Celine89 skriver:
Jeg har i dag haft ringet til pladsanvisningen i min kommune for at høre lidt om hvor vi stod i forhold til vuggestue. Der er meget pres på vuggestuerne i vores område, og jeg fik at vide, at der ikke er mange pladser ledige fra 1. august, hvor vi har søgt og mange børn der mangler plads fra den dato. Altså ikke en videre positiv udmelding, men de vil selvfølgelig ikke sige noget med sikkerhed.
Vi snakker så lidt frem og tilbage, og jeg får at vide, at der er en plads fra 1/6 i den vuggestue, som er vores første prioritet. Der er et andet barn, der er sprunget fra og vi kan godt få pladsen, hvis vi vil. Jeg spørger om vi kan betale for pladsen og så først indkøre til august, og det kan vi ikke, for man må ikke have en plads uden at bruge den. Til gengæld kan vi selv bestemme, hvor meget vi vil bruge pladsen, f.eks. kan vi lave en meget lang indkøring i juni og juli.
Jeg er i syv sind, jeg er slet ikke klar til at sende min datter i institution, men på den anden side vil jeg SÅ gerne have hende i den vuggestue. Der er selvfølgelig en chance for at vi kan komme ind til august, men vi er nr. 11 på venteliste, så jeg tør ikke rigtig satse på det. Jeg er bange for, at hvis vi takker nej, så ender vi med at få en plads langt fra vores bopæl, da der som sagt er meget pres på vuggestuerne her i området, og vores garantidistrikt er meget stort.
Min datter fylder 8 måneder i midten af maj, hun vil derfor være 8 1/2 måned, hvis hun starter i juni og 10 1/2 måned, hvis hun starter i august.
Jeg skal helst give besked i dag, da de ikke kan holde pladsen. HJÆLP, hvad havde du gjort?
Jeg kan ikke se hvorfor i ikke sku ku få lov til bare at betale for den uden at bruge den. Det har vi gjord i et par måneder. Vi sagde bare ja tak og ringede derefter til vuggestuen og fortalte at vi først ville komme der og det har der ik været problemer med