad du slår op i den gruppe

Men ja, det kan da hurtigt blive en smule akavet at skulle møde et menneske man kun har skrevet sammen med. 

Men held og lykke med at få fundet nogle veninder med børn

Mange tak 

Anmeld

8. maj 2014

CarinaSB

Anonym skriver:

Ja, lidt mærkværdig overskrift, men jeg mangler virkelig veninder med børn.

Jeg har en enkelt veninde som jeg tilfældigt fandt over facebook da vi begge var gravide, men hun bor langt pokker i vold - så vi ses max 1 gang om måneden.

Jeg er selv en lidt genert pige - i starten, og har lidt svært med det sociale på veninde-området. Så jeg har svært ved at henvende mig til fremmede med børn.

Jeg er selv ung. Så det er mest unge forældre (20 år +) jeg søger. Men hvor søren finder jeg det henne?

Jeg kunne godt bruge en god veninde, og min dreng kunne godt bruge en god kammerat til at ses med i weekenderne.

Har i fundet en god veninde efter i har fået børn, og hvor fandt i hende henne? 

Hvis du engang har lyst kan vi da mødes og tage et sted hen med ungerne? :) Jeg bor i Hobro og det tager ca 30 min med tog til Århus :)

Anmeld

8. maj 2014

Mor Christa

Anonym skriver:

Jeg er fra Aarhus

Ja, det er lidt noget andet at have veninder med børn. Jeg har mange veninder, men de forstår det ikke på samme måde, og børnevenlige udflugter er ikke så sjove for dem. Samt mit barn keder sig lidt når vi er på besøg rundt omkring, der er ikke særlig mange børnevenlige ting der, eller et andet barn at lege med. 

Præcis samme "problem" jeg også har :-)
Det må være ulempen ved at være de første i vennegruppen der får børn  
Jeg er godt nok ikke fra Århus, desværre

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

CarinaSB skriver:

Hvis du engang har lyst kan vi da mødes og tage et sted hen med ungerne? Jeg bor i Hobro og det tager ca 30 min med tog til Århus

Det vil jeg meget gerne Det kunne da være enormt hyggeligt! 

Ja, 30 minutter er ikke galt Tak fordi du henvendte dig  Skriver lige en Pb til dig 

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor Christa skriver:

Præcis samme "problem" jeg også har :-)
Det må være ulempen ved at være de første i vennegruppen der får børn  
Jeg er godt nok ikke fra Århus, desværre

Ja netop .. 

Øv, men det kunne sikkert have været hyggeligt at lære dig at kende  Tak fordi du tog dig tid til min tråd 

Anmeld

8. maj 2014

CarinaSB

Anonym skriver:

Det vil jeg meget gerne Det kunne da være enormt hyggeligt! 

Ja, 30 minutter er ikke galt Tak fordi du henvendte dig  Skriver lige en Pb til dig 

Det er bare super :)

Anmeld

8. maj 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Haha, ups ja! sikke en dum fejl.

Jeg bor i Aarhus 

Øv. Bor desværre selv i Odense, ellers var jeg helt frisk på lidt hygge (:

Men ellers måske melde sig til noget baby-svømning eller andet "holdsport" der passer til dit barns alder, se hvem du svinger bedst med og så invitere dem ud til en kop kaffe?

Anmeld

8. maj 2014

Loa

Anonym skriver:

Men måske jeg kan søge efter en god veninde på nogle forum'er. Men synes bare hurtigt det bliver akavet. Prøvede på ungmor.dk og det blev aldrig rigtig til noget med de møder  

Og facebook vil jeg helst ikke bruge til at søge på, for det rager ikke min omgangskreds at jeg er i så desperat veninde med børn mangel at jeg simpelthen søger det på nettet 

Bare lige en indskudt sætning, synes overhovedet ikke det er desperat at lede efter veninder via nettet. Tror der er mange flere derude der gør det end du tror.
Og tror der er endnu flere som savner veninder men som ikke gør så meget for at lede....
Så du er bestemt ikke den eneste...

Anmeld

8. maj 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Du kan evt. gøre det, at du melder dig ind i en lukket gruppe på fb - så kan dine venner kun se at du er medlem af gruppen, men ikke se hvad der bliver skrevet 

Nu ved jeg ikke hvor gammelt dit barn er, men måske småsnakke med nogle andre forældre i vuggestue/børnehave - sådan har vi fået kontakt til mange omkring os  Samtidigt har det den fordel, at børnene kan lege sammen  F.eks. en "legedate" 

Som Loa skriver, så synes jeg heller ikke det er desperat, at lede efter veninder på nettet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.