Tak for svarene - og især fedt at der er nogen der forstår, at man gerne vil give sit barn en helsøskende - for det betyder meget for mig og jeg vælger at se det som en god ting udelukkende, at vi kan få det til at fungere så godt, at vi har den mulighed. Vi har kæmpet meget for at nå til dette punkt, hvor vi kan give vores datter et skønt liv, på en anden måde end det traditionelle - vi vil IKKE kæmpe mod hinanden!
Men ja, det er naturligvis fordi jeg er bange for at miste støtten + fripladsen i vuggestuen. Jeg ER vitterligt ene forsørger - vi er fuldstændig økonomisk uafhængige og jeg er ikke rundhåndet. Jeg er studerende og kan derfor ikke tåle at miste mit tilskud, ellers så havde jeg valgt det fra for en sikkerheds skyld, hvis vi når dertil, at vi prøver.
Mange mennesker lever lykkeligere hver for sig - men det ændrer ikke på, at man kan stå i en situation hvor man selv er nød til at knokle for at få det til at løbe rundt... Faderen er i gæld, bor på kollegium og er ikke moden nok til at være fuldtidsfar, så det er på alle måder bedst for min datter og jeg at vi bor alene - og at han kommer her. Men det ændrer ikke på, at han stadig kan være en skøn og kærlig far og man umiddelbart synes, at det bedste ville være at få sine to søskende nu, som ville have glæde af hinanden - og forstå hinanden, da de ville være i samme båd. Og jeg er umiddelbart ikke tilhænger af, at få en stedfar i hjemmet... Min datter og jeg har et dejligt familieliv.
Det er bare svært at vide hvad "ægteskabelige forhold" betyder, for for mig at se, er ordet "enlig forsørger" jo en indikation af, at man er en der forsørger barnet - og det er jeg jo - og nødt til uanset hvad.
Anmeld