Er det mig der er galt på den ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2014

san

Frk.S skriver:

Jeg synes man bør tale til andre mennesker (også børn) som man gerne selv vil tales til. Så jeg siger ikke "gå væk" til Freja hvis hun står i vejen. Men fx "må jeg lige komme forbi" som jeg også forsøger at lære hende at hun skal sige hvis jeg er i vejen.... practice what you preach. 

Dog... selvfølgelig som andre nævner så hvis der ikke er et valg fx at hun skal have jakke på når vi skal ud og der er koldt så siger jeg ikke vil du tage din jakke på, for det kan forstås som om hun selv må bestemme. Men uanset kan det jo godt siges pænt.

Du siger: må jeg lige komme forbi, hvad gør du så hvis hun siger nej  så vil du stå og vente til hun flytter sig   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2014

Frk.S

san skriver:

Du siger: må jeg lige komme forbi, hvad gør du så hvis hun siger nej  så vil du stå og vente til hun flytter sig   

Tja, det ved jeg ikke det har jeg aldrig prøvet. 

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Jeg synes man bør tale til andre mennesker (også børn) som man gerne selv vil tales til. Så jeg siger ikke "gå væk" til Freja hvis hun står i vejen. Men fx "må jeg lige komme forbi" som jeg også forsøger at lære hende at hun skal sige hvis jeg er i vejen.... practice what you preach. 

Dog... selvfølgelig som andre nævner så hvis der ikke er et valg fx at hun skal have jakke på når vi skal ud og der er koldt så siger jeg ikke vil du tage din jakke på, for det kan forstås som om hun selv må bestemme. Men uanset kan det jo godt siges pænt.

Er helt enig

jeg giver heller ikke valgmuligheder hvis de ikke har et valg. Men som skrevet kan en ting siges på mange måder - og gå væk er i mine øre negativt. Og tonen er ikke positiv og børnene bliver påvirket af det. Det er også blot et eks sådan tiltaler han vores børn hvilket jeg finder forkert. Men får af vide det er mig den er gal med, derfor denne tråd

Anmeld

3. maj 2014

Carina:-)

Du er bestemt ikke forkert på den

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Du er bestemt ikke forkert på den

Tak når man får det af vide tilstrækkelig mange gange, kan man blive helt i tvivl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.