MissTas skriver:
Hej piger..
Jeg skriver dette i håb om at hører fra jer omkring egne erfaringer/oplevelser med dette, eller bare få et trøstende ord med på vejen.
Sagen er den at jeg i 2-3 ugers tid observerede at min datter blev cyanotisk omkring læber og negle 2-4 gange dagligt. Specielt ved aktivitet og når hun spiser. Jeg kontakede egen læge, som selvfølgelig mente hun skulle ses nu og her.
Han mente ikke han havde erfaring nok på området og har sendt os videre til børneafdelingen hvor vi skal op på fredag til videre udredning.
Udover cyanosen er hun meget mere træt end hun plejer at være og sover meget mere end hun plejer. Selv dagplejen har nævnt det for os og siger hun er meget svær at vække fra middagslur, hvilket hun ikke plejer at være. Hun plejer at være den første der vågner og sover maks 1,5 time til middag. Nu strækker luren sig gerne 3-4 timer og skal stadig vækkes.
Er begyndt at blive mere urolig nu hvor folk ude fra siger at hun er noget mere træt end ellers hvilket også gør at hun lettere bliver irriteret og pylret 
Udover dette stortrives hun jo.. er glad og tilfreds, spiser og drikker som vanligt og leger også som hun plejer, bare hun bliver hurtigere træt. Hun har altid lagt en anelse lavt på vækstkurven og har haft 2 dyk på kurven.
vejer 11,6 kg og er 87 cm. Hun er 2 år og 2 mrd.
nogle der har prøvet noget lign. ? er urolig for om min lille pige fejler noget alvorligt 

ser bare frem til fredag, så vi kan få afklaret nogle ting. Tak fordi du læste med
Hvad angår vægt og størrelse er jeg ikke den rigtige at spøger - min datter var lille bitte og min søn kæmpe stor han er nu 2 år og 3 mdr. og vejer 14.5kg og måler 98 cm.
Min datter var også i en periode en meget træt pige, hun blev flere gange om dagen blå rundt om mund og øjne, nogen gange negle, og hun var bagud i udvikling mm. - Hun havde en stor åbenstående ductus (et foster hul alle børn fødes med men som gerne skal lukke første gang de trækker vejeret og skriger dog er det ikke ved alle børn det gør det, ved nogen er det i så mild en grad at de kan leve med det) det er sjældent farligt (min datter var 10 mdr. før hun blev opereret for det og det forgik via. kikker operation) men kan give symptomer.
Slet ikke nogen der har nævnt for jer hvad det kan være?
Jeg krydser finger for jer og håber i snart er på den anden side af denne skræmmende periode.