SDD skriver:
Mit værelse blev inddraget til fordel for min halvlillesøster. Så i stedet for et lille værelse fik jeg en hylde til mine ting. Jeg følte mig som gæst hos min far allerede som 10 årig. Nu hvor jeg er "voksen"(synes jeg nu ikke jeg er
) føler jeg mig stadig som en der kommer udefra og ikke som en del af deres familie.
jeg vil råde dig til ikke at fjerne sengen! Det kan sagtens være hyggeligt at lege i sengen eller på de få km2 gulvplads der nu er. Hellere det end at komme ud i en situation hvor hun ikke føler sig ordentligt hjemme. Hun vil jo højst sandsynligt heller ikke dele de tanker med jer, hvilket jeg i hvert fald ikke gjorde. Men gik med en masse tanker om at de sikkert havde det mere sjovt når jeg ikke var der. Og at jeg kun var i vejen.
det er jo slet ikke sikkert at din datter vil føle sådan, men jeg ville ikke tage chancen.
Håber at du kan bruge svaret.

Tak for at dele din egen oplevelse! Og jeg kan godt se nu at det at have en seng betyder rigtig meget i forhold til at føle sig hjemme. Så det skal helt sikkert prioriteres højest, og så må de have lidt mindre plads at lege på. For hun SKAL føle sig hjemme hos mig!
Anmeld