Veninder med børn, hvordan får man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
20 svar
4 synes godt om
8. maj 2014

Anonym trådstarter

Ja, lidt mærkværdig overskrift, men jeg mangler virkelig veninder med børn.

Jeg har en enkelt veninde som jeg tilfældigt fandt over facebook da vi begge var gravide, men hun bor langt pokker i vold - så vi ses max 1 gang om måneden.

Jeg er selv en lidt genert pige - i starten, og har lidt svært med det sociale på veninde-området. Så jeg har svært ved at henvende mig til fremmede med børn.

Jeg er selv ung. Så det er mest unge forældre (20 år +) jeg søger. Men hvor søren finder jeg det henne?

Jeg kunne godt bruge en god veninde, og min dreng kunne godt bruge en god kammerat til at ses med i weekenderne.

Har i fundet en god veninde efter i har fået børn, og hvor fandt i hende henne? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Jeg har en enkelt veninde som jeg tilfældigt fandt over facebook da vi begge var gravide, men hun bor langt pokker i vold - så vi ses max 1 gang om måneden.

Jeg er selv en lidt genert pige - i starten, og har lidt svært med det sociale på veninde-området. Så jeg har svært ved at henvende mig til fremmede med børn.

Jeg er selv ung. Så det er mest unge forældre (20 år +) jeg søger. Men hvor søren finder jeg det henne?

Jeg kunne godt bruge en god veninde, og min dreng kunne godt bruge en god kammerat til at ses med i weekenderne.

Hvilken by bor du i? Måske er det nemmere at henvise til steder man kender, hvis man har en ca. ide om din lokation (:

Anmeld

8. maj 2014

LilleChelle

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig - men jeg er også ked af ikke at have andre veninder med børn, andet end den søde Line Aabye, der desværre bor halvanden times kørsel fra mig  

Anmeld

8. maj 2014

Mor Christa

Kan ellers fortælle dig at jeg har det på samme måde som dig Der er ikke mange af mine veninder der har børn, og jeg kan godt mærke at jeg også ønsker venner/veninder der er samme sted i livet som jeg selv er

Hvor er du fra?

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

LilleSmølf skriver:

Hvilken by bor du i? Måske er det nemmere at henvise til steder man kender, hvis man har en ca. ide om din lokation (:

Haha, ups ja! sikke en dum fejl.

Jeg bor i Aarhus 

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig - men jeg er også ked af ikke at have andre veninder med børn, andet end den søde Line Aabye, der desværre bor halvanden times kørsel fra mig  

Det er faktisk ret deprimerende. Man kan ikke rigtig dele sin børne-glæde med nogen eller lave børne-venlige udflugter 

Anmeld

8. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg har personligt fundet en lille flok veninder i mit nærområde gennem min-mave.dk 

Der var en af dem der startede en søgning på unge gravide i Silkeborg og nu er vi en flok på ca 8 styks der mødes fra tid til anden mens vi venter på at vores bebser kommer ud til os

Min pointe er, at hvis du tør lave en tråd der specifikt søger efter unge med børn i dit område så kan du altså være heldig at få bid
Ellers vil jeg anbefale fb-gruppen Unge mødre/gravide. - Der er unge kvinder fra hele landet og der er ind i mellem nogen der arrangere gåture eller café-besøg

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor Christa skriver:

Kan ellers fortælle dig at jeg har det på samme måde som dig Der er ikke mange af mine veninder der har børn, og jeg kan godt mærke at jeg også ønsker venner/veninder der er samme sted i livet som jeg selv er

Hvor er du fra?

Jeg er fra Aarhus

Ja, det er lidt noget andet at have veninder med børn. Jeg har mange veninder, men de forstår det ikke på samme måde, og børnevenlige udflugter er ikke så sjove for dem. Samt mit barn keder sig lidt når vi er på besøg rundt omkring, der er ikke særlig mange børnevenlige ting der, eller et andet barn at lege med. 

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

TanyaGR skriver:

Jeg har personligt fundet en lille flok veninder i mit nærområde gennem min-mave.dk 

Der var en af dem der startede en søgning på unge gravide i Silkeborg og nu er vi en flok på ca 8 styks der mødes fra tid til anden mens vi venter på at vores bebser kommer ud til os

Min pointe er, at hvis du tør lave en tråd der specifikt søger efter unge med børn i dit område så kan du altså være heldig at få bid
Ellers vil jeg anbefale fb-gruppen Unge mødre/gravide. - Der er unge kvinder fra hele landet og der er ind i mellem nogen der arrangere gåture eller café-besøg

Jeg får bare angst af at møde op til en hel gruppe. Det kan jeg slet ikke klare 

Men måske jeg kan søge efter en god veninde på nogle forum'er. Men synes bare hurtigt det bliver akavet. Prøvede på ungmor.dk og det blev aldrig rigtig til noget med de møder  

Og facebook vil jeg helst ikke bruge til at søge på, for det rager ikke min omgangskreds at jeg er i så desperat veninde med børn mangel at jeg simpelthen søger det på nettet 

Anmeld

8. maj 2014

mor88

Legepladsee, legelande, zoo osv eller på skolen/arbejdspladsen vi har faktisk mødt to af vores bedste vennepar med børn på legepladser men det kræver så også at man tør spørge om de har lyst til at lave en legeaftale eller lignende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.