Vuggestue dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2014

klmf

Jeg ville SLET ikke være i tvivl, tag pladsen og så kan I køre ind som det passer med vuggestuen. Pladsanvisningen holder jo ikke øje med hvor mange fridage I holder, så hvis I starter mrd fridage 4 dage om ugen, så er det jeres sag:-) Men snak med pædagogerne og tag det som det kommer. Måske er det fint at være afsted 3 timer om formiddagen 2-3 dage i ugen til en start fx. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2014

Kay

Jeg havde taget pladsen 1.6 og lavet en lang indkøring med fridage så vender du dig også stille og roligt til at skulle aflevere

Ville ikke turde tage chancen med at vente

Anmeld

5. maj 2014

L&V

Celine89 skriver:

Jeg har i dag haft ringet til pladsanvisningen i min kommune for at høre lidt om hvor vi stod i forhold til vuggestue. Der er meget pres på vuggestuerne i vores område, og jeg fik at vide, at der ikke er mange pladser ledige fra 1. august, hvor vi har søgt og mange børn der mangler plads fra den dato. Altså ikke en videre positiv udmelding, men de vil selvfølgelig ikke sige noget med sikkerhed.

Vi snakker så lidt frem og tilbage, og jeg får at vide, at der er en plads fra 1/6 i den vuggestue, som er vores første prioritet. Der er et andet barn, der er sprunget fra og vi kan godt få pladsen, hvis vi vil. Jeg spørger om vi kan betale for pladsen og så først indkøre til august, og det kan vi ikke, for man må ikke have en plads uden at bruge den. Til gengæld kan vi selv bestemme, hvor meget vi vil bruge pladsen, f.eks. kan vi lave en meget lang indkøring i juni og juli.

Jeg er i syv sind, jeg er slet ikke klar til at sende min datter i institution, men på den anden side vil jeg SÅ gerne have hende i den vuggestue. Der er selvfølgelig en chance for at vi kan komme ind til august, men vi er nr. 11 på venteliste, så jeg tør ikke rigtig satse på det. Jeg er bange for, at hvis vi takker nej, så ender vi med at få en plads langt fra vores bopæl, da der som sagt er meget pres på vuggestuerne her i området, og vores garantidistrikt er meget stort.

Min datter fylder 8 måneder i midten af maj, hun vil derfor være 8 1/2 måned, hvis hun starter i juni og 10 1/2 måned, hvis hun starter i august.

Jeg skal helst give besked i dag, da de ikke kan holde pladsen. HJÆLP, hvad havde du gjort?

Jeg kan ikke se hvorfor i ikke sku ku få lov til bare at betale for den uden at bruge den. Det har vi gjord i et par måneder. Vi sagde bare ja tak og ringede derefter til vuggestuen og fortalte at vi først ville komme der og det har der ik været problemer med

Anmeld

5. maj 2014

modesty

Jeg har i dag haft ringet til pladsanvisningen i min kommune for at høre lidt om hvor vi stod i forhold til vuggestue. Der er meget pres på vuggestuerne i vores område, og jeg fik at vide, at der ikke er mange pladser ledige fra 1. august, hvor vi har søgt og mange børn der mangler plads fra den dato. Altså ikke en videre positiv udmelding, men de vil selvfølgelig ikke sige noget med sikkerhed.

Vi snakker så lidt frem og tilbage, og jeg får at vide, at der er en plads fra 1/6 i den vuggestue, som er vores første prioritet. Der er et andet barn, der er sprunget fra og vi kan godt få pladsen, hvis vi vil. Jeg spørger om vi kan betale for pladsen og så først indkøre til august, og det kan vi ikke, for man må ikke have en plads uden at bruge den. Til gengæld kan vi selv bestemme, hvor meget vi vil bruge pladsen, f.eks. kan vi lave en meget lang indkøring i juni og juli.

Jeg er i syv sind, jeg er slet ikke klar til at sende min datter i institution, men på den anden side vil jeg SÅ gerne have hende i den vuggestue. Der er selvfølgelig en chance for at vi kan komme ind til august, men vi er nr. 11 på venteliste, så jeg tør ikke rigtig satse på det. Jeg er bange for, at hvis vi takker nej, så ender vi med at få en plads langt fra vores bopæl, da der som sagt er meget pres på vuggestuerne her i området, og vores garantidistrikt er meget stort.

Min datter fylder 8 måneder i midten af maj, hun vil derfor være 8 1/2 måned, hvis hun starter i juni og 10 1/2 måned, hvis hun starter i august.

Jeg skal helst give besked i dag, da de ikke kan holde pladsen. HJÆLP, hvad havde du gjort?

Det lyder meget mærkeligt at man skal bruge pladsen, det har jeg aldrig hørt før. Tænker at VS da kun kan være lykkelige for at have en bedre normering i de måneder.

I min søns VS er der et sæt tvillinger der rejser til udlandet i et halvt år, og de beholder deres plads til de kommer tilbage (og betaler for den mens de er væk).

Jeg ville skynde mig at ringe til VS og høre hvad de siger.

Synes at 8.5 mdr. er meget lille. Min søn var 10,5 mdr. og jeg syntes at han var lille. Men hvis det virkelig er den institution I brænder for, og du ikke kan holde længere fri hvis I ikke får plads til august, så ville jeg tage den. Og holde "ferie" i en måned og have en måned med meget langsom indkøring og meget korte dage.

Anmeld

5. maj 2014

Ciss

Jeg ville tage imod pladsen, når I har muligheden.

Vi gjorde noget tilsvarende, da storesøster skulle begynde i vs. Vi var jo alligevel ude at gå tur hver dag, så da gik vi til vs og var sammen med dem, når de var ude at lege, og hun sad og spiste frokost sammen med de andre børn, og så gik vi hjem igen. Hun begyndte først rigtigt, en måned senere, da vi virkelig havde behov for det. Det gav en helt super opstart, hvor hun var tryg og kendte alle de voksne og mange af børnene godt, før hun måtte være der det meste af dagen alene.

Anmeld

5. maj 2014

Celine89

Tak for jeres svar. Jeg har nu ringet og sagt ja tak til pladsen, og så satser jeg på at vi sammen med institutionen kan finde en løsning som alle er glade for.

Det har været rigtig rart at læse at de fleste herinde ville have gjort det samme. Da jeg skrev indlægget, følte jeg mig som en rigtig ravnemor for bare at overveje det, men det er jeg så tydeligvis ikke.

Anmeld

5. maj 2014

CaWi

Vi startede vores op i DP da han var 9 mdr.
Han var meget morsyg og rigtig følsom, så vi havde ventet det værste, og derfor afsat halvanden måned til indkøring.
Det gik super godt, og efter to uger (med meget korte dage) kunne han derefter være der 5-6 timer dagligt, indtil jeg startede på job igen.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage pladsen i den ønskede VS og så lave en lang og mild indkøring, og holde det ferie i nu ønsker

Anmeld

5. maj 2014

LilleChelle

Vi stod lidt i din situation da vores dreng skulle starte sidste år  

- Jeg havde kimet pladsanvisningen ned, jeg VILLE have en vuggestueplads og jeg vidste at jeg stod nummer 1-2-3 på de tre han var skrevet op til, men jeg fik at vide at de tre ikke tog flere børn ind det år. Men fordi jeg havde snakket så meget med hende der stod for det, ringede hun mig op og fortalte at der var en i distriktet ved siden af os (vi bor lige op til distriktsgrænsen, så vi har kun 900 meter til den) der havde sagt sin plads op og gerne ville stoppe før tid, og om vi var interesseret i pladsen fra 16.6.? Der var han 8 måneder og jeg skulle først starte i skole d. 1.9. 

Han fik en laaaaaang indkøring, hvor han kun var der fra 8.30- middag hvor han havde sovet og havde spist og leget lidt og var ved at være klar til 2. lur (denne fik han derhjemme). 
Jeg har haft rigtig svært ved at give ham til andre, selv familie måtte ikke holde ham det første halve år næsten. Så det var godt for mig at vænne mig lige så stille til at han skulle være der. 

Jeg er så af den overbevisning at han har haft super godt af at være kommet afsted så tidligt. Han ELSKER at være der, vil ikke sige farvel om morgenen fordi han har for travlt med at komme igang med at lege, gider ikke hjem når vi kommer og henter ham, græder ALDRIG når vi afleverer ham fordi det er blevet normalt for ham i så tidlig en alder og ja, han er bare så nem ! Og altid et smil siger de. 

Så jeg ville tage pladsen og køre lige så stille ind  
Jeg vil gøre det samme til næste år, når lillebror/lillesøster skal afsted  

Anmeld

5. maj 2014

Ciss

Celine89 skriver:

Tak for jeres svar. Jeg har nu ringet og sagt ja tak til pladsen, og så satser jeg på at vi sammen med institutionen kan finde en løsning som alle er glade for.

Det har været rigtig rart at læse at de fleste herinde ville have gjort det samme. Da jeg skrev indlægget, følte jeg mig som en rigtig ravnemor for bare at overveje det, men det er jeg så tydeligvis ikke.

Ingen ravnemor! - Du overvejer det jo netop, fordi du mener, det vil være det bedste sted for dit barn. Det er da alt andet end ravnemor, skulle jeg mene.

Lykke til med opstarten. Det bliver helt sikkert godt!

Anmeld

5. maj 2014

Mor til Ella

Celine89 skriver:

Ella startede i vuggestue da hun fyldte 8 mdr. ( fuldtid )

Der er også fordele ved at aflevere mindre børn.

Hos os har det fungeret fantastisk

Jeg ville klart sige ja tak, og sim du så selv siger starte stille og roligt op....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.