nogle der har oplevet dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.794 visninger
21 svar
2 synes godt om
7. maj 2014

MissTas

Hej piger..

Jeg skriver dette i håb om at hører fra jer omkring egne erfaringer/oplevelser med dette, eller bare få et trøstende ord med på vejen.

Sagen er den at jeg i 2-3 ugers tid observerede at min datter blev cyanotisk omkring læber og negle 2-4 gange dagligt. Specielt ved aktivitet og når hun spiser. Jeg kontakede egen læge, som selvfølgelig mente hun skulle ses nu og her.

Han mente ikke han havde erfaring nok på området og har sendt os videre til børneafdelingen hvor vi skal op på fredag til videre udredning.

Udover cyanosen er hun meget mere træt end hun plejer at være og sover meget mere end hun plejer. Selv dagplejen har nævnt det for os og siger hun er meget svær at vække fra middagslur, hvilket hun ikke plejer at være. Hun plejer at være den første der vågner og sover maks 1,5 time til middag. Nu strækker luren sig gerne 3-4 timer og skal stadig vækkes.

Er begyndt at blive mere urolig nu hvor folk ude fra siger at hun er noget mere træt end ellers hvilket også gør at hun lettere bliver irriteret og pylret

Udover dette stortrives hun jo.. er glad og tilfreds, spiser og drikker som vanligt og leger også som hun plejer, bare hun bliver hurtigere træt. Hun har altid lagt en anelse lavt på vækstkurven og har haft 2 dyk på kurven.

vejer 11,6 kg og er 87 cm. Hun er 2 år og 2 mrd.

nogle der har prøvet noget lign. ? er urolig for om min lille pige fejler noget alvorligt

ser bare frem til fredag, så vi kan få afklaret nogle ting. Tak fordi du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

Bak

MissTas skriver:

Hej piger..

Jeg skriver dette i håb om at hører fra jer omkring egne erfaringer/oplevelser med dette, eller bare få et trøstende ord med på vejen.

Sagen er den at jeg i 2-3 ugers tid observerede at min datter blev cyanotisk omkring læber og negle 2-4 gange dagligt. Specielt ved aktivitet og når hun spiser. Jeg kontakede egen læge, som selvfølgelig mente hun skulle ses nu og her.

Han mente ikke han havde erfaring nok på området og har sendt os videre til børneafdelingen hvor vi skal op på fredag til videre udredning.

Udover cyanosen er hun meget mere træt end hun plejer at være og sover meget mere end hun plejer. Selv dagplejen har nævnt det for os og siger hun er meget svær at vække fra middagslur, hvilket hun ikke plejer at være. Hun plejer at være den første der vågner og sover maks 1,5 time til middag. Nu strækker luren sig gerne 3-4 timer og skal stadig vækkes.

Er begyndt at blive mere urolig nu hvor folk ude fra siger at hun er noget mere træt end ellers hvilket også gør at hun lettere bliver irriteret og pylret

Udover dette stortrives hun jo.. er glad og tilfreds, spiser og drikker som vanligt og leger også som hun plejer, bare hun bliver hurtigere træt. Hun har altid lagt en anelse lavt på vækstkurven og har haft 2 dyk på kurven.

nogle der har prøvet noget lign. ? er urolig for om min lille pige fejler noget alvorligt

ser bare frem til fredag, så vi kan få afklaret nogle ting. Tak fordi du læste med

Stort kram og god bedring. Håber ikke det er noget alvorligt. Kan desværre ikke hjælpe.

Anmeld

7. maj 2014

MissTas

Bak skriver:

Stort kram og god bedring. Håber ikke det er noget alvorligt. Kan desværre ikke hjælpe.

tak for det håber jeg bestemt heller ikke..

Anmeld

7. maj 2014

Mother-love

MissTas skriver:

Hej piger..

Kan godt forstå du er urolig.
Ved ikke rigtig noget om den slags.

Men til isabellas 2 års undersøgelse vejede hun 10,5 kg og var 83 cm.
Så synes bestemt ikke hun ligger i den lille ende.

Vi fik afvide at hun godt måtte veje lidt mere. Men ellers var hun fin og sund og rask.

Men Isabella følger rigtig godt med nu

Anmeld

7. maj 2014

MissTas

Havanagila skriver:

Kan godt forstå du er urolig.
Ved ikke rigtig noget om den slags.

Men til isabellas 2 års undersøgelse vejede hun 10,5 kg og var 83 cm.
Så synes bestemt ikke hun ligger i den lille ende.

Vi fik afvide at hun godt måtte veje lidt mere. Men ellers var hun fin og sund og rask.

Men Isabella følger rigtig godt med nu

min datter lå ca. 1,5-2 kg for lavt på kurven i forhold til hendes højde og i forhold til hvordan hun tiligere har lagt .. men heller ikke hendes vægt jeg er bekymret for, mere fordi man efterhånden kan koble flere og flere af hendes symptomer sammen :/

ved de er obs noget hjerte/lunge sygdom da det giver de symptomer.. og samtidig har jeg en fætter der er født med en kæmpe hjertefejl.

Anmeld

7. maj 2014

TNBC

MissTas skriver:

Hej piger..

Jeg vil gerne høre med den læge jeg bor hos, hvis jeg kan forklare det ordentligt på engelsk.

Hvad har du fået af vide af lægerne?

Jeg skal være helt sikker på at jeg forstår det helt.

Hun bliver cyanotisk omkring læber og negle 2-4 gange om dagen, hun sover rigtigt meget, meget træt, bliver pylret og irriteret.
Er ellers normal, men bliver hurtigt træt.

Er en smule undervægtig for sin højde?

Anmeld

8. maj 2014

Mutti2

Søde søde MissTas.

Først og fremmest håber jeg inderligt at du får en god bedsked fra lægerne.
Hvis de havde en mistanke om at det var meget alvorligt, ville de ikke udsætte det til fredag, så krydser for at de kan berolige dig på fredag med en forklaring.

Men pas nu på, ikke at søge for meget på nettet, og får for mange skræmmende svar. Det kan skabe større bekymringer end hvad der forhåbeligt er nødvendig.

Jeg forstår dog udemærket dine bekymringer. Vores børn er bare vores et og alt, og hvis vores mavefornemmelse siger noget er galt, er det absolut den du skal lytte til.
Hvis du på den mindste måde føler at det bliver værre, eller lign. så ring op til dem på afdelingen, og måske få lidt ro i sindet, ved at høre om hvordan de mener du skal forholde dig.

Hvor ville jeg dog ønske, jeg kunne hjælpe mere end bare skrive her. krydser alt hvad jeg kan for jer, og håber inderligt at det kommer til at gå godt.

Håber ikke mit indlæg på nogen måder træder nogen over tæerne. Det er absolut ikke min intention.

Stort knus

Anmeld

8. maj 2014

Frk.S

Jeg har ingen erfaring, men ville ikke gå uden en kram.

Puha, det er bare ikke sjovt at gå og være bange for at der er noget galt med ens dyrebareste. 

Håber det bedste for din lille datter... at det er fuldstændig harmløst.

Masser af tanker og krydsede fingre fra mig. 

Anmeld

8. maj 2014

MissTas

Yurie skriver:

Jeg vil gerne høre med den læge jeg bor hos, hvis jeg kan forklare det ordentligt på engelsk.

Hvad har du fået af vide af lægerne?

Jeg skal være helt sikker på at jeg forstår det helt.

Hun bliver cyanotisk omkring læber og negle 2-4 gange om dagen, hun sover rigtigt meget, meget træt, bliver pylret og irriteret.
Er ellers normal, men bliver hurtigt træt.

Er en smule undervægtig for sin højde?

jep, det er sådan vi oplever det. Derudover har hun siden hun var 8 mrd. haft en meget udspilet mave også og har det stadig.. ellers er det som du beskriver det.

vi har ikke fået noget at vide af lægen endnu, da vores egen læge ikke turde sige noget og synes hun skulle ses af børnelæger, som havde mere forstand på det område.

og tak for hjælpen

Anmeld

8. maj 2014

MissTas

Putte-mor skriver:

Søde søde MissTas.

Først og fremmest håber jeg inderligt at du får en god bedsked fra lægerne.
Hvis de havde en mistanke om at det var meget alvorligt, ville de ikke udsætte det til fredag, så krydser for at de kan berolige dig på fredag med en forklaring.

Men pas nu på, ikke at søge for meget på nettet, og får for mange skræmmende svar. Det kan skabe større bekymringer end hvad der forhåbeligt er nødvendig.

Jeg forstår dog udemærket dine bekymringer. Vores børn er bare vores et og alt, og hvis vores mavefornemmelse siger noget er galt, er det absolut den du skal lytte til.
Hvis du på den mindste måde føler at det bliver værre, eller lign. så ring op til dem på afdelingen, og måske få lidt ro i sindet, ved at høre om hvordan de mener du skal forholde dig.

Hvor ville jeg dog ønske, jeg kunne hjælpe mere end bare skrive her. krydser alt hvad jeg kan for jer, og håber inderligt at det kommer til at gå godt.

Håber ikke mit indlæg på nogen måder træder nogen over tæerne. Det er absolut ikke min intention.

Stort knus

tusind tak for dit svar ! du har ikke trådt mig over tæerne hvert fald

men ja, ved godt man ikke skal læse om en helt masse, men er selv snart færdiguddannet sygeplejerske, så ved jo selv lidt om det i og med jeg også arbejder på en børneafdeling, så derfor løber tankerne også mere.

Ved jo også godt at det slet ikke behøver være noget, men når ens datter bare ikke er som hun plejer og hun ikke altid er blevet blå om læber og negle, så bliver man bekymret. Men heldigvis i morgen at en børnelæge skal kigge på hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.