Er det mig der er galt på den ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.143 visninger
14 svar
11 synes godt om
2. maj 2014

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har mange snakke/diskutioner herhjemme om hvordan man taler til børnene. Jeg syntes, hans tale er negativ og kommanderede. Han mener det er mig der opfatter altid forkert. Men jeg har den holdning en ting kan blive sagt på mange måder, det er måden på det bliver sagt, der er vigtigt. Og syntes ikke det er ok, at sige gå væk/gå nu (hvis barnet står i vejen) hvilken er meget den måde han kommunikere på. 

Hvor vigtigt er måden vi taler til hinanden på ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2014

Lilotte87

Du er ikke galt på den! 

Anmeld

2. maj 2014

Anonym trådstarter

Lilotte87 skriver:

Du er ikke galt på den! 

Tak . Kan efterhånden blive i tvivl, da jeg får den hver gang. 

Anmeld

2. maj 2014

LMX

Gå væk... det kan han sige til hunden 

Det er faktisk utrolig vigtigt at vi taler til vores børn med respekt for det lille væsen.

Jeg har en søn som længe var mærket af at min ekskæreste talte  nedladende til ham. 

Anmeld

2. maj 2014

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Gå væk... det kan han sige til hunden 

Det er faktisk utrolig vigtigt at vi taler til vores børn med respekt for det lille væsen.

Jeg har en søn som længe var mærket af at min ekskæreste talte  nedladende til ham. 

Er helt enig. Men blev da helt i tvivl om det er mig der er galt på den. 

Anmeld

2. maj 2014

Newsence

Syntes det er vigtigt at vi taler ordenligt sammen. Dog må jeg sige at jeg er meget imod at sige " vil du være sød at..." Til børn. Hvis de ikke har et valg skal vi ikke lade som om de har det... Det er kun med til at skabe frustrationer. De er ikke små voksne så en kort kommando sagt i pænt sprog og god tone er absolute ikke forkert.

Hvis det er noget de SKAL gøre mener jeg godt man kan sige " du skal gøre..." Nu ved jeg ikke hvilket toneleje han siger det i, men de eksempler du skrev mener jeg ikke er slemme...

Ved ikke om der er andre og værre ting men ud fra hvad du skriver virker det absolute ikke grelt for mig

Anmeld

2. maj 2014

Mortil223

newsence skriver:

Syntes det er vigtigt at vi taler ordenligt sammen. Dog må jeg sige at jeg er meget imod at sige " vil du være sød at..." Til børn. Hvis de ikke har et valg skal vi ikke lade som om de har det... Det er kun med til at skabe frustrationer. De er ikke små voksne så en kort kommando sagt i pænt sprog og god tone er absolute ikke forkert.

Hvis det er noget de SKAL gøre mener jeg godt man kan sige " du skal gøre..." Nu ved jeg ikke hvilket toneleje han siger det i, men de eksempler du skrev mener jeg ikke er slemme...

Ved ikke om der er andre og værre ting men ud fra hvad du skriver virker det absolute ikke grelt for mig

Du skal være sød at stoppe med at kaste med sko, det siger jeg da, syntes ikke jeg giver et valg, jeg spørger bare på en måde. 

Tilsvarende siger jeg også til folk i supermarkedet, undskyld mig må jeg jeg komme forbi, jeg siger da ikke du skal flytte dig. 

Anmeld

2. maj 2014

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Jeg syntes ikke det er ok , at sige gå , gå væk til et barn som står " i vejen " man kan godt sige det på en ordentlig måde som f.eks kan du flytte dig så jeg kan komme forbi. Men ja vi er forskellige . Kan nu godt finde på at sige er du sød at ..... Men nej børn skal ikke altid have et valg

vil du med hjem nu ?? Hvis barnet skal med hjem. Så kan det formuleres anderledes så det ikke bliver et spørgsmål. Men i mine øjne snakker man pænt til hinanden med respekt store som små

Anmeld

2. maj 2014

FrkGranger

newsence skriver:

Jeg bruger ikke ordet skal selv om de ikke har et valg siger "jeg vil gerne have...." Gør jeg også i supermarkedet...

Anmeld

3. maj 2014

Frk.S

Jeg synes man bør tale til andre mennesker (også børn) som man gerne selv vil tales til. Så jeg siger ikke "gå væk" til Freja hvis hun står i vejen. Men fx "må jeg lige komme forbi" som jeg også forsøger at lære hende at hun skal sige hvis jeg er i vejen.... practice what you preach. 

Dog... selvfølgelig som andre nævner så hvis der ikke er et valg fx at hun skal have jakke på når vi skal ud og der er koldt så siger jeg ikke vil du tage din jakke på, for det kan forstås som om hun selv må bestemme. Men uanset kan det jo godt siges pænt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.