Hjaltes vej til verdenen ! (meget lang!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2014

Mie89

M (: skriver:

Sikke en lille lækkermås (med verdens bedste navn) 

Ja det er bare det skønneste navn !  Vi var slet ikke i tvivl da vi så ham, at det var en lille Hjalte ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Puha sikke en omgang. Kæmpe tillykke med ham!!

hvor er han dog bare dejlig

Anmeld

5. maj 2014

LinLin

Tillykke!

Anmeld

5. maj 2014

Babydrøm

Mie89 skriver:

Så kunne jeg endelig tage mig sammen til at få lavet en fødselsberetning af Hjaltes fødsel ! Han er født fredag d. 11.4.14 kl 22.10 (40+2)

Det hele startede med at jeg begyndte at have uregelmæssige veer on/off fra tirsdag aften d. 8/4 (39+6) og tidligt torsdag morgen var de blevet regelmæssige og kom på et interval der hed 5-6 min. Jeg satte min forlovede (Allan) i gang med at pakke de sidste ting, da vi jo troede at det var et spørgsmål om tid før at vi skulle af sted til fødegangen - men lige pludselig gik veerne i sig selv! Øv ! 

Jeg havde tilfældigvis en allerede aftalt jordemoderkonsultation om formiddagen, og blev tjekket indvendig. Dommen var 2 cm blød livmoderhals og 1-2 fingre åben . Jordemoderen sagde dog, at hun ville være overrasket hvis jeg ikke havde født inden ugens udgang! Så vi tog hjem og tilbragte resten af dagen i venteposition på sofaen ! Lejede 3 film i blockbuster og væddede om hvor mange vi ville nå at se inden vi skulle af sted . Jeg vandt - vi så alle tre film ! Dog var veerne startet en smule op igen hen på eftermiddagen og vi gik tidligt i seng og krydsede fingre om at de ville tage til i løbet af natten ! Hvilket de gjorde! Yay! 

Tidligt fredag morgen er veerne taget så meget til at jeg vækker Allan, så han kunne komme i bad og få noget mad. Jeg smuttede også selv under bruseren, og nøøøj hvor var det varme vand bare dejligt! Jeg stod under bruseren i en times tid, indtil veerne var så kraftige og kom så ofte at Allan beordrede mig at ringe til min JM (jeg var under kendt jordemoderordning, og skulle derfor ikke ringe direkte til FG). Hun havde godt hørt fra den JM der undersøgte mig dagen før, at der var gang i noget, så jeg nåede knap nok at fortælle hvordan det hele stod til, før hun sagde at vi bare skulle mødes inde på fødegangen om én times tid. Da vi ikke har bil, fik min kæreste ringet efter min far, som skulle køre os til sygehuset og af sted det gik!

Vi ankom på FG omkring kl 10. Jeg bliver undersøgt af min JM (Helle) og en JM-studerende (Jane) og heldigvis er jeg de gyldne 4 cm åben! Hurra! De er i tvivl om hvordan Hjalte ligger med hovedet, og scanner derfor maven, men de virker dog ikke til at blive meget klogere og vælger at se tiden lidt an. Vi bliver vist hen til vores fødestue og jeg kommer med det samme ind under bruseren at stå, da det jo havde fungeret så godt tidligere mod smerterne. Kl 12.05 bliver jeg igen tjekket, og jeg er nu 5 cm åben og må komme i fødekaret - det havde jeg virkelig glædet mig til! Jeg er efterhånden rigtig afkræftet og kan tydeligt mærke at jeg ikke rigtig har sovet i 3 dage. Vandet er sindsygt dejligt i ve-pauserne, men desværre finder jeg det ikke rigtig smertelindrende under veerne. Jeg konsulterer derfor med Jane og Helle, og vi bliver enige om at jeg skal have lagt epidural, så jeg kan få en hvilepause og samle energi til resten af fødslen! Søren-superhelt (narkoselægen) ankommer til fødestuen kl 15 og får forholdsvis nemt anlagt epiduralen, der virker mere eller mindre med det samme! Sikke en lettelse! De er dog bekymret for mit blodtryk der daler hurtigt, og jeg får derfor noget medicin for dette. Jeg sender min kæreste ud for at få noget mad, og jeg klemmer også selv lidt banan og et stykke toastbrød ned (ikke fordi jeg har lyst dog!) Omkring kl 16.00 begynder jeg at mærke pressetrangen og kl 17.25 beslutter Helle sig for at tage vandet, for at sætte lidt skub i tingene, jeg er på dette tidspunkt 7 cm åben. Fostervandet er desværre grønt og de begynder derfor at holde ekstra øje med Hjalte (med blodprøver i hovedbunden). Hjalte vil stadig ikke trænge længere ned i mit bækken og står i øvrigt i en lidt skæv vinkel. Kl 19 får jeg derfor anlagt ve-drop og det hjælper heldigvis på det.  Pressetrangen er virkelig slem på det her tidspunkt, og jeg må virkelig kæmpe for at stå i mod (men det går ikke så godt ). Helle giver mig lov til at presse mig til de sidste cm og kl 20.50 er jeg endelig 10 cm åben og må for alvor presse! Det bliver en meget lang presseperiode, da han ligger som han gør, og kl 22.00  tager de endnu engang en blodprøve på ham - den viser desværre at han er for stresset og mangler ilt! Helle begynder at forklare mig og Allan at de er nødt til at sætte sugekop på, da Hjalte bare skal ud med det samme. I løbet af få minutter er der lige pludselig 3 børnelæger til stede på fødestuen, der alle står klar til at tjekke Hjalte med det samme han er ude.  Jeg får anlagt koppen (AV FOR HELVEDE I SATAN!) og nej nej det var ikke den søde plastikcup - det var den hårde kolde metal kop. Fra koppen er anlagt og til Hjalte er ude går der 7 minutter - han er født kl 22.10! 

Jeg får ham hurtigt op på brystet, mens navlesnoren bliver klippet og derefter bliver han taget over og suget for slim og snask og de begynder at tjekke ham efter i sømmene. De beslutter at tage ham med op på neonatal, da de ville være sikker på at alt er i orden med hans lunger, jeg får lov til at ligge med Hjalte i armene mens lægerne forklarer mig hvad der skal foregå. Allan følger selvfølgelig med ham. Imens bliver jeg syet (3 små rifter) og efter 20 utrolig lange minutter træder Allan ind på fødestuen med Hjalte i sine arme - sikke en lettelse! Han var heldigvis helt sund og rask ! Inden længe sutter han ved brystet og den lykkelig familie-rus kan endelig begynde <3

Hjalte vejede ved fødslen 3220 g og målte 51 cm - helt igennem perfekt! 

Tusind tak for at du læste med så langt! 

Og nu til billedespam af min dejlige dreng! Han er nu 24 dage gammel 

Hvor er han sød Stort tillykke med ham

Anmeld

5. maj 2014

Dafnies

Årh hvor er han dog dejlig! Meget smuk lille dreng

Og sikke dog en omgang i måtte igennem - godt det endte godt

Anmeld

5. maj 2014

Mie89

Tusind tak allesammen ! 

Anmeld

6. maj 2014

M (:

Mie89 skriver:

Ja det er bare det skønneste navn !  Vi var slet ikke i tvivl da vi så ham, at det var en lille Hjalte ! 

Jeg synes også navnet passer perfekt til jeres lille fyr.. 

Anmeld

6. maj 2014

Mor til F

Hvor er han bare dejlig Sikke fin han er  Stort tillykke! 

Anmeld

7. maj 2014

Mie89

Tusind tak ! 

Jeg blev ringet op af min dejlige JM igår, og vi fik os en rigtig god snak omkring fødslen, så de sidste brikker endelig kunne falde på plads - så skønt! 

Og til trods for den hårde fødsel, glæder jeg mig allerede til den næste ! Meeen vi skal lige nyde Hjalte et par år først 

Anmeld

8. maj 2014

Møn-Mor

Hvor er han lækker og dejligt du ikke fik mere end nogle rifter, nu han endte med at blive taget med cup.

Skønt navn, det var min dreng også lige ved at komme til at hedde, men så blev det "snuppet" af en tæt kollega (hun vidste ikke vi havde besluttet os for det, da hun til 20 ugers skanning fandt ud af det var en dreng og han skulle hedde Hjalte)

Pøj pøj med den bette skønhed :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.