Rejse sent i graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2014

Tvebakken

Tja, sproget kan jeg så slet ikke - må jo satse på, de kan lidt engelsk på sygehusene, hvis det værste skulle ske.

Vi har faktisk bestilt onsdag til søndag i et sommerhus ved Esbjerg, og hvis vi skulle satse på afgang i maj, så skulle det være lige op til - altså onsdag til onsdag, og virker lidt vildt med 2 ferier oveni hinanden.

Men ellers har vi ikke mulighed for at komme af sted, og begynder bare sådan at trække i mig at komme udenlands. Suk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2014

Marts<3

Jeg var i Sydafrika i uge 30... Jeg vil dog tilføje at jeg havde en meget nem graviditet. Det var måske en lidt lang flytur(12 timer ialt i fly). Men ikke støttestrømper og lidt gåture gjorde jobbet. Jeg er ikke så nervøs anlagt.

Blev syg af aircondition dernede. Gik ind på et privat hospital, godt sted med styr på tingene. Kom hjem med en ny energi og smil på læben. Så det vil jeg gøre uden tøven.

Dog vil jeg fortælle at der er forskel på flyselskabers grænser for hvor langt du må være henne ved afrejse.

Feks siger Easyjet 28 uger og KLM siger uge 34. Nogle vil endda kræve, at man har en vandrejouarnal med...

Anmeld

4. maj 2014

Tvebakken

Marts<3 skriver:

Jeg var i Sydafrika i uge 30... Jeg vil dog tilføje at jeg havde en meget nem graviditet. Det var måske en lidt lang flytur(12 timer ialt i fly). Men ikke støttestrømper og lidt gåture gjorde jobbet. Jeg er ikke så nervøs anlagt.

Blev syg af aircondition dernede. Gik ind på et privat hospital, godt sted med styr på tingene. Kom hjem med en ny energi og smil på læben. Så det vil jeg gøre uden tøven.

Dog vil jeg fortælle at der er forskel på flyselskabers grænser for hvor langt du må være henne ved afrejse.

Feks siger Easyjet 28 uger og KLM siger uge 34. Nogle vil endda kræve, at man har en vandrejouarnal med...

Hej,
Tak for dit indspark

Lyder umiddelbart som om det vil være helt ok, hvis vi kunne rejse i maj, men juni bliver nok lige sent nok.

Men der har vi jo desværre allerede booket sommerhus.

Jeg er bevidst om det med flyselskaber - har senest kigget Ryan air, og de beder om lægeerklæring fra uge 28, men derefter ingen problemer frem til og vist også med uge 35.

Anmeld

4. maj 2014

M &.I

Tvebakken skriver:

Hejsa,
Er der nogen, der har erfaring med at rejse sent i graviditeten?
Hvad skal man være opmærksom på? Godt? Skidt?

Jeg har termin med den 4. Her den 26 juli, og vi går lidt og drømmer om en uge sydpå i slutningen af juni - altså med hjemtur den 28-29 juni, så knap en måned før termin.
Lige pt. snakker vi om kør selv til nord Italien og en uge i mobilhome på campingplads, men er mega meget i tvivl om, om det er hul i hovedet at drømme om.
Alle de andre børn er fra maj/juni, så har aldrig rigtig haft det op at vende før.

Så please, del jeres tanker og erfaringer.

/Julie

Synes ikke det er en god ide og  turde ikke,  der er ikke så meget tilbage du skal føde, og husk på at det er ikke altid du kan føde på tide . 

Og man ved aldrig hvad der sker i fly eller enden sted og det bliver hårdt for dig, lad vær med at tage chance .... 

Anmeld

4. maj 2014

Tvebakken

Stolt Mor skriver:

Synes ikke det er en god ide og  turde ikke,  der er ikke så meget tilbage du skal føde, og husk på at det er ikke altid du kan føde på tide . 

Og man ved aldrig hvad der sker i fly eller enden sted og det bliver hårdt for dig, lad vær med at tage chance .... 

Hej,
Tak for dit svar.
Ja, selvfølgelig kan det altid gå anderledes end forventet, det skal man jo også have med i betragtning.

Anmeld

4. maj 2014

Mom2

Hejsa,
Er der nogen, der har erfaring med at rejse sent i graviditeten?
Hvad skal man være opmærksom på? Godt? Skidt?

Jeg har termin med den 4. Her den 26 juli, og vi går lidt og drømmer om en uge sydpå i slutningen af juni - altså med hjemtur den 28-29 juni, så knap en måned før termin.
Lige pt. snakker vi om kør selv til nord Italien og en uge i mobilhome på campingplads, men er mega meget i tvivl om, om det er hul i hovedet at drømme om.
Alle de andre børn er fra maj/juni, så har aldrig rigtig haft det op at vende før.

Så please, del jeres tanker og erfaringer.

/Julie

Jeg ville personligt ikke kører så langt, så sent i graviditeten. Vi tog en tur fra jylland til møn da jeg havde 1 måned tilbage til termin og det gør jeg ikke igen, var enormt ubehageligt at være så gravid og så skulle sidde i en bil.

Anmeld

4. maj 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Okay, dejligt med gode erfaringer.

Hvordan boede I så? - Og havde I større børn med også?

Vi kigger campingplads - dog i mobilehome - og billeje, så vi ikke skal kæmpe med offentlig transport - og vil vil have 3 børn med samtidig, på hhv 2,8 og knap 10 år.

Men hvis vi skal flyve kan vi ikke vente til juni, så er vi nok nødt til at prøve at komme af sted her i slutningen af maj - hvor jeg er i 32. uge.

Vi boede på hotel og havde ikke større børn med. Vi har ikke andre børn, og de andre, der var med, havde ikke deres børn med.

Hvis I vælger at tage afsted, så husk også at tjekke, at I er godt nok dækket med rejseforsikring, når nu det gule kort ikke dækker længere. Min rejseforsikring dækker ikke den sidste måned op til termin, så den ville ikke dække de sidste dage, I er af sted.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.