Vil hun føle sig som gæst når hun er hos mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.396 visninger
12 svar
22 synes godt om
3. maj 2014

Anonym trådstarter

Jeg har to børn hvoraf den ældste på 3 er delebarn mellem min eks og mig (vi deler 7/7) Hun har så sin lillesøster som jeg har med min nuværende kæreste.

Vi bor småt og børneværelset er ikke ret stort. Lillesøster er 13 mdr og sover stadig i tremmeseng så vi er nødt til stadig at have to senge stående i stedet for en køjeseng.
Det fylder meget og der er ikke meget plads til at lege.
Så jeg tænkte at fjerne storesøsters seng og lave et legehjørne. Og så have en madras og dyne/pude/bamser som vi så kan tage frem om aftenen.

Men er lidt bekymret for om hun vil føle sig som gæst.. Men samtidig vil jeg bare rigtig gerne prioritere at der er god plads til leg og at det er hyggeligt for ungerne at være på værelset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2014

Pinkrose

Kan kun tale på egne erfaringer at når jeg kom hos min far og der skulle slås en foldeseng op når jeg næl følte jeg at jeg var gæst.

Tror det med sengen er vigtigt, at man som barn føler det er her jeg bor g sover, og ikke bare en madras der hives frem,

Ved det ikke, men var sådan jeg følte det

Anmeld

3. maj 2014

PernilleogLouis

Uha den er svær - tror jeg ville lade hendes seng være da det jo er hendes og det er jo også hendes værelse. 

Anmeld

3. maj 2014

Francisca

Anonym skriver:

Jeg har to børn hvoraf den ældste på 3 er delebarn mellem min eks og mig (vi deler 7/7) Hun har så sin lillesøster som jeg har med min nuværende kæreste.

Vi bor småt og børneværelset er ikke ret stort. Lillesøster er 13 mdr og sover stadig i tremmeseng så vi er nødt til stadig at have to senge stående i stedet for en køjeseng.
Så jeg tænkte at fjerne storesøsters seng og lave et legehjørne. Og så have en madras og dyne/pude/bamser som vi så kan tage frem om aftenen.

Men er lidt bekymret for om hun vil føle sig som gæst.. Men samtidig vil jeg bare rigtig gerne prioritere at der er god plads til leg og at det er hyggeligt for ungerne at være på værelset.

Hvis du fjerner sengen og istedet river en madras frem hver gang vil hun føle hun er gæst. Især når lillesøster har sin seng stående.
Har selv prøvet det hos min far som barn at skulle sove på madras. Det ikke sjovt man føler man bare er på besøg at det ikke er ens hjem.

Anmeld

3. maj 2014

lineog4

Ville ikke tage hendes seng væk for ja så er hun jo et eller andet sted bare gæst på lillesøsters værelse - selv da min mands søn flyttede og ikke gad os havde vi hans værelse stående i knapt to år selvom vores datter så måtte sove på vores værelse og ikke kun kunne have legetøj i stuen - og det var alene af den grund han altid skulle føle sig velkommen som andet end gæst.

Men tænker om man ikke kan tænke smart, måske med en høj seng hvor tremme sengen enten kunne placeres under eller halvt under. Eller en høj seng med legeplads under - når de er så små kan de jo sagtens være under. Og så måske et lækkert legehjørne i stuen, på jerrs soveværelse eller hvor der nu er plads?

Anmeld

3. maj 2014

Carina:-)

Det er i forvejen en udsat position ikke at have en fast base som barn.

Og en manglende seng vil da kun forstærke hendes manglende base- 

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ville ikke tage hendes seng væk for ja så er hun jo et eller andet sted bare gæst på lillesøsters værelse - selv da min mands søn flyttede og ikke gad os havde vi hans værelse stående i knapt to år selvom vores datter så måtte sove på vores værelse og ikke kun kunne have legetøj i stuen - og det var alene af den grund han altid skulle føle sig velkommen som andet end gæst.

Men tænker om man ikke kan tænke smart, måske med en høj seng hvor tremme sengen enten kunne placeres under eller halvt under. Eller en høj seng med legeplads under - når de er så små kan de jo sagtens være under. Og så måske et lækkert legehjørne i stuen, på jerrs soveværelse eller hvor der nu er plads?

Ja du har ret, og min mavefornemmelse var heller ikke god

Har godt overvejet det med høj seng og tremmeseng under men så skal højsengen være meget høj og det er hun lige lille nok til.
Men havde faktisk slet ikke tænkt over at der jo kunne være legehjørne under en halvhøj seng.. Det var faktisk en god ide

Anmeld

3. maj 2014

et-ønske

Det ville jeg ikke gøre - har lige spurgt min egen datter 8 år og bonusen på 7 år, og de ville synes det var træls

Anmeld

3. maj 2014

Mama85

Anonym skriver:

Jeg ville sige at det er et no go, for så bliver hun gæst i jeres hjem. Du/I kan måske investere i en halvhøj seng til hende, hvor lillesøster og hende selv, kan have et legehjørne/hule nedenunder? Men at hive en madras frem når hun kommer, synes jeg ikke at man kan byde et barn, der selv ikke har valgt at være delebarn. 

Anmeld

4. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Mit værelse blev inddraget til fordel for min halvlillesøster. Så i stedet for et lille værelse fik jeg en hylde til mine ting. Jeg følte mig som gæst hos min far allerede som 10 årig.  Nu hvor jeg er "voksen"(synes jeg nu ikke jeg er ) føler jeg mig stadig som en der kommer udefra og ikke som en del af deres familie.

jeg vil råde dig til ikke at fjerne sengen! Det kan sagtens være hyggeligt at lege i sengen eller på de få km2 gulvplads der nu er.  Hellere det end at komme ud i en situation hvor hun ikke føler sig ordentligt hjemme. Hun vil jo højst sandsynligt heller ikke dele de tanker med jer, hvilket jeg i hvert fald ikke gjorde. Men gik med en masse tanker om at de sikkert havde det mere sjovt når jeg ikke var der. Og at jeg kun var i vejen.

det er jo slet ikke sikkert at din datter vil føle sådan, men jeg ville ikke tage chancen. 

Håber at du kan bruge svaret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.