Rejse sent i graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.585 visninger
16 svar
1 synes godt om
3. maj 2014

Tvebakken

Hejsa,
Er der nogen, der har erfaring med at rejse sent i graviditeten?
Hvad skal man være opmærksom på? Godt? Skidt?

Jeg har termin med den 4. Her den 26 juli, og vi går lidt og drømmer om en uge sydpå i slutningen af juni - altså med hjemtur den 28-29 juni, så knap en måned før termin.
Lige pt. snakker vi om kør selv til nord Italien og en uge i mobilhome på campingplads, men er mega meget i tvivl om, om det er hul i hovedet at drømme om.
Alle de andre børn er fra maj/juni, så har aldrig rigtig haft det op at vende før.

Så please, del jeres tanker og erfaringer.

/Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har måske ikke så mange erfaringer med det, men jeg har da lidt tanker. Her i weekenden skulle jeg nemlig have været med kæresten i tyskland og besøge noget familie der. De bor i sydtyskland og der er så en køretur på mere end 1000 km. Jeg har valgt at takke nej, fordi det ville jeg simpelthen ikke kunne holde til! - Har termin d. 23/6, og døjer lidt med bækkensmerter. 
Jeg ved at hvis jeg skal sidde i en bil mere end ½-1 time så er jeg fuldstændig smadret i kroppen resten af dagen og får ikke sovet ordenligt. Så at køre 1000 km ned i tyskland er for mig totalt udelukket. 

Men hvis du ikke har nogle gener, og ellers synes at du har overskud til turen så synes jeg da at det lyder som en rigtig god idé

Anmeld

3. maj 2014

melila

Jeg ville ikke turde. Jeg stod i år 2010 og var gravid og vi tog afsted til mallorca på en slags sidste kæreste rejse. Der begyndte jeg pludselig at bløde og vi stod og skulle hjem et par timer efter. Vi kunne ikke nå på hospice for ellers ville vi ikke kunne nå flyveren. Jeg ville bare gerne hjem men der var lige en flyvetur på 5,timer. Ville aldrig sætte mig selv i den situation igen :-) Jeg har det bedst med at være i det "danske system og trygge rammer" hvis noget skulle gå galt. :-) Men jeg er også bare en trygheds fis :-)

Anmeld

3. maj 2014

-Sigrid-

Jeg har termin 24. august, og vi er inviteret på bådferie fra 22.-29- juli. Jeg har meldt fra, men min mand og datter tager afsted
Hvis jeg skulle afsted ville jeg sørge for at vælge et land med godt sygehussystem, det er også hovedgrunden til at jeg ikke tog med. De er inviteret til Kroatien
Hvad med at tage til Holland eller sydtyskland, hvis I meget gerne vil afsted? Ellers er camping i DK også ok 

Anmeld

3. maj 2014

Tvebakken

Mange tak for jeres svar og gode forslag.
Jeg har bestemt lysten til at rejse, men ved ikke, om jeg har helbreddet til den tid.
Kunne selvfølgelig være, vi skulle overveje Holland eller lignende, der jo er tættere på - men så er vi bare heller ikke så sikre på vejret.

Uh - dilemma.

Anmeld

3. maj 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg rejser meget gerne og gjorde det også sent i min graviditet (uge 32) uden gener, men det var med fly, hvor det kun tog 1½ time, og jeg kunne rejse mig og bevæge kroppen.

Jeg ville aldrig tage på så lang en køretur en måned før graviditeten, da jeg ved egen erfaring har fundet ud af, at det er skidt for kroppen. Jeg havde desværre en faster, der døde en måned før min termin, og jeg tog med til begravelsen, som krævede en køretur på 2½ time hver vej, og det smadrede mig helt i flere dage, og jeg havde indtil da haft en graviditet helt uden nogen gener og troede, at jeg kunne alt. Bliver jeg gravid igen, vil jeg stadig gerne rejse sent i min graviditet, men det bliver ikke noget, hvor jeg skal sidde mere end 1½-2 timer på en dag.

Anmeld

3. maj 2014

Tvebakken

Janey skriver:

Jeg rejser meget gerne og gjorde det også sent i min graviditet (uge 32) uden gener, men det var med fly, hvor det kun tog 1½ time, og jeg kunne rejse mig og bevæge kroppen.

Jeg ville aldrig tage på så lang en køretur en måned før graviditeten, da jeg ved egen erfaring har fundet ud af, at det er skidt for kroppen. Jeg havde desværre en faster, der døde en måned før min termin, og jeg tog med til begravelsen, som krævede en køretur på 2½ time hver vej, og det smadrede mig helt i flere dage, og jeg havde indtil da haft en graviditet helt uden nogen gener og troede, at jeg kunne alt. Bliver jeg gravid igen, vil jeg stadig gerne rejse sent i min graviditet, men det bliver ikke noget, hvor jeg skal sidde mere end 1½-2 timer på en dag.

Okay, dejligt med gode erfaringer.

Hvordan boede I så? - Og havde I større børn med også?

Vi kigger campingplads - dog i mobilehome - og billeje, så vi ikke skal kæmpe med offentlig transport - og vil vil have 3 børn med samtidig, på hhv 2,8 og knap 10 år.

Men hvis vi skal flyve kan vi ikke vente til juni, så er vi nok nødt til at prøve at komme af sted her i slutningen af maj - hvor jeg er i 32. uge.

Anmeld

3. maj 2014

lineog4

Jeg var i Italien i uge 32 på bilferie og camping. Havde faktisk ikke tænkt så meget over det inden, men kan sige jeg var større end en elefant efter køreturen og kun at sidde i swimmingpool gjorde jeg blev bare halvvejs normal. At sove i et lille iglotelt med luftmadras med mand og barn og skulle op og tisse i mørket var klart også en udfordring - der var ingen luft i min side

Den sidste uge var vi på familiebesøg og grundet varmen havde jeg så neget vand i kroppen så man ikke kunne se båndene på mine klip klappere.... Men når det er sagt havde vi en skøn tur, er bare ikke sikker på jeg ville vælge det samme igen.

Og nu hvor jeg ved graviditeter ikke altid går som man regner med ville jeg heller ikke vælge et land hvor jeg ikke var okay med sproget for tænk om jeg skulle føde der akut, og ikke mindst kunne forstå hvad de sagde om min baby hvis ikke den havde det godt.

Anmeld

3. maj 2014

Tvebakken

lineog4 skriver:

Jeg var i Italien i uge 32 på bilferie og camping. Havde faktisk ikke tænkt så meget over det inden, men kan sige jeg var større end en elefant efter køreturen og kun at sidde i swimmingpool gjorde jeg blev bare halvvejs normal. At sove i et lille iglotelt med luftmadras med mand og barn og skulle op og tisse i mørket var klart også en udfordring - der var ingen luft i min side

Den sidste uge var vi på familiebesøg og grundet varmen havde jeg så neget vand i kroppen så man ikke kunne se båndene på mine klip klappere.... Men når det er sagt havde vi en skøn tur, er bare ikke sikker på jeg ville vælge det samme igen.

Og nu hvor jeg ved graviditeter ikke altid går som man regner med ville jeg heller ikke vælge et land hvor jeg ikke var okay med sproget for tænk om jeg skulle føde der akut, og ikke mindst kunne forstå hvad de sagde om min baby hvis ikke den havde det godt.

Ih, kan godt se, at en bilferie nok ikke er det store hit - hverken hvis jeg er i uge 32 eller 35-36...

Tror du, du ville have haft det bedre, hvis I nu var fløjet derned?

Åh - det er så træls at have så meget lyst til ferie - og hvis vi skal rykke den frem i tid, så er det kun ult. maj, der duer - og der har vi også bestilt sommerhus i 5 dage her i landet - så det ville være en uge sydpå, og så direkte videre i sommerhus-... Det lyder jo også helt tumpet?! - Hvorfor mon jeg har sådan en udlængsel? - Kunne være så fedt at nå en ferie inden betten kommer - ellers går der jo lidt tid igen, inden det er muligt..

Anmeld

3. maj 2014

lineog4

Tvebakken skriver:

Ih, kan godt se, at en bilferie nok ikke er det store hit - hverken hvis jeg er i uge 32 eller 35-36...

Tror du, du ville have haft det bedre, hvis I nu var fløjet derned?

Åh - det er så træls at have så meget lyst til ferie - og hvis vi skal rykke den frem i tid, så er det kun ult. maj, der duer - og der har vi også bestilt sommerhus i 5 dage her i landet - så det ville være en uge sydpå, og så direkte videre i sommerhus-... Det lyder jo også helt tumpet?! - Hvorfor mon jeg har sådan en udlængsel? - Kunne være så fedt at nå en ferie inden betten kommer - ellers går der jo lidt tid igen, inden det er muligt..

Jeg ville nu nok tage en bilferie i uge 32 , men ville bare vide jeg så hævede op til en elefant :-)

Jeg ville også have et ønske om at komme afsted. Jeg fik Linus d. 7.7. Og den sommer var vi ingen steder og det var sgu hårdt....

Men jeg ville nu nok ikke tage en bil til Italien en måned før termin - eller jo jeg ville nok for ville ikke frygte i Italien da jeg kan sproget og min mand er Italiener, men ville så ikke tage til Frankrig fx og det er ikke kun pga gener, men i lige så høj grad, hvad om jeg gik i fødsel og den lille fik brug for hjælp og vi skulle blive der?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.