Vuggestue dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.649 visninger
19 svar
14 synes godt om
5. maj 2014

Celine89

Jeg har i dag haft ringet til pladsanvisningen i min kommune for at høre lidt om hvor vi stod i forhold til vuggestue. Der er meget pres på vuggestuerne i vores område, og jeg fik at vide, at der ikke er mange pladser ledige fra 1. august, hvor vi har søgt og mange børn der mangler plads fra den dato. Altså ikke en videre positiv udmelding, men de vil selvfølgelig ikke sige noget med sikkerhed.

Vi snakker så lidt frem og tilbage, og jeg får at vide, at der er en plads fra 1/6 i den vuggestue, som er vores første prioritet. Der er et andet barn, der er sprunget fra og vi kan godt få pladsen, hvis vi vil. Jeg spørger om vi kan betale for pladsen og så først indkøre til august, og det kan vi ikke, for man må ikke have en plads uden at bruge den. Til gengæld kan vi selv bestemme, hvor meget vi vil bruge pladsen, f.eks. kan vi lave en meget lang indkøring i juni og juli.

Jeg er i syv sind, jeg er slet ikke klar til at sende min datter i institution, men på den anden side vil jeg SÅ gerne have hende i den vuggestue. Der er selvfølgelig en chance for at vi kan komme ind til august, men vi er nr. 11 på venteliste, så jeg tør ikke rigtig satse på det. Jeg er bange for, at hvis vi takker nej, så ender vi med at få en plads langt fra vores bopæl, da der som sagt er meget pres på vuggestuerne her i området, og vores garantidistrikt er meget stort.

Min datter fylder 8 måneder i midten af maj, hun vil derfor være 8 1/2 måned, hvis hun starter i juni og 10 1/2 måned, hvis hun starter i august.

Jeg skal helst give besked i dag, da de ikke kan holde pladsen. HJÆLP, hvad havde du gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2014

sne190810

Jeg havde, udfra hvordan du beskriver dit ønske om en plads i den præcise vuggestue, taget pladsen pr. 1/6.

Ville tage en stiiille og rolig indkøringsperiode, og nyde at have tid til virkelig at gøre det som jeg ville med mit barn i den sammenhæng.

Der er jo ingen der forlanger dit barn er i institution HVER dag fra 8-16, bare fordi du har fået en plads til hende.

Anmeld

5. maj 2014

lineog4

Celine89 skriver:

Jeg har i dag haft ringet til pladsanvisningen i min kommune for at høre lidt om hvor vi stod i forhold til vuggestue. Der er meget pres på vuggestuerne i vores område, og jeg fik at vide, at der ikke er mange pladser ledige fra 1. august, hvor vi har søgt og mange børn der mangler plads fra den dato. Altså ikke en videre positiv udmelding, men de vil selvfølgelig ikke sige noget med sikkerhed.

Vi snakker så lidt frem og tilbage, og jeg får at vide, at der er en plads fra 1/6 i den vuggestue, som er vores første prioritet. Der er et andet barn, der er sprunget fra og vi kan godt få pladsen, hvis vi vil. Jeg spørger om vi kan betale for pladsen og så først indkøre til august, og det kan vi ikke, for man må ikke have en plads uden at bruge den. Til gengæld kan vi selv bestemme, hvor meget vi vil bruge pladsen, f.eks. kan vi lave en meget lang indkøring i juni og juli.

Jeg er i syv sind, jeg er slet ikke klar til at sende min datter i institution, men på den anden side vil jeg SÅ gerne have hende i den vuggestue. Der er selvfølgelig en chance for at vi kan komme ind til august, men vi er nr. 11 på venteliste, så jeg tør ikke rigtig satse på det. Jeg er bange for, at hvis vi takker nej, så ender vi med at få en plads langt fra vores bopæl, da der som sagt er meget pres på vuggestuerne her i området, og vores garantidistrikt er meget stort.

Min datter fylder 8 måneder i midten af maj, hun vil derfor være 8 1/2 måned, hvis hun starter i juni og 10 1/2 måned, hvis hun starter i august.

Jeg skal helst give besked i dag, da de ikke kan holde pladsen. HJÆLP, hvad havde du gjort?

Jeg gjorde det for ja det er så snart 5 år siden - betalte for en plads i 3 mnd jeg ikke brugte, de kan jo ikke kræve man afleverer sit barn og da det er i ferieperioden kan i jo bare melde ferie. Ingen kan vel kræve man ikke holder to måneder ferie med sit barn?

Anmeld

5. maj 2014

MR-82

Kan godt se dit dilemme. Jeg var heller ikke klar til at sende min ældste afsted da hun var 8 + mdr. Til gengæld ville jeg gøre det med nummer to, hvis det drejer sig om at få hende i samme institution som hendes storesøster! Vi er bare blevet så glade for den vuggestue og personalet, at det betyder rigtig meget at få hende netop derhen Er det ikke muligt at betale for en deltidsplads, og så skrue op til fuldtids, når du ikke længere har barsel? 

Anmeld

5. maj 2014

Celine89

lineog4 skriver:

Jeg gjorde det for ja det er så snart 5 år siden - betalte for en plads i 3 mnd jeg ikke brugte, de kan jo ikke kræve man afleverer sit barn og da det er i ferieperioden kan i jo bare melde ferie. Ingen kan vel kræve man ikke holder to måneder ferie med sit barn?

De sagde hos pladsanvisningen at man skal bruge pladsen, men jeg tænker at institutionen måske er til at snakke med, da vi faktisk er på ferie 14 dage i juni, og i halvdelen af juli er der feriepasning i en anden institution. Men jeg ved ikke hvor strikse de er med det.

Anmeld

5. maj 2014

Celine89

MR-82 skriver:

Kan godt se dit dilemme. Jeg var heller ikke klar til at sende min ældste afsted da hun var 8 + mdr. Til gengæld ville jeg gøre det med nummer to, hvis det drejer sig om at få hende i samme institution som hendes storesøster! Vi er bare blevet så glade for den vuggestue og personalet, at det betyder rigtig meget at få hende netop derhen Er det ikke muligt at betale for en deltidsplads, og så skrue op til fuldtids, når du ikke længere har barsel? 

Ja, jeg synes jo også at 8 mdr. er alt for tidligt, isærnår jeg ikke skal i skole før til august.

Vi er i forvejen skrevet op til deltidsplads, da jeg er studerende og ikke har så mange timer.

Anmeld

5. maj 2014

MR-82

Celine89 skriver:

Ja, jeg synes jo også at 8 mdr. er alt for tidligt, isærnår jeg ikke skal i skole før til august.

Vi er i forvejen skrevet op til deltidsplads, da jeg er studerende og ikke har så mange timer.

Hvis du synes, at det er den rigtige vuggestue, så synes jeg du skal tage chancen. Det er altså bare guld værd med en institution man stoler på, og er glad for! Dit barn behøver jo ikke at være der i mange timer ad gangen, og en enkelt fridag i ny og næ, kan da ikke være et problem! Og jeg er fuldt ud sikker på, at dit barn på ingen måder tager skade

Anmeld

5. maj 2014

lineog4

Celine89 skriver:

De sagde hos pladsanvisningen at man skal bruge pladsen, men jeg tænker at institutionen måske er til at snakke med, da vi faktisk er på ferie 14 dage i juni, og i halvdelen af juli er der feriepasning i en anden institution. Men jeg ved ikke hvor strikse de er med det.

Da jeg stod i det var de fulde af forståelse for det, og sagde de var ligeglade så længe jeg betalte.
Der har også lige været et søskendepar i Linus institution der har været 2 mnd i new zealand og de var da stadig indskrevet.

Selvfølgelig er det ikke optimalt vi går og holder på pladser og er det så dem der har råd der bare fylder op uden at bruge dem, men der er ikke mødepligt i en vuggestue/børnehave og man har ret til at holde lige så meget ferie med sine børn som man lyster, man må også gerne kun aflevere om mandagen osv.

Jeg ville takke ja, tale med vuggestuen og absolut ikke indkøring før I har været på ferie og der er pasning i vuggestuen. I kan jo bruge lidt tid i juni på at gå ned og besøge alt efter hvorfan vuggestue synes det er godt, men nej ville ikke aflevere bare fordi en pladsanvisning havde sagt det.

Anmeld

5. maj 2014

(august)

Grunden til hende på pladsanvisningen måske også siger det, kan være pga manglende ressourcer til indkøring i august måned. 

Vi gjorde det med vores datter at vi kørte hende ind også havde hun korte dage i starten, så holdt vi ferie også startede hun også først rigtig 1. august. 

Så jeg ville tage pladsen også snakke med institutionen. 

Anmeld

5. maj 2014

Clisolka

Celine89 skriver:

Jeg havde taget pladsen og indkørt hende stille og roligt

Jeg havde det samme dilemma herhjemme, så jeg har valgt at gøre det på den måde  Min mindstemand bliver lige om snart 8 mrd., så han starter vuggestue 1/6 - så kører jeg ham stille og roligt ind. Jeg turde ikke satse på 14 dage, idet der er ferie i uge 29+30 og han er meget (med store bogstaver) morglad. 

Mit andet dilemma er bare, at 1/8 rykker begge mine børn til et andet hus  Det er selvfølgelig den dag jeg starter på arbejde igen efter barslen  Jeg skal have fat i lederen i min datters institution, for at høre, om ikke jeg kan indkøre ham i den anden vuggestue i stedet, for at han efter 14 dages ferie kommer i en ny vuggestue med helt nye pædagoger og børn  Hun følger med i det nye hus som leder  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.