nogle der har oplevet dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2014

MissTas

Frk.S skriver:

Jeg har ingen erfaring, men ville ikke gå uden en kram.

Puha, det er bare ikke sjovt at gå og være bange for at der er noget galt med ens dyrebareste. 

Håber det bedste for din lille datter... at det er fuldstændig harmløst.

Masser af tanker og krydsede fingre fra mig. 

Tusind tak

men nej, der er intet værre end når ens små fejler noget eller muligvis fejler noget. Håber også på det er bare er sådan hun er og at det ikke har nogen form for betydning for hende.

Heldigvis i morgen hun skal tjekkes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2014

L&V

MissTas skriver:

Hej piger..

Jeg skriver dette i håb om at hører fra jer omkring egne erfaringer/oplevelser med dette, eller bare få et trøstende ord med på vejen.

Sagen er den at jeg i 2-3 ugers tid observerede at min datter blev cyanotisk omkring læber og negle 2-4 gange dagligt. Specielt ved aktivitet og når hun spiser. Jeg kontakede egen læge, som selvfølgelig mente hun skulle ses nu og her.

Han mente ikke han havde erfaring nok på området og har sendt os videre til børneafdelingen hvor vi skal op på fredag til videre udredning.

Udover cyanosen er hun meget mere træt end hun plejer at være og sover meget mere end hun plejer. Selv dagplejen har nævnt det for os og siger hun er meget svær at vække fra middagslur, hvilket hun ikke plejer at være. Hun plejer at være den første der vågner og sover maks 1,5 time til middag. Nu strækker luren sig gerne 3-4 timer og skal stadig vækkes.

Er begyndt at blive mere urolig nu hvor folk ude fra siger at hun er noget mere træt end ellers hvilket også gør at hun lettere bliver irriteret og pylret

Udover dette stortrives hun jo.. er glad og tilfreds, spiser og drikker som vanligt og leger også som hun plejer, bare hun bliver hurtigere træt. Hun har altid lagt en anelse lavt på vækstkurven og har haft 2 dyk på kurven.

vejer 11,6 kg og er 87 cm. Hun er 2 år og 2 mrd.

nogle der har prøvet noget lign. ? er urolig for om min lille pige fejler noget alvorligt

ser bare frem til fredag, så vi kan få afklaret nogle ting. Tak fordi du læste med

Min datter har meget af det samme hun er bare endnu mindre og er gået fra at ligge over kurve som 10mdr til at ligge uden for kurve som 2 1/2årig. Vi har været alle undersøgelser igennem. Hjerte ( en lille muslyd der forsvinder) lunger (en smugle astma) blodprøver ( let d vitamin mangel men ellers fin) så alt i alt ingen synlig forklaring. Vægten stod stille i knap 1år og hun voksede ganske lidt men så længe hun voksede så de det ik som alvorligt men vi blev fulgt hvert 3 månede, senere hvert 6 og efter vores sidste besøg hvor hun var vokset en masse i forhold til hva der er meget for hende og havde tahet over 1kg på blev vi afsluttet. Hun bliver nok ik kæmpe men hva det er vi heller ik.

Det er fint i er obs på det og det giver lidt ro at man får dem tjekket men ja måske finder de aldrig svaret. Det med søvnen ka os sagtens skyldes hendes naturlige udvikling

Anmeld

8. maj 2014

Mutti2

MissTas skriver:

tusind tak for dit svar ! du har ikke trådt mig over tæerne hvert fald

men ja, ved godt man ikke skal læse om en helt masse, men er selv snart færdiguddannet sygeplejerske, så ved jo selv lidt om det i og med jeg også arbejder på en børneafdeling, så derfor løber tankerne også mere.

Ved jo også godt at det slet ikke behøver være noget, men når ens datter bare ikke er som hun plejer og hun ikke altid er blevet blå om læber og negle, så bliver man bekymret. Men heldigvis i morgen at en børnelæge skal kigge på hende

Absolut, og det har du også god grund til at være.
Og sjovt nok, når det gælder ens børn, ryger alt sundhedsfaglig uddannelse og viden ud til højre, og man er 100 % (bekymret) MOR

Hvordan går det med hende? Har der været flere episoder?

Stort kram til dig

Anmeld

8. maj 2014

4xGreve

MissTas skriver:

Hej piger..

Jeg skriver dette i håb om at hører fra jer omkring egne erfaringer/oplevelser med dette, eller bare få et trøstende ord med på vejen.

Sagen er den at jeg i 2-3 ugers tid observerede at min datter blev cyanotisk omkring læber og negle 2-4 gange dagligt. Specielt ved aktivitet og når hun spiser. Jeg kontakede egen læge, som selvfølgelig mente hun skulle ses nu og her.

Han mente ikke han havde erfaring nok på området og har sendt os videre til børneafdelingen hvor vi skal op på fredag til videre udredning.

Udover cyanosen er hun meget mere træt end hun plejer at være og sover meget mere end hun plejer. Selv dagplejen har nævnt det for os og siger hun er meget svær at vække fra middagslur, hvilket hun ikke plejer at være. Hun plejer at være den første der vågner og sover maks 1,5 time til middag. Nu strækker luren sig gerne 3-4 timer og skal stadig vækkes.

Er begyndt at blive mere urolig nu hvor folk ude fra siger at hun er noget mere træt end ellers hvilket også gør at hun lettere bliver irriteret og pylret

Udover dette stortrives hun jo.. er glad og tilfreds, spiser og drikker som vanligt og leger også som hun plejer, bare hun bliver hurtigere træt. Hun har altid lagt en anelse lavt på vækstkurven og har haft 2 dyk på kurven.

vejer 11,6 kg og er 87 cm. Hun er 2 år og 2 mrd.

nogle der har prøvet noget lign. ? er urolig for om min lille pige fejler noget alvorligt

ser bare frem til fredag, så vi kan få afklaret nogle ting. Tak fordi du læste med

Hvad angår vægt og størrelse er jeg ikke den rigtige at spøger - min datter var lille bitte og min søn kæmpe stor han er nu 2 år og 3 mdr. og vejer 14.5kg og måler 98 cm.

Min datter var også i en periode en meget træt pige, hun blev flere gange om dagen blå rundt om mund og øjne, nogen gange negle, og hun var bagud i udvikling mm. - Hun havde en stor åbenstående ductus (et foster hul alle børn fødes med men som gerne skal lukke første gang de trækker vejeret og skriger dog er det ikke ved alle børn det gør det, ved nogen er det i så mild en grad at de kan leve med det) det er sjældent farligt (min datter var 10 mdr. før hun blev opereret for det og det forgik via. kikker operation) men kan give symptomer.

Slet ikke nogen der har nævnt for jer hvad det kan være?

Jeg krydser finger for jer og håber i snart er på den anden side af denne skræmmende periode.

Anmeld

8. maj 2014

MissTas

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Min datter har meget af det samme hun er bare endnu mindre og er gået fra at ligge over kurve som 10mdr til at ligge uden for kurve som 2 1/2årig. Vi har været alle undersøgelser igennem. Hjerte ( en lille muslyd der forsvinder) lunger (en smugle astma) blodprøver ( let d vitamin mangel men ellers fin) så alt i alt ingen synlig forklaring. Vægten stod stille i knap 1år og hun voksede ganske lidt men så længe hun voksede så de det ik som alvorligt men vi blev fulgt hvert 3 månede, senere hvert 6 og efter vores sidste besøg hvor hun var vokset en masse i forhold til hva der er meget for hende og havde tahet over 1kg på blev vi afsluttet. Hun bliver nok ik kæmpe men hva det er vi heller ik.

Det er fint i er obs på det og det giver lidt ro at man får dem tjekket men ja måske finder de aldrig svaret. Det med søvnen ka os sagtens skyldes hendes naturlige udvikling

Det har du helt ret i og håber bestemt heller ikke der er noget! Men cyanose er ikke normalt med mindre der er et eller andet! Det var hvad min egenlæge sagde.. Det er jo ikke normalt pludselig at blive helt blå :/

dejligt i er ovre jeres og at hun trives ��

Anmeld

8. maj 2014

MissTas

Putte-mor skriver:

Absolut, og det har du også god grund til at være.
Og sjovt nok, når det gælder ens børn, ryger alt sundhedsfaglig uddannelse og viden ud til højre, og man er 100 % (bekymret) MOR

Hvordan går det med hende? Har der været flere episoder?

Stort kram til dig

Ja og sådan skal en rigtig mor være  Jamen hun er fortsat meget træt og blir blå jævnligt i løbet af dagen. Det der er blevet værre det er at det er blevet så tydeligt t selv dagplejen er begyndt at gøre opmærksom på det, hvilket de ikke har gjort tidligere :/

Anmeld

8. maj 2014

MissTas

4xGreve skriver:

Hvad angår vægt og størrelse er jeg ikke den rigtige at spøger - min datter var lille bitte og min søn kæmpe stor han er nu 2 år og 3 mdr. og vejer 14.5kg og måler 98 cm.

Min datter var også i en periode en meget træt pige, hun blev flere gange om dagen blå rundt om mund og øjne, nogen gange negle, og hun var bagud i udvikling mm. - Hun havde en stor åbenstående ductus (et foster hul alle børn fødes med men som gerne skal lukke første gang de trækker vejeret og skriger dog er det ikke ved alle børn det gør det, ved nogen er det i så mild en grad at de kan leve med det) det er sjældent farligt (min datter var 10 mdr. før hun blev opereret for det og det forgik via. kikker operation) men kan give symptomer.

Slet ikke nogen der har nævnt for jer hvad det kan være?

Jeg krydser finger for jer og håber i snart er på den anden side af denne skræmmende periode.

Dejligt med lidt erfaringer og håber alt gik som det skulle ved jer! 

Nej, der er ingen der har nævnt noget! Egen læge sagde hjerte eller lunger, men ville ikke udtale sig for meget da det ikke var hans kompetence område, hvilket er fair nok. Men cyanose hænger sammen med kredsløbet og cirkulationen, så kan ikke umiddelbart se det skulle være andet hvis der er noget..

Anmeld

8. maj 2014

TNBC

MissTas skriver:

jep, det er sådan vi oplever det. Derudover har hun siden hun var 8 mrd. haft en meget udspilet mave også og har det stadig.. ellers er det som du beskriver det.

vi har ikke fået noget at vide af lægen endnu, da vores egen læge ikke turde sige noget og synes hun skulle ses af børnelæger, som havde mere forstand på det område.

og tak for hjælpen

Bliver hendes tunge blå?

Åndedragsproblemer?

Anmeld

8. maj 2014

MissTas

Yurie skriver:

Bliver hendes tunge blå?

Åndedragsproblemer?

Har faktisk ikke lagt mærke til om tungen bliver det? Hmm.. 

Men hendes negle, læber og rundt om øjnene.. Nej, døjer ikke med at få vejret. Hun virker upåvirket når det sker 

Anmeld

8. maj 2014

TNBC

MissTas skriver:

Har faktisk ikke lagt mærke til om tungen bliver det? Hmm.. 

Men hendes negle, læber og rundt om øjnene.. Nej, døjer ikke med at få vejret. Hun virker upåvirket når det sker 

Tjek om tungen bliver blå..

Jeg snakkede med lægen i går, som siger at det er meget vigtigt at det bliver tjekket, som du også gør. Det kan være enten hjerte eller lunger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.